Skip to main content
Ik heb een KPN abonnement zonder gebruik te maken van iets als Voordeel landen bundel. Ik wil een sms zo nu en dan sturen (wetende dat dit 30 cent per sms betekent) maar ik krijg telkens terug dat het niet werkt.



Ik heb mijn mobiele data uit en geen vliegtuigstand aan. Kan iemand mij uitleggen wat er verkeerd gaat want communicatie is vrij lastig op deze manier.

Overigens kan ik wel smsjes ontvangen voor bijv. 2 stap authenticatie.
Heb je het toestel al een keer opnieuw opgestart?
Zeker! Gelijk aan gedacht.
Goedemorgen @SgtMcFuzzyboots, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Allereerst, ik ga er vanwege de titel van het bericht uit dat je in Rusland bent. Heb je data-raoming wel aan staan? Anders kan je telefoon geen verbinding maken met een netwerk.. Handmatig een ander netwerk selecteren (via instellingen > mobiel netwerk) zou ook nog wel eens kunnen helpen!



Verder kan het heel soms zijn dat er een blokkade op roaming zit. Om dit na te gaan heb ik enkele gegevens nodig. Zou je, indien bovenstaande niet werkt, je Forum profiel kunnen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en betreffend 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)?



Ik hoor graag van je!
@SgtMcFuzzyboots, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb je nog steeds problemen met het sms'en of is het inmiddels verholpen?
Ik was afgelopen zomer in die regio. