Skip to main content

Hoi, 

 

Sinds kort heb ik zeer slecht bereik met 4G op mijn iPhone 11. Hij maakt niet tot nauwelijks verbinding. Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd toe te passen (https://www.kpn.com/service/ugs/storing-mobiel-internet en VolTE staat ook aan), maar dit lijkt niet te werken. Zodra ik Wifi-verbinding heb, is er niets aan de hand. 

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Op deze manier is mijn telefoon niet goed werkbaar. 

 

Ik hoor het graag!

Sinds deze periode ook problemen, wel 4g verbinding maar geen internet mogelijk of sporadisch een positieve speedtest. 

3G lijkt met een paar MB wel te functioneren. 

Het netwerk van Odido geeft zelfde probleem, simkaart in ander toestel en het probleem is weg. 

Vrees dus dat dit probleem echt in de iPhone 11 zit 


Hier hetzelfde probleem: slechte tot geen bereik met 4G met Iphone 11! Met wifi geen problemen. 
opnieuw opstarten etc heeft geen zin. Mijn iphone 7 heeft geen problemen met 4G! 


Hallo allemaal, er worden inderdaad tickets geregistreerd! Als je een sms ontvangt, dan mag je er echt vanuit gaan dat we het ticket verwerkt hebben. Het blijft zeker belangrijk om tickets aan te maken. Mijn verzoek dus ook aan jullie, @Guidovanhirtum en @Sarah2, is om telefonisch contact op te nemen met 0800-0402. Zo kunnen mijn collega's voor jullie aan de slag. 


Tot op heden zeer vage informatie.
blijkt chip-probleem in de Iphone?
grappig dat het voorheen werkte en nu ineens een chip-probleem is.
lijkt mij meer software matig aan KPN kant. 

Wanneer komt er duidelijkheid? Wat is de echte reden van dit probleem?


Tot op heden zeer vage informatie.
blijkt chip-probleem in de Iphone?
grappig dat het voorheen werkte en nu ineens een chip-probleem is.
lijkt mij meer software matig aan KPN kant. 

Wanneer komt er duidelijkheid? Wat is de echte reden van dit probleem?

Ik heb gisteren nog gebeld en ze weten na 7 weken nog niet eens wat echt de oorzaak is, laat staan de oplossing. We krijgen allemaal via SMS bericht, maar je moet wel een ticket aanmaken via het 0800-nummer.

Het is allemaal erg vervelend 😞 Er wordt ook vrij makkelijk mee omgegaan aan de telefoon. Zo van, koop een nieuwe telefoon of gebruik een andere telefoon. Maar als je die niet hebt of geen nieuwe telefoon wilt kopen, tja, dan moet je wachten.

Het advies wat je hier overal leest, inclusief van de moderators is:

Tickets aanmaken zodat KPN het onderzoek kan doen, rekening gewoon doorbetalen en afwachten.


Tot op heden zeer vage informatie.
blijkt chip-probleem in de Iphone?
grappig dat het voorheen werkte en nu ineens een chip-probleem is.
lijkt mij meer software matig aan KPN kant. 

Wanneer komt er duidelijkheid? Wat is de echte reden van dit probleem?

Ik heb gisteren nog gebeld en ze weten na 7 weken nog niet eens wat echt de oorzaak is, laat staan de oplossing. We krijgen allemaal via SMS bericht, maar je moet wel een ticket aanmaken via het 0800-nummer.

Het is allemaal erg vervelend 😞 Er wordt ook vrij makkelijk mee omgegaan aan de telefoon. Zo van, koop een nieuwe telefoon of gebruik een andere telefoon. Maar als je die niet hebt of geen nieuwe telefoon wilt kopen, tja, dan moet je wachten.

Het advies wat je hier overal leest, inclusief van de moderators is:

Tickets aanmaken zodat KPN het onderzoek kan doen, rekening gewoon doorbetalen en afwachten.

Het is gewoon een schande


Bovengenoemde problemen met de iPhone 11 en het KPN netwerk heb ik ook ondervonden de laatste tijd. Erg vervelend! Er zijn wel veel meldingen hierover. Ik heb vandaag gebeld met KPN en op verzoek de netwerk instellingen opnieuw ingesteld. Heeft de KPN al een idee wat het probleem is en typisch alleen de iPhone 11 en 12 betreft?


KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-storing - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers

 

Ik heb hetzelfde en vond dit artikel.  


Hallo kpn,

 

hier hetzelfde probleem: sinds terugkomst van mijn vakantie op 16 juni vanuit de USA problemen. Op 17 juni naar KPN winkel in The Mall in Leidschendam geweest. Daar de netwerkinstellingen gereset, maar probleem blijft terugkeren. Zakelijk gezien een groot probleem, want toch wel afhankelijk van internet onderweg. Daarnaast valt regelmatig de telefoonverbinding midden in het gesprek weg of krijgen mensen te horen dat het nummer buiten gebruik is als ze bellen. Tijdelijk is het probleem op te lossen door vliegtuigmodus aantal keer aan en uit te zetten, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.

medewerker kpn winkel gaf overigens aan dat het toestel (iphone11) de oorzaak van het probleem was, maar als ik het nu goed begrijp ligt de oorzaak toch eerder bij KPN.

