Skip to main content

Beste,

 

Vorige maand heb ik een nieuwe telefoon gekocht: de Samsung Galaxy A42 voor 5G. Na aanschaf bleek dat ik bij het bellen niet verstaanbaar was. Het maakte niet uit of ik zelf belde of een ander mij belde. Ik heb mij toen gemeld bij Samsung maar de microfoon e.d. werkt goed, zij stuurden mij door naar de provider.

Ik heb hierom bij jullie een nieuwe simkaart aangevraagd(ik had nog een hele oude van Hi) die ik netjes de volgende dag kreeg. Hierna lukte het bellen wel, helaas de afgelopen week valt het geluid toch steeds weg. Ik hoor de anderen altijd wel, maar zij horen mij haperend of helemaal niet. Het maakt niet uit of het vaste lijn of mobiel nummer is en ook niet waar ik sta in huis. Op de dekkingskaart zie ik staan dat er in mijn huis goede dekking moet zijn.

Via WhatsApp bellen dus via WiFi gaat het wel goed. Helaas kan ik op deze manier geen normaal telefoon gesprek voeren via het netwerk. Kunt u met mij meekijken en meedenken hoe dit opgelost kan worden? 

Hartelijke groet,

Lisa 

Hallo @Lisa Fokker ,

Je hebt garantie op jouw toestel, dus ik zou daar dan aanspraak op maken. 

Daarvoor kun je het beste langsgaan bij een KPN-winkel. Dat gaat tegenwoordig op afspraak : 

 

  • Reparaties, retourneren en verlengen
    Wil je de winkel bezoeken voor een reparatie, product retourneren of abonnement verlengen? Plan dan eenvoudig een afspraak via onze kpn afsprakenplanner

 

(Neem jouw aankoopbewijs en ID-bewijs mee naar de winkel) 


Beste @Noordzee,

 

Bedankt voor de reactie. Met het toestel is echter niks mis. Ik heb deze ook los gekocht bij Samsung en zij geven aan dat het een provider fout is. Vandaar mijn vraag via dit forum hoe dit op te lossen. 

 

 


OK @Lisa Fokker , graag gedaan. 

 

Maar op het forum kunnen we jouw toestel niet (vanaf een afstand) beoordelen. Daarvoor moet KPN het toestel toch zelf even bekijken en wellicht uittesten.  

Daarom het advies om met jouw toestel naar een KPN-winkel te gaan. 

En wat betreft garantie : Als je het toestel niet bij KPN hebt gekocht, dan zul je ook elders een beroep moeten doen op garantie als het probleem niet door KPN op te lossen is.