Skip to main content

Beste,

 

Ik schrijf u om een klacht in te dienen over mijn Samsung S24 Plus, die ik drie maanden geleden heb aangeschaft. Ik ervaar een aantal problemen met het apparaat, waaronder:

 

- Tijdens het bellen kan de ontvanger mij niet horen. Dit is een veelvoorkomend probleem en ik heb al contact opgenomen met de KPN-winkel, waar ik een nieuwe simkaart heb gekregen. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

- Het internet lijkt soms niet goed te werken. Dit kan liggen aan de telefoon.

 

 

Ik zou graag willen dat u deze problemen onderzoekt en oplost. 

 

Met vriendelijke groet

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt eorigineel topic]

Nou nadat ik kpn repararie afdeling heb opgebeld om te vragen wat er nou is gedaan aan me toestel bleek het om een software issue te gaan. Alles terug zetten naar fabrieksinstellingen en nieuwe software erop gezet. Ik heb 1 keer een video-call uitgevoerd en daar liep niets vast,  wellicht is het probleem hiermee opgelost i dont know!! 

Lijkt mij sterk dat het daarmee opgelost is want anders hadden ze bij kpn dit wel eerder aangegeven dat alle toestellen terug moeten voor nieuwe software. Want het lijkt mij veel dieper te zitten bij hun eigen netwerk

 


Interessant! Dat zou dan weer wijzen op een probleem bij Samsung…. Maar die meldt weer aan mij terug dat alles uit de logs wijst naar een netwerkprobleem.

Juist die info heb ik ook gekregen wacht maar eens een paar dagen af


@Wittekat_1974 je krijgt hier geen bevestiging van inderdaad. Wel als je ticket is opgepakt. Dat kan even duren. Je mag er zeker vanuit gaan dat er een ticket is aangemaakt, als mijn collega dit heeft aangegeven!

Verder heb ik helaas geen informatie. Klanten die hier tegenaan lopen, kunnen een ticket aan laten maken. Er wordt zeer zeker onderzoek gedaan. Ik begrijp ook dat jullie hier niets mee kunnen en ik zou ook echt willen dat ik iets anders kon vertellen. 

Wat mij dan wel bevreemd is dat er na 14 dagen volgens de klantenservice een reactie op het ticket moet volgen. Als ik dit verhaal dan lees, hebben de collega's dus nog maar een paar uurtjes om het ticket op te pakken en een reactie aan mij terug te koppelen.. 

 

Ik snap dat je niets anders kunt brengen dan waar we nu staan qua storing. Maar kun je wel meer zeggen over een compensatie? Zoals bekend is loopt dit issue vanaf mei al. Dus het is zeker al een +-3 maand gaande. In die hele tijd van toen tot nu is voor een bepaald (groot?) deel van de S24/S24+/S24 Ultra én KPN gebruikers de verbinding met 5G niet te doen. Budget Mobiel heeft schijnbaar de verantwoordelijkheid gepakt (KPN netwerk) en compenseert en rekent op dit moment niets (zie bericht Berteman). Budget Mobiel zou niet gaan compenseren als er geen aantoonbare netwerkproblemen zijn. Dus dan lijkt me toch wel dat KPN ondertussen in actie moet komen op dit punt?


Ja ik vind het beetje vaag allemaal van andere leden krijg je weer wat anders te horen. Daarmee is mijn probleem niet helemaal verholpen, nadat ik me toestel had was ik in de winkel in de stad had ik opeens geen bereik maar me vrouw wel en die heeft een  odido voormalig tmobile simkaart. Dan begin je jezelf af te vragen hoe ben ik erin getrapt om bij kpn te komen. Het niet hebben van stabiele internet. Is dat anno 2024 nog steeds een probleem. Ik heb hiervoor nooit zulke problemen gehad 😒 #kpnfail #internetissues #frustratedcustomer


