Skip to main content

Telkens als ik sms wil versturen krijg ik foutmelding dat sms niet verzonden kan worden via KPN. Soms paar x proberen nodig voordat sms uiteindelijk wordt verstuurd. Vóór overgang naar KPN nooit dit probleem gehad.

Toestelinstellingen kan ik niet controleren omdat ik Motorola niet kan selecteren als toestelmerk.

Wat gaat er mis?

@Marion_TA Welkom op ons Forum! Wat vervelend dat sms-en ineens niet gaat zoals je gewend was bij Telfort. Had je al eens gekeken op onze site ‘toestelhulp’. Daar staat het met Motorola als het goed is tussen, met alle type toestellen die wij verkochten/verkopen. 

Laat je het weten als ik iets voor je kan betekenen?  


@Lisa , in mijn bericht staat dat ik heb gekeken bij instellingen en daar Motorola niet kan selecteren. Het type toestel dat ik heb staat er niet tussen.


@Marion_TA Sorry, maar ik begrijp niet wat je bedoeld. Waar controleer je de instellingen voor de sms? Op onze website of in het toestel zelf? Kan je mij anders gewoon vertellen welk type Motorola je hebt, dan zoek ik het voor je uit wat je kunt controleren of aanpassen.  
Ik zou je eventueel kunnen voorzien van een nieuwe (KPN) simkaart mocht dit nodig zijn. Hiervoor heb ik wat gegevens van je voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Lisa, in je eerdere bericht vermeldt je toestelhulp. Daar kan ik Motorola kiezen maar niet mijn type toestel. Waarschijnlijk is dat nooit door KPN verkocht. Mijn profiel is bijgewerkt. Daar staat type nu vermeldt.


Hi @Marion_TA , Bedankt voor het invullen van je profiel. Helaas is dit niet helemaal goed gegaan. Het lijkt erop dat de gegevens niet goed zijn opgeslagen. Zou je je profiel nogmaals willen aanvullen met je gegevens? 


Hi @Lisa, profiel opnieuw ingevoerd.


@Lisa Ik krijg net een sms dat ik een nieuwe simkaart heb besteld. Ik weet van niets. Weet jij hier iets van?


Zo snel kan het gaan bij KPN 🙂 Ze schreef al eerder “Ik zou je eventueel kunnen voorzien van een nieuwe (KPN) simkaart mocht dit nodig zijn. Hiervoor heb ik wat gegevens van je voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?” en je hebt laten weten dat te hebben gedaan. Dan wordt er gelijk een andere sim geregeld!


Bedankt! Ik heb even meegekeken en heb je voor de zekerheid een nieuwe simkaart gestuurd. De netwerkinstellingen staan prima aan onze zijde. 
Zou je in de sms-instellingen van het toestel eens willen controleren wat er ingevoerd staat bij SMS-Centrale?  

Je kan de SMS-centrale controleren door naar:  sms-berichten > instellingen > het kopje ksms-berichten]. Bij sms-centrale moet dit staan: +31653131313


@Lisa Ik krijg net een sms dat ik een nieuwe simkaart heb besteld. Ik weet van niets. Weet jij hier iets van?

Haha, JA! Dat was ik. Je was sneller dan ik met reageren.:blush:


@Marion_TA Het is alweer even geleden en ik vroeg me af of de nieuwe simkaart de oplossing heeft gebonden? Je weet ons te vinden als we nog iets voor je kunnen betekenen. 


@Lisa, hi. Helemaal geen problemen meer gehad. Fijn weekend!


Reageer