Skip to main content

Na de update van de Telfort simkaart naar KPN, werkt mijn wifi op mijn mobiel een stuk slechter. Op mobiel is hij aan het zoeken en lang duurt het voordat ik internet heb. Vooral in het begin. Mobiel blijft gewoon aan met wifiverbinding. Is mijn modem Experia box V8 veranderd door de upgrade mbt tot Wifi verbinding? Ook mijn modem opnieuw opgestart. Geen verbinding of telkens zoeken blijft. Speedtest en test wifi verbinding gedaan via laptop en verbinding sneller gemaakt, maar probleem blijft.

Hoi @NicoDV, welkom. 

Wat gek! jouw simkaart heeft in principe niks met Wifi te maken. Je kan jouw mobiel namelijk ook gewoon met Wifi verbinden als daar geen simkaart in zit. Zou je eens willen testen hoe de Wifi is als jij de simkaart uit jouw toestel haalt. 

Begrijp ik goed dat jij het probleem op jouw mobiel ondervind? Je zegt dat jij al jouw verbinding hebt verbetert, bedoel je daarmee de Wifi Manager? Als je die nog niet hebt gedaan, wil ik je vragen om dat alsnog te doen. 


Hallo H.,

Mijn wifi verbinding is beter, maar gek is dat hij af en toe mijn mobiel zegt, geen internetverbinding en even later krijg ik wel verbinding. Het symbool wifi gaat ook dan uit en aan. Net alsof mijn wifi connectie verbindingen naar de modem loopt te zoeken. Of mijn modem Experia box V8 werkt zo met zoeken en doorgeven. Zoekt mijn modem telkens de beste verbindingen, Of begint het last te krijgen van 5G? Misschien ligt het aan mijn mobiel (LG K4). Is al een tijdje oud, maar werkt nog goed (hoop ik). Gekke is dat voor die upgrade van Telfort simkaart naar KPN simkaart dit niet gebeurde. Regelmatig mobiel opnieuw opgestart.


LG K4

Ja, dat is een oudje ja. Op de markt gekomen in 2016 en sinds mei 2018 word die niet meer verkocht.

WiFi en sim hebben niets met elkaar te maken. Heeft u misschien WiFi versterkers?


Neen, beste Nick83, maar hoe dichter ik mijn LG K4 bij mijn modem houd, hoe beter hij werkt, maar voor die omzetting geen centje pijn. Misschien een versterker, maar ik zit maximaal een meter ervan af, dus….

en ja, denkelijk tijd voor een andere smartfoon. Heb ik in het verleden gekocht in de KPN shop en vreemd dat deze geen LG 's meer aanbieden. Trouwens , LG smartfoons is maar weing verbreid in andere shops (Mediamarkt).


Hallo @NicoDV LG verkoopt al een poosje geen smartphones meer.

https://tweakers.net/nieuws/182372/lg-is-gestopt-met-het-produceren-van-smartphones.html#:~:text=LG%20is%20op%20maandag%20gestopt,gemaakte%20afspraken%20te%20kunnen%20voldoen.