Mijn vrouw heeft de A55 met kpn geen probleem. Mijn zoon de s21fe mijn oude met Ben(kpn) nul problemen en mijn dochter de a34 met lebara nul problemen alleen ik met de S24 al bijna 2 maanden vanaf dat ik deze nieuw heb. Op de website van kpn blijft alleen staan er zijn problemen met het internet. Vanuit het ticket dat aangemaakt is hoor je helemaal niks. Dat is hem juist dat je geen goede update antwoorden krijgt waar ze bezig zijn en hoe ze het gaan oplossen op wat voor manier dan ook dat frusteert mij juist en boos . En inderdaad snap ik ook dat de moderaters niks anders kunnen melden maar het bedrijf is zo groot er zal toch wel iemand de verantwoordelijkheid oppakken met deze problemen. 


Zakelijk heb ik ook geen problemen met KPN en een Samsung Xcover toestel, met 5G. Terwijl ik dus een wegvallende verbinding heb met de S24+ kan ik probleemloos alles er naast doen met de werkfoon.


Dat is inderdaad wel raar. Ik zit nu in griekenland kreta al een week en daar werkt het internet 5g op cosmote provider wel alleen is het heel traag maar valt niet weg.


Nou lekker dan, een SMSje.. De boodschap: U heeft een tijdje geleden een melding gemaakt, maar daar hebben we nog niet naar kunnen kijken. Gaan we ook niet meer doen. Of ik even wil bellen als de problemen toch nog aanwezig zijn... Ik vind het ondertussen allemaal steeds treuriger worden. Moderators die zogenaamd geen tickets kunnen aanmaken, maar wel voor iPhone klanten. Na een hoop gedoe met de klantenservice proberen te bereiken eindelijk een ticket aan kunnen laten maken.. 14 dagen wachten.. Puntje bij paaltje op de deadline heeft men nergens naar gekeken, doen ze ook niet meer en maak maar even een nieuw ticket aan, als er nog steeds problemen zijn. De klanten melden dus voor Piet snot en men houdt hier vanuit KPN de schijn op dat er zéker naar alle meldingen gekeken wordt.. Nou ze worden nog niet eens in behandeling genomen.


Nou lekker dan, een SMSje.. De boodschap: U heeft een tijdje geleden een melding gemaakt, maar daar hebben we nog niet naar kunnen kijken. Gaan we ook niet meer doen. Of ik even wil bellen als de problemen toch nog aanwezig zijn... Ik vind het ondertussen allemaal steeds treuriger worden. Moderators die zogenaamd geen tickets kunnen aanmaken, maar wel voor iPhone klanten. Na een hoop gedoe met de klantenservice proberen te bereiken eindelijk een ticket aan kunnen laten maken.. 14 dagen wachten.. Puntje bij paaltje op de deadline heeft men nergens naar gekeken, doen ze ook niet meer en maak maar even een nieuw ticket aan, als er nog steeds problemen zijn. De klanten melden dus voor Piet snot en men houdt hier vanuit KPN de schijn op dat er zéker naar alle meldingen gekeken wordt.. Nou ze worden nog niet eens in behandeling genomen.

Nou @Marcia van KPN reageer hier nu maar eens op dit is toch helemaal belachelijk.. misschien kun je dit intern eens gaan bespreken en zorgen dat hier nu daadwerkelijk eens iets aan gedaan wordt. Zo hebben we het gevoel dat we niet serieus genomen worden. 


@Marcia van KPN Ik kreeg vandaag het volgende bericht:

Beste klant, een tijd geleden heb je ons benaderd met een vraag. Hier zijn we helaas nog niet aan toegekomen. Misschien is het probleem inmiddels opgelost en heb je geen klachten meer. Heb je wel nog klachten? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0800 0402. Een prettige zomer! Groet, KPN

 

Dit is toch niet te geloven?!?! Gewoon niks met de melding doen en vervolgens aangeven het zal wel opgelost zijn. Echt triest.

