Skip to main content

Heb jaren Telfort gehad, zonder problemen, nu is dat over naar KPN en hebben heeel vaak slechte of geen verbinding.

KPN zegt blijkbaar dat er niets veranderd is maar dat kan gewoon niet waar zijn.

zowel ik als mijn partner hebben dat probleem nu, met KPN.

ik lees meer klachten en vraag me af of t opgelost kon worden? En zo ja hoe? 
ik ben erg benieuwd want dit is vreselijk irritant!

 

Hi @Wilmawilmawilma Welkom op ons Forum! Vervelend dat jullie een slechte internet verbinding ervaren. Je hebt dus al contact gehad met een van mijn collega's? Hebben zij de toestelinstellingen met je doorlopen?
Zo niet, welke toestellen hebben jij en je partner? Telfort en KPN maken gebruik van hetzelfde netwerk dus er zou geen probleem moeten zijn. Dit is bij jullie wel het geval en dat wil ik graag voor je uitzoeken.

Is het zo dat de verbinding helemaal wegvalt of schakelt hij over van 4G naar bijv. 3G(+)/2G?

Ik hoor graag van je!


Als jij zegt dat alles hetzelfde is en dus ook zou moeten zijn begrijp ik de relevantie van je vraag of ik al contact heb gehad met je collegas niet.

zover ik kon zien was t overgaan succesvol verlopen.

vervolgens hebben we op meerdere plaatsen, zowel thuis als elders veel slechtere verbinding.

vaak slechts een van de 5 streepjes verbinding.

vaak 3 G  ipv 4G.

soms zelfs geen verbinding. Of E.

De vraag wat voor n telefoon we hebben ? Vind ik vreemd.…

het is zo, dat we een heel goede verbinding bij Telfort hadden en nu gewoon niet.

Juist omdat het hetzelfde netwerk is begrijpen we het niet.

ik las wel dat meerde mensen problemen ervaren

wat kan dan de oorzaak daarvan dan zijn volgens jou.

we hebben overigens alletwee een iphone waarmee we nooit problemen hebben.

 


Wil ook wel graag weten hoe ik je collegas dan kan bereiken.

zie enkel een klachtenformulier , maar aangezien jullie toch nederlands grootste telecom bedrijf zijn is telefonische bereikbaarheid toch wel de eenvoudigste en simpelste service , nietwaar?

ik zou graag even met de klantenservice telefoneren om snel tot een goede en werkende oplossing te kunnen komen, dat lijkt me dan de snelste en kortste weg.


@Wilmawilmawilma Bedankt voor je reactie, ik ben vandaag weer aan het werk. 

Ik ging er vanuit dat je mijn collega's had gesproken door deze zin: “KPN zegt blijkbaar dat er niets veranderd is maar dat kan gewoon niet waar zijn.” Dit hebben wij natuurlijk ook op andere manieren gecommuniceerd, hier heb ik dus inderdaad iets te snel geoordeeld.:speak_no_evil:  Er is inderdaad niets veranderd aan het netwerk, dus netwerkproblemen zouden er niet mogen zijn

Sommige Telfort klanten hebben een verouderde simkaart. Daarnaast verbeteren wij gedurende het hele jaar ons netwerk. Dit kan zorgen voor netwerkproblemen of bereikproblemen. Het zal puur toeval zijn dat dit probleem ontstaat na de migratie naar KPN. Echter een sim-wissel kan dit probleem oplossen. Dit kan natuurlijk wél de reden zijn waarom je leest dat meerdere mensen ‘problemen’ ervaren.

Je beschrijft een dekkingsprobleem. Er is ineens geen 4G netwerk meer, waar je dat voorheen (bij Telfort) wel had. Dit is wel gek, want de enige reden die ik kan bedenken, is dat er een mast is gedraaid waardoor de dekking wegvalt. Dit zou ik even voor je uit moeten zoeken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. De 06-nummers en postcode -huisnummer zijn voldoende. 

Wat kunnen we nu alvast proberen? 
Jullie hebben allebei een IPhone. Wat je kunt proberen is de netwerkinstellingen herstellen. Hiermee dwing je het toestel zich helemaal opnieuw aan te melden op ons KPN-netwerk. Dit kun je doen in de Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. 

Je kunt onze klantenservice gratis bereiken via 0800-0402 of door 1200 te bellen met een telefoonnummer van KPN. 

 

 


Reageer