Skip to main content

Zelfde probleem, echter staat wifi assistentie uit.
Ga ik naar mijn wifi en zet ik prive wifi-adres AAN dan springt die weer op wifi. Enkele tijd later weer hetzelfde probleem. Nu zet ik privé wifi-adres UIT en dan gaat die weer naar wifi. 
Ook gelezen dat het iets met de firmware van router v12 is en je daar wifi uit moet schakelen. Ook dit verhelpt het probleem niet. Heb 3 super wifi’s draaien. Boel al herstart maar tevergeefs. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Jasper van KPN  

Hallo, zo'n 25 min klapte alles eruit. Wifi was niet meer bereikbaar. Uiteindelijk via een lan kabel op mijn modem gekomen, wat zag ik tot mijn grote verbazing, een hele andere login pagina en firmware. 

Ik heb niks qua mail, post of sms gezien dat dit zou gebeuren.

Inloggen kon gewoon met mijn eigen wachtwoord (gelukkig) maar alles ziet er anders uit.

Wifi staat geheel uit en moet ik eerst weer activeren.

Heb gebeld met iemand van jullie maar dit wist niet eens wat firmware was op een modem, en die ging er vanuit dat ik met een paperclip iets gedaan zou hebben……

Hij ging even kijken en wist mij te vertellen dat er niks aan het modem veranderd zou zijn maar dat mijn glasvezelkastje niet goed was en er een monteur langs moest komen…..

Kan jij zien wat er gebeurd is


Als je de beginpagina van het modem ziet, zie je een afbeelding van de modem met daarbij de firmwareversie @Omder 


@N.N. ja klopt dat zie ik nu als login pagina, die had ik eerder dus niet. 
Maar blijkbaar heeft iemand in de middag zonder aan te kondigen de update zo naar mijn modem gestuurd en kon ik niks meer, niks geen voor aankondiging en/of in de nacht geupdate. 
Heel slecht!


Zo te zien heb je toevallig de update gekregen die je graag wilde inderdaad. Dat er geen aankondiging was is minder handig, maar je hebt wel wat je wilde dus. Hoe gaat het nu met de Wifi verbinding dan? Gaat dat nu ook beter?


Wel heel toevallig als je het mij vraagt!

Ik heb niks voorbij zien komen qua aankondiging, meen me ook te herinneren dat dit soort updates in de nacht gebeuren en dat alles weer up zou zijn, bij mij stond Wifi echt uit uit op het modem na de update.

Ook niet echt handig als je het mij vraagt.

Het is niet zozeer wat ik wilde, het ging mij erom dat het Mesh gedeelte goed zou werken, of dit met deze nu is opgelost kan ik in dit korte tijdsbestek nog niet bevestigen.

Wat ik me nog wel afvraag is hoe de eerste contact persoon, die niet begreep waar ik het over had met een upgrade van de firmware, die ik bij jullie sprak dat er iets met mijn glasvezel kast zelf zou zijn, deze zou het niet goed functioneren en er moet een monteur voor langskomen, kan jij daar iets mee @Jasper van KPN ?

De twee persoon kwam ik ook niet echt verder mee, die probeerde mij aan het einde van mijn verhaal mobiele abonnementen te verkopen………. niet echt het geschikte moment!


Waarom diegene aan een monteur dacht is mij ook een raadsel inderdaad, dat is niet logisch. Als het glasvezelkastje een probleem zou hebben zou het kunnen, maar voor andere firmware op het modem voegt het niets toe natuurlijk. Ik zal die collega's een berichtje sturen zodat deze weet wat het precies is.

Dat de Wifi uitstaat na de update zien we vaker, dat is bekend bij de ontwikkelaars zodat ze er naar kunnen kijken.


Helaas, kom net weer thuis en mijn telefoon blijft op 4g staan, zie een draaiend tandwieltje bij mijn wifi staan.De telefoon kan op zich zelf dus geen verbinding maken met het wifi, uiteindelijk na zo'n 10 min is die verbonden.

De laatste firmware van het modem is geïnstalleerd, wifi points zijn up-to-date, deze zijn allen bekabeld aangesloten en staan in Slave modes.

ipv6 heb ik uitgezet en wifi staat op wpa2 ipv wpa2/3.

Verder krijg ik ook steeds meer klachten over dat het geluid en beeld bevriest met teams, lees her en der dat er toch wel veel problemen zijn met Teams i.c.m. kpn, andere remote zaken zoals een desktop blijven werken, het is puur Teams wat lokaal op mijn laptop staat.

 

Vanuit het modem wordt ik ook niet echt wijzer op welke wifi point ik zit. Op het modem heb ik de ene dat 3 wifi point en nu naar 2. In het Toplogie overzicht staat dat er 25 apparaten zijn verbonden, kijk ik onder het tabblad Verbonden apparaten zie ik er 6, erg vreemd.


Het is nog niet de verbetering die je verwacht had dus. Heb je Wifi altijd aanstaan op jouw telefoon? Of zet je het aan zodra je thuis komt. Maakt dat mogelijk nog een verschil erin?

Het apparaat wat Teams gebruikt wat je beschrijft, gaat dat ook over een draadloze verbinding, of gaat dat via een kabel?


De enige verbetering die ik zie is dat het inloggen en rond klikken in de nieuwe interface stukken sneller gaat. Maar hier heb ik niet een totaal overzicht met wat er allemaal verbonden is.