 

 


Dat zelfde bericht heb ik ook gekregen van kpn


Belachelijk toch?! En dan als moderator maar volhouden van we bekijken álle meldingen en blijf vooral tickets aanmaken. Ja natuurlijk, zoethoudertjes. De meeste klanten zijn dan even een paar weken stil. Daarna zeggen we gewoon: "Joh 't zal wel opgelost zijn, succes ermee! Oja geniet van de zomer! 👍"

Nog een keer bellen.. Ja.. Dan maak je nog een nieuw ticket aan en dan over 2 weken weer hetzelfde SMSje zeker? En alles nóg eens helemaal uitleggen van wat ik gedaan, geprobeerd, ontdekt en van Samsung teruggekregen heb? 

@Marcia van KPN ik neem aan dat je nu wél een lijst gaat samenstellen voor spoedonderzoek én compensatie. Ik ben echt wel een beetje klaar met dat kringetje 'bel 0800-0402 eventjes'. Al zal dat morgen wel weer het antwoord zijn..


 Budget Mobiel heeft schijnbaar de verantwoordelijkheid gepakt (KPN netwerk) en compenseert en rekent op dit moment niets (zie bericht Berteman). Budget Mobiel zou niet gaan compenseren als er geen aantoonbare netwerkproblemen zijn. Dus dan lijkt me toch wel dat KPN ondertussen in actie moet komen op dit punt?

Budget Mobiel maakt gebruikt van het netwerk van kpn en waarschijnlijk heeft Budget Mobiel met kpn de afspraak gemaakt dat de kosten van de compensatie in rekening worden gebracht bij kpn. Je  zou zelfs kunnen stellen dat de kpn klanten nu de rekening betalen om de klanten van Budget Mobiel te compenseren. 

Je zou inderdaad verwachten dat de provider die zich zo graag laat voorstaan de beste te zijn, de beste klanten service en het beste netwerk te hebben, het voorbeeld van Budget Mobiel volgt. Daarmee laat je naar je klanten zien, dat dit probleem serieus genomen wordt. Of geef klanten de mogelijkheid, het contact per direct te ontbinden. Is trouwens ook voor de kampioen prutsers nederland een win-win situatie: geen zeurende klanten meer over slechte verbinding en in volgend klantenonderzoek alleen maar tevreden klanten waar kpn weer mee kan pronken. Maar nee… gewoon het abonnementsgeld binnen blijven harken alsof er niets aan de hand is. 

Ik heb het echt het idee, dat kpn dit probleem boven het hoofd groeit of het zo klein mogelijk wil houden. We lezen op het forum dagelijks berichten dat het laten aanmaken van tickets nog steeds moeizaam gaat. Een bevestiging van de aanmaak van een ticket krijgt de beste provider niet voor elkaar. Het opvragen van een ticketnummer kan niet want het nummer ligt bij een afdeling die telefonisch niet bereikbaar is, niet per e-mail gecontacteerd kan worden. Kortom: alles zo inregelen om zo min mogelijk transparant te zijn.

Als klap op vuurpijl krijgen klanten nu een sms’je dat kpn nog niet aan de melding is toegekomen maar als er nog steeds problemen zijn, er weer gebeld moet worden. Daarmee geeft kpn zelf eigenlijk aan, dat het probleem zo groot is, dat niet alle meldingen tijdig opgepakt kunnen worden. Of hoopt dat klanten de moed opgeven of het sms’je midden in de vakantie missen en vergeten terug te bellen. Weer een ticket afgesloten! Fijne zomer 😎


Ook ik heb een s24. Wel 5g verbinding, woon in de randstad dus goede dekking. In de tuin 2 a 3 van de 4 strepen verbinding. Snelheid nog geen 200mbps, van de 600 mbps abonnement.

Ik heb ook geregeld ineens geen verbinding. Ook kan ik dan niet bellen. Na een paar minuten komt het eer terug. 

Ik heb mij een ticket aan laten maken. Ben vandaag gebeld door network service supportdesk. Ook hij kon niets vinden. Geen problemen bij zendmast. Geen issues bekend in deze postcode. Kortom : het zal aan mij liggen. Maar boven de 100 mbps zou prima moeten werken, lees : geen problemen met diensten ervaren. Nee dat klopt. Maar ik betaal voor 600 en zou toch zeker de helft moeten kunnen krijgen. Ook dat niet. Hopelijk zijn die nieuwe frequenties er snel bij voor 5g. Want dit is waardeloos!

