Skip to main content

Ik kan sinds een tijdje niet meer inloggen met apps van krant, bank, Weer, enz. Als ik op ons eigen kpn netwerk ben. Als ik het netwerk uitzet dan lukt het wel. Hierdoor gebruik ik steeds extra data,  wat niet de bedoeling is.

Eerder lukte het altijd wel. Ik heb een galaxy S24 telefoon. Modem is KPN box 12,  als ik in de mijn thuis kon app kijk zie ik dat hrt modem op 2.4 

Ook de apps van kpn openen gaat heel traag.

Je bedoelt dat het op WiFi niet lukt? Als je WiFi uit zet, dan werkt alles wel weer?

Ja klopt,  met netwerk werkt het niet en zonder jatwerk werkt het wel 

Hi @Copa, welkom bij onze community. 

Wat een bijzonder probleem. Laden de apps dan helemaal niet? En lukt het wel om een website te openen via je browser? Ik vraag dit om te achterhalen of je telefoon wel internetverbinding heeft als hij met WiFi is verbonden. 

Ik hoor graag van je. 

Verschillende app doen het wel. Zoals Google of Outlook of spelletje  

Bank doet het niet, krant doet het niet op eigen netwerk. Kan wel  inloggen als ik de wifi uitzet.

Dan heeft je toestel dus wel verbinding. Mag ik weten welk toestel je hebt? En werken die apps op andere mobiele telefoons in je huishouden wel? Die dus ook verbonden zijn met WiFi. 

Ik heb een S24 zoals ik eerder schreef.  Bij mijn huisgenoten is het hetzelfde als bij mij. Het is dus niet mijn telefoon....

Hallo @Copa wat vaak helpt is de netwerkinstellingen van je mobiel resetten.

Alle instelingen van de wifi, Bluetooth en mobiele data worden dan weer teruggezet in hun uitgangspositie af fabriek.

Succes.

Excuus, over het hoofd gezien. Dan ligt het in ieder geval niet aan je toestel. Heb je de modem ook al eens 10 seconden stroomloos gemaakt? En indien nodig ook een reset gegeven? Bij dat laatste gaan de instellingen wel verloren behalve het Wifinetwerk en wachtwoord. 

Ja, is allemaal gebeurt met hulp van een telefonische ondersteuning van kon medewerker. 

Aan gem oom het probleem voorgelegd.  Hij zei dat het wellicht met een te verwachte update verholpen zou zijn. De update heb ik via de tv voorbij zien komen maar er is niets veranderd met de telefoon.  Bank geconsulteerd en die geven aan dat het bij kpn ligt omdat de melding is dat de app niet kan verbinden met ...

Kwam dit tegen op de Community 

In de instellingen van het KPN-modem is IPv6 voor korte tijd uitgeschakeld (nog extra controle uitgevoerd via IPv6 test), maar daarna ook weer ingeschakeld.
Alle probleem-apps op de Galaxy A6 werkten weer na deze korte handeling.

Misschien helpt dit ook voor jou.

Moet ik dan op die link klikken en die route volgen of moet ik iets aan het modem doen 

Wat ik eruit opmaak is dat je in de modem IPv6 moet uitzetten en later weer aan.

Je toegevoegd berichtje over 'sommige smartphone apps...' is precies mijn verhaal. 

Ook de ondernomen stappen, heb ik ook allemaal gedaan .. 

Mijn vraag is nu hoe ik IPv6 uit en aan moet zetten op ons modem Expedia box 12. 

Is dat een knop of een stekker?

Dat is ook een goede toevoeging. Probeer eerst IPv6 uit te zetten en het dan te proberen voordat je het weer aan zet. Met softwareversie eindigend op 0E doe je dit als volgt: 

1. Ga naar: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ of mijnmodem.kpn, log daar in. Het wachtwoord staat op de achterkant van je modem. 
  2. Klik rechts bovenin op Internet Connectivity
  3. Klik daar op IPv6 en zet het schuifje uit

Ik ben benieuwd of dit invloed heeft. 

Nee,  helaas 

@Copa je kan dit nog proberen.

1. Ga naar 'Instellingen' op je apparaat. Bij Samsung smartphones doe je dit door met je vinger van bovenaf in je beeldscherm naar beneden te swipen. ...
  2. Ga naar 'Apps'.
  3. Selecteer de app waarvan je de cache wilt legen.
  4. Navigeer naar 'Opslag'.
  5. Kies de optie 'Cache legen'.

Geweldig!

De apps doen het nu weer

GROTE dank👍

Wat fijn om te lezen dat alles nu goed werkt. Bedankt ​@Paul.K voor de oplossing, zo zie je maar weer hoe krachtig zo'n community kan werken. :) 

Reageer