Ja wifi staat altijd aan, dit hebben we allemaal zo. Kom ik thuis en zie dat die op 4G blijft en ik zet Wifi uit en weer aan op mijn mobiel, dan pakt dit nog steeds niet het wifi. Ik moet dan echt of het netwerk “vergeten” en opnieuw koppelen, of zorgen dat ik het schuifje omzet van het mac adres (dus van privé mac adres aan en/of uit, net waar die op staat) dan doet die ook een soort opnieuw koppelen en gaat wat sneller, maar die is natuurlijk alleen een workaround.

Teams doe ik via Wifi vanaf een laptop, mijn oude laptop had er ook al last van en deze nieuwe nu dus ook. Het vreemde is alles blijft gewoon goed werken op en qua internet, dus ook een virtuele desktop naar elders, dus al zou wifi onstabiel zijn zou deze er constant uitklappen, maar Teams dus niet. 


Speelt dat ook nog op andere telefoons, of alleen op jouw toestel?

Is het mogelijk om de laptop als test met een kabel aan te sluiten, en te kijken of het dan ook speekt? Dat hoeft niet per se aan de Wifi te liggen. Het kan ook zijn dat de verbinding in z'n geheel iets heeft. Het is ook mogelijk om ons te bellen, zodat de verbinding daarbij nagekeken kan worden. We zijn bereikbaar op 0800-0402.


Bij meerdere toestellen, sommige met de laatste versie, andere met een oudere versie, dus niet OS gebonden.

Kabel op de laptop wordt lastig, dan moet ik ergens een lange kabel vandaan zien te halen.

Het is echt Wifi i.c.m. Teams, wat ik zei, mijn connectie naar een cloud desktop blijft bestaan, mocht wifi eruit klappen en/of niet stabiel zijn, dan is deze verbinding namelijk weg.

Ze gaan nu meten.

 

Update: De lijnen zagen er goed uit.

Advies is om de glasvezel kast 2 min stroomloos te maken en met een paperclip het modem te resetten of iets. Zou dan wel al mijn instellingen behouden, klopt dat?

Werkt dat niet dan zouden jullie een gehele reset van het modem kunnen doen en moeten alle wifi punten weer opnieuw gekoppeld worden.


En vandaag is ergens rond 10:00 uur het glasvezel kastje eruit geklapt. 
Er gebeuren echt vreemde dingen, modem krijgt midden op de dag spontaan een firmware update, dat was ook fijn en nu druk er iemand op de knop om het glasvezel kastje te herstarten!

 

 


Wij hebben geen knop om het glasvezelkastje te herstarten, dus ik weet niet wat daar precies gebeurde. Als je ons belt kunnen ze wel zien dat er een verbreking is geweest en misschien ook wat de oorzaak ervan was. 

Het opnieuw resetten en koppelen had ik op de vorige pagina van het topic ook al eens voorgesteld, dat kan hierbij mogelijk helpen inderdaad.


Dan heb ik echt geen idee wat er met dat kastje aan de hand is.

Nu zie ik dit;

 

Kijk ik bij het modem dan zie ik dit;

Kortom het modem blijft draaien maar de glaskast niet.

Beide zitten ze op het zelfde stopcontact


Nogmaals bellen dus, dan kunnen ze zoals gezegd kijken wat er te zien is over die verbreking. Via die weg heb je sneller duidelijkheid.


Heb gebeld, gelijk na mijn vorige post.

Lijn zag er toen goed uit, geen onderbreking, wat ik erg vreemd vond aangezien mijn modem toen zei dat de glasvezel verbinding pas 1:34 up was. Het wegvallen zou normaal zijn, en gebeurd standard meerdere keren per dag, ook dit vind ik erg vreemd.

Al met al moest ik maar bellen als ik daadwerkelijk problemen had met Teams.

Nu staat er dat de glas verbinding 19:24 uur op is, toch bijna 24 uur zonder onderbreking.

Dit hele gebeuren doet me denken aan de logs van het oude modem, geen idee of dit met de nieuwe firmware ook terug te vinden is.

 

 

En dan werkte vervolgens al het internet niet mee, ook bekabeld.

Het advies was toen om over te stappen naar een 1GB omdat dit ten goed zou komen van Teams, achteraf bleek dit een onzin verhaal aangezien Teams niet zoveel verbruikt.


Het is inderdaad het beste om te bellen op het moment dat de verbinding is weggevallen, op dat moment zelf is het meeste te zien over de verbreking. Achteraf kan er gezien worden dat er een verbreking was, maar de reden ervan is dan niet meer te zien. Dat is ook waarom we via deze weg achter de feiten aanlopen als we de verbinding na willen kijken.


Dinsdag wilde ik nog aangeven dat het glaskastje meer dan 1 week online was en modem 2 weken. 

Echter de volgende dag bam, weer de glas verbinding weg!

Iemand van de helpdesk gaf eerder aan hier niks van te merken en dat dit wel vaker voorkomt, op internet kom ik het ene naar het andere tegen over PPPOE wat wegvalt, dit stond bij mij al vanaf dag 1 in de logs dat dit weg viel.

Wat de medewerker zegt klopt half, bij streaming diensten zal je dit niet merken, deze bufferen, maar bij  een Teams meeting of een online game spelen merk je dit wel degelijk!

De glaskast hersteld zich met zo'n minuut, dus een Youtube trekt dat wel, je teams meeting niet!

 

Vandaag komt er een monteur langs, ben benieuwd wat deze me gaat vertellen/wijsmaken


Reageer