Skip to main content
Beantwoord

SMS gekregen wijziging abonnement

  • April 12, 2020
  • 6 reacties
  • 352 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb een vraag, ik heb gisteren avond een sms gekregen van kpn. 

Daar stond in: op uw verzoek hebben wij de vermelding van uw mobiele nummer gewijzigd. 

Maar ik heb helemaal geen verzoek ingediend. Wat moet ik hiermee? 

Groetjes ilse. 

Beste antwoord door Noordzee

@Ilseel1

Het kan heel goed een valse melding zijn. (Een soort phishing)

Nergens op klikken en niet terug bellen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 12, 2020

@Ilseel1

Het kan heel goed een valse melding zijn. (Een soort phishing)

Nergens op klikken en niet terug bellen.


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • April 12, 2020

Hi @Ilseel1, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik snap dat je hier even van schrikt! Het nummer kan je nog wel steeds gebruiken hoop ik? Alleen jij, als contractant, kan dingen laten wijzigen aan je abonnement.

Daarnaast lijkt het mij inderdaad ook op phising. Dus vooral nergens op klikken! Mocht je hier nog wel wat meer duidelijkheid of wat meer geruststelling over zoeken, dan help ik je graag verder. Wil je in dat geval jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer en 06-nummer? Overal waar privé achter staat is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators!


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 14, 2020

@Ilseel1 

Al van de schrik bekomen? Heb je de sms al verwijderd uit jouw telefoon? 

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 14, 2020

@Ilseel1

Al van de schrik bekomen? Heb je de sms al verwijderd uit jouw telefoon? 

 

Jazeker van de schrik bekomen. Ik had het berichtje meteen verwijderd, dacht wat een raar tijdstip en vond het verdacht. Maar omdat ik het niet wist toch maar hier nagevraagd. Denk inderdaad dat het phising is want ik heb nooit niks gewijzigd. Bedankt voor het reageren! 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 14, 2020

Hi @Ilseel1, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik snap dat je hier even van schrikt! Het nummer kan je nog wel steeds gebruiken hoop ik? Alleen jij, als contractant, kan dingen laten wijzigen aan je abonnement.

Daarnaast lijkt het mij inderdaad ook op phising. Dus vooral nergens op klikken! Mocht je hier nog wel wat meer duidelijkheid of wat meer geruststelling over zoeken, dan help ik je graag verder. Wil je in dat geval jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer en 06-nummer? Overal waar privé achter staat is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators!

Het nummer kan ik nog steeds gebruiken. Ik heb het bericht meteen verwijderd. Maar ik dacht wel ik heb niets gewijzigd hoe kan dit. Je schrikt dan toch. Bedankt voor je reactie! 


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • April 16, 2020

@Ilseel1 gelukkig maar! :hugging:  Goed dat je navraag op het Forum hebt gedaan, en hopelijk komt dit bericht niet weer terug! En anders, weet je wat je moet doen!