Skip to main content
Beantwoord

Slechte verbinding 3 maanden oude Samsung Galaxy S24 Plus

  • 6 June 2024
  • 125 reacties
  • 2771 keer bekeken

Beste,

 

Ik schrijf u om een klacht in te dienen over mijn Samsung S24 Plus, die ik drie maanden geleden heb aangeschaft. Ik ervaar een aantal problemen met het apparaat, waaronder:

 

- Tijdens het bellen kan de ontvanger mij niet horen. Dit is een veelvoorkomend probleem en ik heb al contact opgenomen met de KPN-winkel, waar ik een nieuwe simkaart heb gekregen. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

- Het internet lijkt soms niet goed te werken. Dit kan liggen aan de telefoon.

 

 

Ik zou graag willen dat u deze problemen onderzoekt en oplost. 

 

Met vriendelijke groet

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt eorigineel topic]

@SWkzx omdat wij het ook niet meer weten waar de problemen liggen kun je ze het beste bij allebei melden het zal toch een combinatie zijn van beide omdat het de s24 modellen zijn die problemen hebben met kpn netwerk. En Kpn geeft toe dat er problemen zijn met hun netwerk


Helaas geen contact te krijgen met de klantenservice. Zouden mij terugbellen, niet gebeurd. Nu slaat de chatbot op hol, als ik wederom een belafspraak wil maken. Kan een moderator hier dit niet oppakken voor alle leden die zich in het topic melden? 


Inmiddels wel ontdekt dat het probleem in de 5G verbinding zelf zit. Gisteren als test de telefoon vastgezet op 2G/3G/4G en sindsdien geen enkele hapering meer gehad. Met 5G soms om de 2 min wel weer.


@Marcia van KPN

Kunt u registreren dat ik problemen heb met de verbinding met een S24+? De workaround met 4G is leuk natuurlijk. Maar als ik dat had gewild, was ik wel naar een budgetaanbieder gestapt of had ik de Galaxy S9 behouden. 


Beste lezers,

 

Hierbij wil ik een korte update geven wat betreft het topic dat ik heb gestart. nadat ik tot 2x toe naar de Kpn store ben gegaan voor een alternatief voor dit probleem waarbij 2x simkaart vervangen niet heeft gewerkt, is er vanuit Kpn besloten om mijn telefoon op te sturen naar samsung voor onderzoek hierbij mijn toestel voor 2 weken kwijt . ik had dit liever niet gewild maar het moest zo zijn. 

mocht er enige verbetering zijn of iets dergelijks laat ik het weten.

 

groetjes


@Marcia van KPN

Kunt u registreren dat ik problemen heb met de verbinding met een S24+? De workaround met 4G is leuk natuurlijk. Maar als ik dat had gewild, was ik wel naar een budgetaanbieder gestapt of had ik de Galaxy S9 behouden. 

@SWkzx ik zou je willen adviseren om morgenochtend vanaf 8 uur te bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen een ticket aanmaken om dit verder op te laten pakken. Via de community kan dit helaas niet. Het is absoluut goed om hier een ticket voor te laten registreren. 


Oh dacht je dat ik echt dagenlang zat te wachten, op dit antwoord? Klantenservice is allang gecontacteerd. Het had KPN gesierd om een lijst op te maken met alle klanten die hier klagen, dat jullie dat niet kunnen is natuurlijk gekkigheid, er zijn echt wel lijntjes. Het is niet alleen ik, ik tel al 3 topics. De klantenservice heeft vrijwel geen benul van deze klacht, ze weten enkel van een algehele 'storing' die het wellicht veroorzaakt. Maar specifiek bij de S24 serie is onbekend. Klantenservice heeft mi. wel wat beters te doen dan tientallen tickets van één en dezelfde klacht één voor één aan te maken. Er zijn zelfs al leden die hun telefoon opgestuurd hebben, dat is gewoon zonde. Daar gaat niets uitkomen, maar je bent wel alles kwijt.

Bundel alles, betrek Samsung erbij en communiceer naar de klantenservice en winkels dat dit een diepliggend probleem is bij KPN en/of Samsung.


krijg je als gedupeerde klant ook recht op een vergoeding, ik zit zonder mijn toestel die net nieuw was en de simkaart die ik over heb geplaatst in een andere toestel schijnt ook niet helemaal te werken. dit is wel beetje dramatisch vind ik, provider nummer 1 van nederland hmm weet het niet. ik heb niet echt een service gekregen waarvan ik denk top provider. 😥😤


Ik heb dit probleem ook al geruime 2 maanden..