 

graag een spoedige oplossing aangezien de abonnementsperiode inmiddels afgelopen is en een overstap nu wel aantrekkelijk wordt na 20 jaar KPN

 

groet,

michel

 


Wat fijn dat ik blijkbaar niet de enige ben met een iPhone 11 en slechte 4g verbinding. Ik kreeg vandaag een nieuwsbericht van Tweakers en NU.nl binnen en zag inderdaad dat KPN de oorzaak is van het slechte verbinding.

Ik heb nu al een aantal maanden last van en mijn workaround is om mijn toestel even in vliegtuismodus te zetten. Dan werkt het weer voor een aantal minuten. Soms valt mijn verbinding helemaal terug naar Edge. Ik vind dit zeer vervelend aangezien het vroeg wel goed heeft gewerkt.

Ik hoop dat dit spoedig verholpen wordt want mijn toestel voldoet voor de rest prima aan mijn eisen.

 


Ik heb precies het zelfde probleem! Wordt door KPN van het kastje naar de muur gestuurd. Wanneer komt er een oplossing??? De klanten betalen voor een service, deze moet dan ook verleend worden. @Marcia van KPN 


Hallo allemaal, er worden inderdaad tickets geregistreerd! Als je een sms ontvangt, dan mag je er echt vanuit gaan dat we het ticket verwerkt hebben. Het blijft zeker belangrijk om tickets aan te maken. Mijn verzoek dus ook aan jullie, @Guidovanhirtum en @Sarah2, is om telefonisch contact op te nemen met 0800-0402. Zo kunnen mijn collega's voor jullie aan de slag. 

Beste Marcia

Het is toch opvallend dat na melding bij Kpn 4G opeens beter werkt! Wat is dit kpn? Kijken of ik misschien een nwe telefoon ga kopen als ik zou twijfelen aan mijn iphone 11?? 

 


Ook ik heb sinds kort problemen met 4G op mijn iPhone 11. 


Hallo allemaal! Met het risico in herhaling te vallen, toch even een bericht. 

 

Als je deze problemen (o.a. verbinding die wegvalt naar EDGE) zelf ervaart, neem dan telefonisch contact met ons op via 0800-0402. Als dit via het mobiele netwerk niet wil, kan dit evt. ook via Bellen via Wifi. Mijn collega's nemen e.e.a. met je door en maken, indien nodig, een ticket aan voor onze technische dienst. Als er een ticket voor je is aangemaakt, houden wij je per sms op de hoogte. 

 

Helaas heb ik nog geen concreet nieuws over wat er aan de hand is. Het onderzoek gaat onverminderd door. Ik begrijp dat jullie na wéken antwoorden willen hebben, maar die heb ik helaas niet. 😓


Hallo allemaal! Met het risico in herhaling te vallen, toch even een bericht. 

 

Als je deze problemen (o.a. verbinding die wegvalt naar EDGE) zelf ervaart, neem dan telefonisch contact met ons op via 0800-0402. Als dit via het mobiele netwerk niet wil, kan dit evt. ook via Bellen via Wifi. Mijn collega's nemen e.e.a. met je door en maken, indien nodig, een ticket aan voor onze technische dienst. Als er een ticket voor je is aangemaakt, houden wij je per sms op de hoogte. 

 

Helaas heb ik nog geen concreet nieuws over wat er aan de hand is. Het onderzoek gaat onverminderd door. Ik begrijp dat jullie na wéken antwoorden willen hebben, maar die heb ik helaas niet. 😓

Tjah, hoeveel tickets hebben jullie nodig? Kan me niet voorstellen dat er niemand is die wat meer kan verrtellen, dit is echt niet ok.


Ik heb hetzelfde probleem. Al meermaals contact opgenomen met de klantenservice. Gister vertelde iemand me dat het aan Apple lag. Daarna contact opgenomen met Apple en zij hebben mijn toestel gecheckt en het ligt niet aan het toestel, dit probleem ligt bij KPN.

Ik krijg nu net een sms van KPN dat het druk is en dat het onderzoek nog langer dan twee weken kan duren. Nog twee weken geen internet en niet kunnen bellen terwijl ik elke maand nog voor het toestel en een unlimited abonnement betaal. Echt ronduit belachelijk deze gang van zaken en dat er geen oplossingen komen en je totaal niet serieus genomen wordt. 
 


@Kpn Sinds een aantal dagen ondervind ik ook problemen van een zeer slechte verbinding met de Iphone 11. Het betreft zowel bellen als gebeld worden en ook mobiel internet. Bellen of internet via mijn wifi verbinding gaat zonder problemen. 
Het probleem is niet locatie gebonden en doet zich voor waar ik mijzelf ook bevind.

De aanbevolen testen cq “oplossingen” zoals aan/uitzetten enz. halen niets uit.
Graag met spoed een echte oplossing !


Nu is er inmiddels een een ticket aangemaakt.
Advies simkaart wisselen. Echter blijft het probleem onopgelost.
Tot op heden geen terugkoppeling ontvangen van KPN.
Overstappen naar een ander netwerk dan?