Er komt een nieuwe simkaart mijn kant op. Maar als ik het zo lees zal dat niet helpen.. Ongelofelijk... 


Nee een simkaart gaat je probleem niet oplossen. 

Vandaag - zoals het SMSje vraagt - de klantenservice nog maar eens gebeld en opnieuw een ticket laten aanmaken. Tevens mijn ongenoegen geuit dat zoiets er zonder pardon maar even na 2 weken bij meerdere klanten uitgeknald wordt. Uitleg KPN was dat het zo druk is met het onderzoek naar de problemen bij de iPhone 11, dat de rest zich vaak vanzelf oplost binnen 2 weken.. Tja, lekker dan zo'n houding, er is meer dan iPhone 11's aangesloten op het KPN netwerk... Tevens is er nog steeds 0,0 bekend bij de klantenservice wbt. S24-serie problemen.. Ik heb meneer nog eens gewezen op het forum, waar vele klanten zich melden. Toen nam hij maar van mij aan dat het een groter probleem is.

Moderatoren houden zich helaas (zoals wel verwacht) ook vandaag afzijdig.


Ook ik heb een s24. Wel 5g verbinding, woon in de randstad dus goede dekking. In de tuin 2 a 3 van de 4 strepen verbinding. Snelheid nog geen 200mbps, van de 600 mbps abonnement.

Ik heb ook geregeld ineens geen verbinding. Ook kan ik dan niet bellen. Na een paar minuten komt het eer terug. 

Ik heb mij een ticket aan laten maken. Ben vandaag gebeld door network service supportdesk. Ook hij kon niets vinden. Geen problemen bij zendmast. Geen issues bekend in deze postcode. Kortom : het zal aan mij liggen. Maar boven de 100 mbps zou prima moeten werken, lees : geen problemen met diensten ervaren. Nee dat klopt. Maar ik betaal voor 600 en zou toch zeker de helft moeten kunnen krijgen. Ook dat niet. Hopelijk zijn die nieuwe frequenties er snel bij voor 5g. Want dit is waardeloos!

Er komt een nieuwe simkaart mijn kant op. Maar als ik het zo lees zal dat niet helpen.. Ongelofelijk... 

Een nieuwe simkaart helpt niet. Het probleem zit veel dieper bij kpn. Ik heb ook een 600mb abbonement en haal thuis in Noord Limburg met 5g max 250 dat is nog wel te doen maar steeds die uitval een aantal keren per dag. En het ligt niet aan jou. 


Nee een simkaart gaat je probleem niet oplossen. 

Vandaag - zoals het SMSje vraagt - de klantenservice nog maar eens gebeld en opnieuw een ticket laten aanmaken. Tevens mijn ongenoegen geuit dat zoiets er zonder pardon maar even na 2 weken bij meerdere klanten uitgeknald wordt. Uitleg KPN was dat het zo druk is met het onderzoek naar de problemen bij de iPhone 11, dat de rest zich vaak vanzelf oplost binnen 2 weken.. Tja, lekker dan zo'n houding, er is meer dan iPhone 11's aangesloten op het KPN netwerk... Tevens is er nog steeds 0,0 bekend bij de klantenservice wbt. S24-serie problemen.. Ik heb meneer nog eens gewezen op het forum, waar vele klanten zich melden. Toen nam hij maar van mij aan dat het een groter probleem is.

Moderatoren houden zich helaas (zoals wel verwacht) ook vandaag afzijdig.

Het probleem lost zich op binnen 2 weken haha ja hoor 3 maanden zijn we verder. Man man wat een organisatie. Misschien moeten we het op andere forums gaan gooien bijv tweakers of iets dat we meer aandacht krijgen


Ook ik heb een s24. Wel 5g verbinding, woon in de randstad dus goede dekking. In de tuin 2 a 3 van de 4 strepen verbinding. Snelheid nog geen 200mbps, van de 600 mbps abonnement.

