Skip to main content

Hi, 

Ik wil mijn SmartWatch in het buitenland vooral gebruiken tijdens het sporten en wil daarbij mijn telefoon bij de camping of het hotel laten liggen.

Omdat veel SmartWatches veelal 4G only zijn (sommige hebben nog 3G), vraag ik mij af of 112 / emergency diensten goed bereikbaar zijn voor noodgevallen? Ambulance, politie, je zal het maar net nodig hebben…

Ik heb van een kennis begrepen dat in veel landen 112 enkel te bereiken is met 2G of 3G. Kunnen jullie me hier meer over vertellen? Ik wil voorkomen dat ik wél vrienden en familie kan bellen, maar in geval van nood de nooddiensten niet te pakken krijg. 

Dankjewel

Normaal gesproken zou ik zeggen: probeer het uit, maar bij dit nummer is dat niet de bedoeling 😄


En? 


Hallo @SmartWatcher ,

Ook in andere landen worden momenteel 2G en 3G uitgefaseerd. 
 

Juist met 4G heb je in het buitenland de meeste kans om de hulpdiensten te bereiken. 


En? 

Hallo @SmartWatcher ,

Ook in andere landen worden momenteel 2G en 3G uitgefaseerd. 
 

Juist met 4G heb je in het buitenland de meeste kans om de hulpdiensten te bereiken. 

@SmartWatcher 

Weet je zo genoeg? 


Hoi Noordzee, @KPN, 

“De meeste kans” dat is in geval van een noodsituatie toch vervelend, als je ergens niet 100% op kan bouwen.

Ik ga naar Luxembourg, daar heeft TANGO VoLTE  (bellen via 4G) aangezet. Dat VoLTE geactiveerd is, betekend niet altijd standaard dat operators ook Emergency Calling via 4G hebben ingeregeld. TANGO heeft ook nog een 2G/3G netwerk, 112 verkeer kan via 2G/3G verlopen, terwijl de smartwatch enkel 4G ondersteunt.  

Kan een moderator van KPN zelf aangeven hoe dat zit?

Kunnen klanten erop vertrouwen dat als VoLTE werkt, ook EmergencyCalling via 4G werkt? In alle VoLTE landen? Het kan bijvoorbeeld zijn dat ze EmergencyCalling via 4G een verplicht onderdeel hebben in hun VoLTE roll-out vereisten. 

Groet


Reageer