5g boven in staat gewoon aan maar niks ontvangen/verzenden.. erg jammer want t abonnement is al duur zat ...


juist!! als het niet zo duur was heb ik zoiets van niet erg, wat eigenlijk zoiezo ook niet kan. maar voor 72 euro per maand en dan dit ervoor terug krijgen.. ik schaam me een beetje in hun plaats.

 

 


Ik ben benieuwd of ze dit allemaal wel zo serieus nemen bij Kpn want er komt maar geen update vanuit hun. Je wordt aan het lijntje gehouden en dit duurt nu al 3 maanden. Laat ze het nu maar eens oplossen en dan alle klanten die problemen ervaren een flinke compensatie geven ipv al het geld aan reclames..

Maar het zal wel weer geen zin hebben om hier te reageren want ze reageren  toch nergens op alleen maar maak een ticket aan en bel met de klantenservice. Dat heeft iedereen al gedaan

 


@Jop Rutten ik heb eerder al gedeeld dat deze reacties weinig zin hebben. Natuurlijk nemen we dit serieus, daarom is het zo belangrijk dat er voor elk nummer met problemen een ticket wordt aangemaakt. Zo hebben we duidelijk wie problemen heeft en kunnen we daarop een analyse doen. Momenteel lijken er verschillende klanten met verschillende toestellen verschillende klachten te hebben. Dat bemoeilijkt het onderzoek. We doen al het mogelijke om zaken opgelost te krijgen. Ik snap heel goed dat jullie meer duidelijkheid willen, dat zou ik zelf ook willen. Je mag er vanuit gaan dat als er iets gecommuniceerd kan worden, dat we dit zeker doen. 

 

@ iedereen: het voelt als een herhaling, maar ik benoem het toch. Als je in dit topic reageert en er is voor jouw probleem nog geen ticket aangemaakt, neem dan telefonisch contact met ons op via 0800-0402. 


@Marcia van KPN Kun jij zien of mijn ticket wel is aangemaakt? Heb geen bevestiging gekregen.


wat is er aan de hand met kpn wat een belachelijk gedoe simkaart die ik in een andere telefoon doe werkt ook niet helemaal, ik weet niet wat er gebeurd maar jullie moeten echt compenseren want voor het bedrag wat wij betalen.. vreselijk serieus!! nog nooit zoiets meegemaakt met een primieum provider.. download snelheid is 11,8 mbit en  upload 3.0.   Zou graag willen overstappen naar een ander provider waar ik wel waar voor me geld krijg. 


Ja 't is een drama. Ik begrijp dat onderzoek een tijdje duurt. Maar verder is er gewoon 0 communicatie of daadwerkelijke erkenning voor het probleem. Je krijgt niet eens een bevestiging van een aangemaakt ticket in de mail of per SMS. Lijkt mij dat compensatie ook op z'n plek is, immers is 5G niet bruikbaar, zoals bij afsluiten contract beloofd is. 


Zojuist een nieuwe reactie van Samsung op het foutrapport ontvangen, het zegt mijzelf niet zoveel. Maar het klinkt in ieder geval niet lekker:

 

"Er zijn nog steeds veel verbindingsfouten zichtbaar in de logboeken (waaronder RACH-fouten, niet-gesynchroniseerd, RLC max. hertransmissie).

De radioomstandigheden zijn veel beter in vergelijking met de vorige, behalve de BLER-parameter. Ondanks dat alle andere signaalparameters waren verhoogd, bleef deze dezelfde waarde, tot het punt dat dit uw verbindingsproblemen kon veroorzaken"

Dus zelfs met 4G blijven er fouten tevoorschijn komen.


Nou ik ben benieuwd of iemand hier wat over te zeggen heeft vanuit Samsung of Kpn,

Zelf heb ik gisteren een bericht ontvangen dat mijn toestel onder reparatie is geweest en dat het toestel word terug gestuurd. Maar wat ze hebben gedaan en of het netwerk probleem daarmee is verholpen hebben ze helemaal niet bij de beschrijving gezet.

 

Reparatieomschrijving : Gerepareerd onder garantie

 

nou lekker duidelijk is dat. ik ben benieuwd of het probleem verholpen is !🤔


Ja 't is een drama. Ik begrijp dat onderzoek een tijdje duurt. Maar verder is er gewoon 0 communicatie of daadwerkelijke erkenning voor het probleem. Je krijgt niet eens een bevestiging van een aangemaakt ticket in de mail of per SMS. Lijkt mij dat compensatie ook op z'n plek is, immers is 5G niet bruikbaar, zoals bij afsluiten contract beloofd is. 