Ik heb ook geregeld ineens geen verbinding. Ook kan ik dan niet bellen. Na een paar minuten komt het eer terug. 

Ik heb mij een ticket aan laten maken. Ben vandaag gebeld door network service supportdesk. Ook hij kon niets vinden. Geen problemen bij zendmast. Geen issues bekend in deze postcode. Kortom : het zal aan mij liggen. Maar boven de 100 mbps zou prima moeten werken, lees : geen problemen met diensten ervaren. Nee dat klopt. Maar ik betaal voor 600 en zou toch zeker de helft moeten kunnen krijgen. Ook dat niet. Hopelijk zijn die nieuwe frequenties er snel bij voor 5g. Want dit is waardeloos!

Er komt een nieuwe simkaart mijn kant op. Maar als ik het zo lees zal dat niet helpen.. Ongelofelijk... 

Overigens.. Als ik dus geen internet heb kan ik ook niet bellen. Na best een poos met kpn aan de lijn gehangen te hebben, zou ik bijhouden wanneer internet uitviel. 

Prompt na ons gesprek, op nu.nl ik wat aan het lezen, geen internet. Toen ookla speedtest geprobeerd maar kan niet eens de test beginnen. Naast deze s24 in m'n rechterhand, heb/had ik een oneplus nord 5g toestel, ook kpn, in m'n linkerhand. Die deed het wel. Die snelheid overigens ook niet boven de 200 mbps. (weet niet hoe dat precies werkt want ik deel mijn data van dit 600mbps abonnement met die telefoon elke maand en weet niet welke snelheid ik dan zou moeten hebben op die tel.) Maar wilde dus KPN gelijk bellen met dit voorbeeld, maar de telefoon ging niet over. 2 keer niet; hoorde niets. Dus en geen internet en niet kunnen bellen... 


De snelheid van 600mb haal je nooit. Je mag blij zijn met max 250


Dan ben ik erg benieuwd wat je met een 300 abonnement haalt. Ik vind het echt veel te langzaam. Hiervoor met t mobile echt gewoon 700/800 mbps als ik het mij goed herinner 



Nu is mijn standpunt vooral: 'laten we eerst maar een stabiele verbinding krijgen en dan zien we de snelheid wel'. Maar toch wel vreemd dat een 300Mbps abonnement vrijwel dezelfde snelheid geeft, als een 600Mbps abonnement (ik heb 600). Ik heb namelijk een paar speedtests achter elkaar gedraaid (teruggezet op 5G) en kreeg maximaal 291Mbps. Daarna klapte de verbinding er overigens weer uit en was ik er dus alweer klaar mee. Terug naar 4G.


Nu is mijn standpunt vooral: 'laten we eerst maar een stabiele verbinding krijgen en dan zien we de snelheid wel'. Maar toch wel vreemd dat een 300Mbps abonnement vrijwel dezelfde snelheid geeft, als een 600Mbps abonnement (ik heb 600). Ik heb namelijk een paar speedtests achter elkaar gedraaid (teruggezet op 5G) en kreeg maximaal 291Mbps. Daarna klapte de verbinding er overigens weer uit en was ik er dus alweer klaar mee. Terug naar 4G.

Bljjft bij jou de 4g wel stabiel. 


Nou lekker dan, een SMSje.. De boodschap: U heeft een tijdje geleden een melding gemaakt, maar daar hebben we nog niet naar kunnen kijken. Gaan we ook niet meer doen. Of ik even wil bellen als de problemen toch nog aanwezig zijn... Ik vind het ondertussen allemaal steeds treuriger worden. Moderators die zogenaamd geen tickets kunnen aanmaken, maar wel voor iPhone klanten. Na een hoop gedoe met de klantenservice proberen te bereiken eindelijk een ticket aan kunnen laten maken.. 14 dagen wachten.. Puntje bij paaltje op de deadline heeft men nergens naar gekeken, doen ze ook niet meer en maak maar even een nieuw ticket aan, als er nog steeds problemen zijn. De klanten melden dus voor Piet snot en men houdt hier vanuit KPN de schijn op dat er zéker naar alle meldingen gekeken wordt.. Nou ze worden nog niet eens in behandeling genomen.