Daar terugkoppeling uit bleef, zelf maar weer gebeld met klantenservice.
Wat bleek, de ticket die aangemaakt zou zijn op 12-06 was nergens te vinden in het systeem, terwijl dit wel per SMS is bevestigd. Op 03-07 is er weer (of misschien nu daadwerkelijk) een ticket aangemaakt voor de hierboven omschreven problemen die zich nog steeds voor doen. 
Volgens medewerker klantenservice was dit inmiddels een bekend probleem wat niet alleen de Iphone 11 maar inmiddels ook de 12 betreft.
Ik vind het zeer kwalijk en enorm ongepast dat er zo laks wordt omgegaan met al deze problemen op dit forum en waarschijnlijk ook daar buiten.

 

Nog steeds geen inhoudelijke reactie op het aangemaakte ticket. 
Op 12-07 en 18-07 alleen SMS ontvangen dat om het wachten te verzachten de mobiele abonnementskosten worden vergoed vanaf 23 mei. Iets met brood en spelen. Echter worden deze gewoon afgeschreven. Zorg voor een oplossing i.p.v. kortingen en tegemoetkomingen.

Daarnaast een SMS op 19-07 dat het mobiele netwerk in uw buurt wordt verbeterd en dat u tijdelijk minder of geen bereik zal hebben. Het zoveelste zoethoudertje. Vertel mij eens iets nieuws! Heb al tijden geen of weinig bereik!

Een “oplossing” voor zeer korte duur is het toestel even in vliegtuigmodus te zetten zodat er opnieuw verbinding wordt gemaakt met de zendmast. Daarnaast gebruik ik nu een mobiele router om bereikbaar te zijn onderweg en te kunnen werken via 4G. 


Wederom een terugbelafspraak gemaakt voor morgen over bovenstaande probleem. Er zou van de vorige gesprekken ook meldingen zijn gemaakt wat dus niet  gelogd lijkt te worden. Plots is de lijn weg en wordt je ook niet teruggebeld na 50+ min wachttijd.

 

ik ben benieuwd naar morgen… 


Ook hier precies dezelfde problemen…..geen enkele oplossing werkt. @kpn regel het!


Ik heb eergister wel gebeld, maar geen SMS ontvangen (iPhone 12 Pro). Houdt dat in dat ik opnieuw moet bellen naar de klantenservice, of kan ik er vanuit gaan dat het ticket gemaakt is?


Ha @ydmr als er een ticket is aangemaakt, kan het een aantal dagen duren voordat deze opgepakt wordt. Als deze opgepakt is, dan zal je daarna meegaan in de sms communicatie. Het is dus heel goed mogelijk dat je nog geen sms hebt gehad. 


Zelfde problemen als de anderen hier,slecht 4g netwerk.

in Duitsland ook drama,maar in Zwitserland weer geen probleem(swisscom)

lijkt dus toch iets met netwerk te zijn 

volg


Tot op heden zeer vage informatie.
blijkt chip-probleem in de Iphone?
grappig dat het voorheen werkte en nu ineens een chip-probleem is.
lijkt mij meer software matig aan KPN kant. 

Wanneer komt er duidelijkheid? Wat is de echte reden van dit probleem?

Ik heb gisteren nog gebeld en ze weten na 7 weken nog niet eens wat echt de oorzaak is, laat staan de oplossing. We krijgen allemaal via SMS bericht, maar je moet wel een ticket aanmaken via het 0800-nummer.

Het is allemaal erg vervelend 😞 Er wordt ook vrij makkelijk mee omgegaan aan de telefoon. Zo van, koop een nieuwe telefoon of gebruik een andere telefoon. Maar als je die niet hebt of geen nieuwe telefoon wilt kopen, tja, dan moet je wachten.

Het advies wat je hier overal leest, inclusief van de moderators is:

Tickets aanmaken zodat KPN het onderzoek kan doen, rekening gewoon doorbetalen en afwachten.

Precies dezelfde ervaring als jij. En als je dan gebeld wordt voor een toestel swap, bieden ze een iPhone 12 aan die dezelfde problemen kent. En niet alleen dat, dan moet je eerst je eigen toestel opsturen en maximaal 2 weken wachten totdat je een nieuw toestel krijgt op gestuurd. 
Dus je kunt niet de telefoons naast elkaar leggen om een update te doen en bovendien zit je al die tijd zonder toestel… waardeloos..


Ik heb eergister wel gebeld, maar geen SMS ontvangen (iPhone 12 Pro). Houdt dat in dat ik opnieuw moet bellen naar de klantenservice, of kan ik er vanuit gaan dat het ticket gemaakt is?

ik heb 3x iemand van de afdeling NSSD gesproken, maar die kan je dus niet terugbellen of zo. Je kan alleen wachten totdat ze jou bellen… ook zoiets. 


Probleem is nog steeds niet opgelost.

Het duurt maanden. Gisteren weer een drama.

Graag abonnement ontbinden. Zodat ik kosteloos naar een betrouwbare provider kan overstappen. 


Reageer