Is inderdaad een absurd, dat na aanmaken van een ticket men totaal in het ongewisse blijft. En ook dat - zoals we hier in diverse topics kunnen lezen - er soms door de Klantenservice wordt beweerd dat een ticket aanmaken niet nodig is, niet meer hoeft omdat er al meldingen genoeg zijn, verkeerd wordt aangemaakt waardoor reactie uitblijft. Of geen idee hebben van dit probleem.

Dat er na aanmaken van het ticket niet meteen een email of sms’je wordt verstuurd om de ticket te bevestigen, is al even absurd, maar misschien heeft dat ook wel een reden. 

Jammer is ook dat de frustratie van klanten met dit probleem, òf niet land bij het hoger echelon, òf er van wegkijken of het zo klein mogelijk willen houden. Kennelijk wordt vergeten dat klanten hun abonnementskosten betalen om van diensten gebruik te maken en niet om alleen maar af te wachten of met een kluitje in het riet te worden gestuurd of worden afgescheept met onderzoek, onderzoek, onderzoek.

Wat dat betreft hebben ze het bij Budget Mobiel beter begrepen. Daar worden de abonnementskosten vanaf mei terugbetaald en worden er geen kosten meer in rekening gebracht totdat dit probleem is verholpen. Daar zou de provider die zich zo graag laat voorstaan, de beste te zijn een voorbeeld aan moeten nemen.


Zojuist een nieuwe reactie van Samsung op het foutrapport ontvangen, het zegt mijzelf niet zoveel. Maar het klinkt in ieder geval niet lekker:

 

"Er zijn nog steeds veel verbindingsfouten zichtbaar in de logboeken (waaronder RACH-fouten, niet-gesynchroniseerd, RLC max. hertransmissie).

De radioomstandigheden zijn veel beter in vergelijking met de vorige, behalve de BLER-parameter. Ondanks dat alle andere signaalparameters waren verhoogd, bleef deze dezelfde waarde, tot het punt dat dit uw verbindingsproblemen kon veroorzaken"

Dus zelfs met 4G blijven er fouten tevoorschijn komen.

Vreemd, ik heb gisteren contact gehad met Samsung en volgens hun is er niks bekend bij ze en ligt het bij kpn want met Samsung is er niks mis


Ja men wijst graag naar elkaar. Maar beide weten niets. 


Uiteindelijk nog aan Samsung gevraagd wat ik met al die RACH en RLC verhalen moet. Zij geven aan dat dit duidt op daadwerkelijke netwerkproblemen en dus 100% een KPN probleem is. Hopelijk komt er komende week eindelijk meer inhoudelijke informatie vanuit @Marcia van KPN of een collega... 🙄


Bedankt voor het melden ik had die foutrapporten ook al doorgekregen dus nu wachten op een snelle oplossing vanuit kpn. Fingers crossed

 


@Marcia van KPN Kun jij zien of mijn ticket wel is aangemaakt? Heb geen bevestiging gekregen.

@Wittekat_1974 je krijgt hier geen bevestiging van inderdaad. Wel als je ticket is opgepakt. Dat kan even duren. Je mag er zeker vanuit gaan dat er een ticket is aangemaakt, als mijn collega dit heeft aangegeven!

Nou ik ben benieuwd of iemand hier wat over te zeggen heeft vanuit Samsung of Kpn,

Zelf heb ik gisteren een bericht ontvangen dat mijn toestel onder reparatie is geweest en dat het toestel word terug gestuurd. Maar wat ze hebben gedaan en of het netwerk probleem daarmee is verholpen hebben ze helemaal niet bij de beschrijving gezet.

 

Reparatieomschrijving : Gerepareerd onder garantie

 

nou lekker duidelijk is dat. ik ben benieuwd of het probleem verholpen is !🤔

Ik ben heel benieuwd of je nog extra informatie krijgt hierover! Je had dit via KPN gedaan? Je kunt altijd via 0800-820 00 08 bellen met de reparatiedesk. Zij kunnen je vast verder informeren. 

 

Verder heb ik helaas geen informatie. Klanten die hier tegenaan lopen, kunnen een ticket aan laten maken. Er wordt zeer zeker onderzoek gedaan. Ik begrijp ook dat jullie hier niets mee kunnen en ik zou ook echt willen dat ik iets anders kon vertellen. 


Nou nadat ik kpn repararie afdeling heb opgebeld om te vragen wat er nou is gedaan aan me toestel bleek het om een software issue te gaan. Alles terug zetten naar fabrieksinstellingen en nieuwe software erop gezet. Ik heb 1 keer een video-call uitgevoerd en daar liep niets vast,  wellicht is het probleem hiermee opgelost i dont know!! 


Interessant! Dat zou dan weer wijzen op een probleem bij Samsung…. Maar die meldt weer aan mij terug dat alles uit de logs wijst naar een netwerkprobleem.


Reageer