Ik heb Samsung a55 en partner ook door KPN klantenservice hun reacties/antwoorden die we hebben ingeruild terwijl s23 hadden want KPN zei dat het onze telefoons waren en dat we nieuwe moesten kopen.

Dat gedaan probleem bestaat nog steeds, 4 klachten neergelegd, 1x teruggebeld door KPN klachtenafhandeling dat ze tickets gingen aanmaken NADAT er werd gezegd dat Samsung telefoon totaal geen problemen hebben dat het alleen iphone 11 is en onmogelijk Samsung a55 of welke andere Samsung dan ook en dat er geen meldingen zijn gedaan door Samsung klanten.
Naar het forum verwezen dat ik toch genoeg Samsung eigenaren met het probleem zie wat ook bij de Iphone afspeelt, dat feit wordt keihard genegeerd.

Bij navraag is er 0 tickets aangemaakt en blijft de klantenservice weigeren voor mijn 2 nummers een ticket aan te maken. En het is al moeilijk genoeg om ze te bellen want ik heb 0 ontvangst en 0 internet, dus als het lukt ben ik al dagen en weken bezig, net of ik niks beters te doen heb dan hele dag proberen KPN te pakken te krijgen of uberhaupt bereikbaar te zijn,

Ik heb het idee dat de compensatie die je anders mogelijk krijgt de reden is om maar te zeggen dat de klant gek is en ze ziet vliegen.
Nadat wij alles hebben gedaan en extra onnodige kosten hebben gemaakt (abonnementen met 2x s23 die we niet meer hebben maar wel voor moeten betalen omdat jullie zeiden dat ik ze moest wegdoen en andere telefoons moest kopen...) en dan voor leugenaar te worden uitgemaakt (want zeggen dat mijn klacht niet klopt en dat het onmogelijk is en of ik drugs heb gebruikt... is gelijk aan zeggen dat ik lieg terwijl de verbinding 6x!! is weggevallen) notabene door de klachtenafdeling van KPN dan ben je fout bezig KPN.

Dus ook bij de klachtenafhandeling kom ik geen stap verder en dat was toch wel de afdeling die normaal meewerkte en begrip had en niet vraagt heb je drugs gebruikt omdat ze je niet geloven.

Ik ben blij te zien dat ik niet de enige ben die zo raar en vreemd en als gek wordt behandeld door KPN, helaas zit ik nog bijna 1 jaar vast aan 2x dure abonnementen die waardeloos zijn en daardoor ook geen mogelijkheid hebben ergens anders 2 abonnementen te nemen omdat deze zo duur zijn.

Dus 2x Samsung S23 5G met dit probleem (wat iphone only is volgens KPN klantenservice en klachtenafdeling plus deze weggedaan omdat KPN zei dat de telefoons het probleem zijn)

en

2x Samsung A55 5G met dit probleem, dus 4 toestellen maar ik ben gek?

Ja ik ben gek omdat ik onze goede telefoons heb weggedaan maar nog wel voor betaal elke maand omdat ik dacht dat KPN te vertrouwen was, dat ik niet de mogelijkheid krijg om mijn abonnement stil te zetten of contract te beeindigen zonder extra kosten wegens nalatigheid en gebrekkige diensten die geleverd worden.

KPN wordt wakker : het is niet alleen de iphone het gaat om meer en het is verdomme lastig dat jullie medewerkers allemaal anders praten en er tig verhalen en reacties zijn in plaats van 1 lijn en duidelijkheid.


Zo dat is wel echt erg om zo behandeld te worden. Dit wordt met de dag erger met KPN en de moderators houden zich wel heel stil. Dit zal wel in opdracht van hogere hand zijn. Kpn sta op en pak je verantwoordelijk zeker na dit bericht van hierboven. Ik ga komende week ook weer bellen als ik terug ben van vakantie. 


Reageer