Skip to main content

Zelfde probleem, echter staat wifi assistentie uit.
Ga ik naar mijn wifi en zet ik prive wifi-adres AAN dan springt die weer op wifi. Enkele tijd later weer hetzelfde probleem. Nu zet ik privé wifi-adres UIT en dan gaat die weer naar wifi. 
Ook gelezen dat het iets met de firmware van router v12 is en je daar wifi uit moet schakelen. Ook dit verhelpt het probleem niet. Heb 3 super wifi’s draaien. Boel al herstart maar tevergeefs. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Heb hetzelfde probleem. 
wifi assist staat niet aan en heeft ook nooit aangestaan. 
Ga ik naar mijn wifi en zet ik prive wifi-adres (Mac adres) op AAN dan pakt die wifi weer. 
Na enige tijd weer hetzelfde euvel, zet ik privé wifi-adres vervolgens weer op UIT werkt alles weer. 
Zou ook met wifi op de router v12 iets zijn. Advies om wifi daarop uit te zetten en alleen de 3 super wifi’s te gebruiken. Ook dat helpt niet. 
 

Hoe nu verder????

 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 


Hopelijk blijft mijn post nu wel staan!

 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 


Hoi @Omder, zoals je ziet zijn jouw berichten afgesplitst naar een eigen topic. Het is niet handig om in een ouder topic van iemand anders te reageren, dan wordt het snel onoverzichtelijk. 

Wat je beschrijft klinkt inderdaad alsof Wifi assistentie wordt gebruikt. Als dat uitstaat op jouw telefoon hoort het niet gebruikt te worden. Modem of SuperWifi herstarten heeft dan geen effect, Wifi assistentie is een instelling puur op jouw telefoon.

Heb je jouw mobiele telefoon ook al eens opnieuw opgestart na het wijzigen van die instelling? Mogelijk wordt die in eerste instantie niet goed meegenomen en wordt het actief na het herstarten. Als het daarmee niet beter wordt kan je ons ook bellen op 0800-0402.


Hallo @Jasper van KPN Wifi assistentie heb ik vanaf dag een al uitstaan op onze telefoons. 

Telefoons ook al een reset gegeven, geen resultaat, het is ook van een op de andere dag opgetreden, en dan bij ons allen.

De hele handel incl glasvezel kastje is al meerdere keren herstart.

Voorheen kon je nog veel met de KPN thuis ap, maar na de update kan dat ook niet meer.

Is er al een update voor het modem uit en hoe kan ik zien of mijn super wifi's up-to-date zijn?


Hallo @Omder ,

Dan maar in het menu van jouw telefoon het mobiele netwerk helemaal uitzetten als je thuis bent.

 

 Als het daarmee niet beter wordt kan je ons ook bellen op 0800-0420.

Het juiste nummer van KPN is 0800-0402. 
 

Tenslotte voor de zekerheid toch nog even deze instructie: 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet dit dan uit.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 


Hallo @Noordzee ja die had ik ook al eens getest, toen helemaal geen internet meer 😀


Hallo @Noordzee ja die had ik ook al eens getest, toen helemaal geen internet meer 😀

Dan is de conclusie dat jouw WiFi-netwerk niet werkt met jouw telefoon. 


Niet werken is een groot woord, het heeft altijd goed gewerkt, telefoons zijn up-to-date maar meerdere thuis ervaren dit. Heb het idee dat het mesh gedeelte niet meer zijn ding doet.

Sinds de KPN thuis app is geupdate kan je hier niks meer mee qua instellingen.

Het vreemde is dat als ik kijk bij Wifi dat die zegt dat die verbonden is, echter staat er in mijn scherm 4g. Zet ik mijn mobile data uit geen internet.

Switch ik onder mijn wifi instellingen op een willekeurige telefoon met op dat moment het probleem tussen prive wifi-adres (Mac adres) AAN of UIT (net waar dit op staat), maakt die opnieuw verbinding met het wifi en werkt alles weer voor enige tijd, ook het mesh gedeelte.

Dus ra ra wat is het?

 


Het klinkt nu inderdaad alsof het niets te maken heeft met Wifi assistentie, maar meer met de Wifi verbinding zelf die het niet goed doet. Is dat alleen op deze telefoon, of ook op andere apparaten? Heb je de Wifi Manager al gedaan om te kijken of dat verbeterd kan worden?

 

 

 Als het daarmee niet beter wordt kan je ons ook bellen op 0800-0420.

Het juiste nummer van KPN is 0800-0402. 

Oeps, dat was inderdaad een typefoutje. Ik heb het nummer aangepast in mijn bericht 🙂


Nee wifi assisentie staat op alle telefoon uit. Het zijn allemaal iphones, verschillende types en allemaal gewoon up-to-date.

Met de telefoons lopen we door het huis, dat doe je niet zo snel met een laptop, dit kan ik wel eens proberen, maar nogmaals het is niet standard als ik van verdieping veranderd er iets met het wifi gebeurd.

Het heeft altijd goed gewerkt, er is qua netwerk niks veranderd en de spots staan nog op dezelfde plek als dat de monteur ze destijds geplaatst heeft.

 

Wat is de nieuwste firmware v/d spots en het modem?


Vergeet de Wifi assistentie even, als de Wifi in z'n geheel wegvalt is dat niet van toepassing. Merk je het op alle iPhone's als je door het huis loopt, of is het op een specifieke telefoon?

Heb je de Wifi Manager op onze site ook al gedaan om te kijken of de verbinding daarmee verbeterd kan worden?

