Skip to main content

Heb sinds vorige week vrijdagmiddag een nieuwe Samsung s21.Ik zit vannaf gistermorgen op de camping en heb sinds slecht ontvangst terwijl er toch 2-3 streepjes heb. Blijft denken en soms zeggen dat ik geen internetverbinding heb.?????

Hoi @Bart m, welkom bij ons op het forum. Op de camping heb je nu minder streepjes ontvangst dus, had je dat ook voordat je op de camping was met dit toestel? Het kan zijn dat het bereik op de camping iets minder is en dat het daardoor komt. Hoe is het bereik op andere plekken, bij voorbeeld als je een dagje ergens heen gaat? En is het een camping in Nederland, of elders?


Hallo Jasper, dank voor u reaktie. Zit nu thuis en heb gewoon 5G en geen probleem, maar heb jaren met mijn S7 edge op 4G op de camping gezeten en heeft het altijd gedaan op de camping maar nu ook geen of weinig bereik op 4G met mijn nieuwe S21. Heb al wel contact gehad met kpn en ze sturen mij een nieuw simkaartje op. Laten we hopen dat dat de oplossing is. Camping is overigens in Nederland.


Dat je thuis wel een goede verbinding hebt, doet vermoeden dat zowel het toestel als de simkaart niet het probleem zijn. Dat geeft me meer het gevoel dat het het netwerk is, mogelijk was het druk waardoor het 4G netwerk veel gebruikt werd, of was er iets anders aan de hand op die locatie. Ik denk dat een nieuw simkaartje daar weinig invloed op heeft, maar aangezien dat al in gang is gezet kunnen we dat even afwachten. Ik ben benieuwd naar je bevindingen daarmee.


Hallo Jasper, heb gewacht met het antwoorden op u reactie. Ik zit nu weer op de camping en heb nog steeds hetzelfde probleem, ook met het nieuwe simkaart erin. Kan niet anders concluderen dat mijn telefoon een veel zwakker ontvangstsignaal heeft dan mijn S7 edge. Mijn vrouw die naast mij zit heeft wel gewoon ontvangst met haar A6. Overigens onder mijn luifel heb ik geen probleem. Maar in de tent is het al minder en in de caravan helemaal niets/slecht.


Ik had al het vermoeden dat het niet met de simkaart te maken zou hebben, dat is nu bevestigd dus. Zit er mogelijk nog een verschil tussen de instellingen van de toestellen van jou en je vrouw? En als je 4G (als test) uitzet, merk je dan ook een verschil?