 

Wat is de nieuwste firmware v/d spots en het modem?

In de Product Updates delen we elke update van het modem en de SuperWifi's, daar kan je zien wat de nieuwste versie is en wat er in de laatste update zat.


Op 4 iPhones gehad, en vanmorgen ook toevallig op een iPad, die wilde in zijn geheel niet meer verbinden, na uit aan te hebben gezet werkte deze weer. 
Zoals gezegd er is geen app meer waarmee je de wifi spots kunt beheren en of opnieuw kan installeren. 
Ha die manager straks eens tegen. 


Wifi manager zegt dat alles in orde is. 
 

En wat ik zie is dat het modem en super wifi 2 spots ook niet up to date zijn. 


@Jasper van KPN  modem 12 heeft versie SGEJ1000060E

Als ik het allemaal goed lees loop ik al twee versies achter. 
Kan dus niet zien of de mesh insync is. 


De Box 12 wordt in batches bijgewerkt, dat je nog niet de nieuwste versie hebt is dus niet dat je achterloopt. Je bent nog niet aan de beurt geweest voor de update. Welke SuperWifi's heb je, zijn het de zwarte of de witte schijven? Als het de witte schijven zijn kan je nog niet overgezet worden, daarvoor is nog geen update beschikbaar en dan krijgt de Box 12 de update ook nog niet. 

Los daarvan, in dit artikel in onze Kennisbank hebben we meer tips voor de Wifi verbinding die je kunnen helpen: 

 


Is er wellicht een schrijven van wanneer ik evt. aan de beurt zou zijn voor de update?

Heb de super wifi 2, die zwarte.

Het wifi is overal in orde, onder de twee streepjes krijg je niet, zou dat wel het geval zijn moet de mesh in werking treden, en dit laatste twijfel ik aan, want dan lijkt het dus fout te gaan en beland je op 4g.

Wat ik lees is dat je dit in de nieuwe software wel terug kunt zien.


Wanneer je de update krijgt kunnen wij ook niet zien, je zult 'm op een gegeven moment ontvangen. Voordat je de update krijgt wordt het via sms aangekondigd, dus het zal niet onverwacht zijn.

Op het moment dat je ziet dat je de verbinding verliest, wordt de verbinding dan wel weer hersteld als je Wifi even uit- en weer aanzet op de telefoons?


Kan die update ook niet vervroegd worden alleen al omdat er problemen spelen?

Toen die opeens op 4g stond ben ik gelijk naar de wifi instellingen gegaan, daar zag ik mijn wifi gewoon staan in de lijst met wifi points. 
Wifi I uit en aan helpt op dat moment niet. 
Enige wat werkt is het wifi van mijn tel verwijderen op opnieuw koppelen of het switchen van privé Mac adres aan en uit zoals besproken. 
 


We hebben geen invloed op wanner de update wordt geïnstalleerd, dat is voor ons beiden afwachten. Dat je de Box 12 hebt samen met SuperWifi 2's betekent wel dat je op de nominatie staat daarvoor.

Heb je in het modem ook instellingen aangepast over de MAC adressen die ermee verbinden? Als dat aanstaat, kan je dat daar mogelijk ook uitzetten.


Mac filtering staat niet aan. 


Oké, dan zal dat het in ieder geval niet zijn. Wat het wel is, is dan nog wel de vraag natuurlijk. Het kan zijn dat de update het oplost als je die krijgt, maar we weten niet wanneer dat is.

Zou je de Box 12 en de SuperWifi's allemaal eens kunnen resetten en vanaf het begin opnieuw installeren? Dat doet niets voor de update, maar het zorgt er wel voor dat de apparaten weer vers geïnstalleerd zijn.

 


Dat is wat ik zeg, alles is het zelfde gebleven.

Wat ik vanmorgen wel weer had, en dit was maanden gleden om de haverklap het geval, is dat de super wifi gewoon spontaan gaat herstarten, echter niks van terug te vinden in de logs, maar mijn video meeting was wel weg! Leg dat maar eens uit aan je klant.

Dit heb ik in het verleden ook gehad, zou mijn verbinding niet snel genoeg te zijn, overstap naar 1GB, dit is een tijdje goed gegaan maar bleek niet het probleem.

 

Er moet toch wel een planning zijn qua update periode, wat als er nou problemen zijn met een oude versie, wat is dan jullie procedure?

 


Er zal inderdaad een planning zijn, maar zoals gezegd is die voor ons niet zichtbaar en hebben wij daar geen invloed op. 

Had je de resets die ik in mijn vorige bericht noemde ook al gedaan om te kijken hoe het daarna gaat?


Weet je wel van wanneer tot wanneer de planning is. Ik bedoel dit jaar nog?

Ik weet zelf niet wat ik me allemaal op de hals haal als ik de boel reset. Het instellen is door jullie gedaan en moest allemaal in de meterkast, waarom weet ik ook niet. Alles is immers bekabeld aangesloten.
Ook zijn er zaken op het modem ingeregeld, zijn deze weg werken er andere zaken niet meer. 


Zou liever zien dat het probleem eerst boven water komt dan alles maar even te resetten in de hoop dat het werkt. Dit is namelijk meer een pleister plakken. 
 


Wanneer weten we niet. Het is voor ons net zo afwachten als het voor jou is. 

Met het resetten stel je de apparaten opnieuw in, als er iets niet goed gaat in de software kan dat daarmee beter worden. Het is in zo'n geval een stap die altijd geprobeerd moet worden.


Reageer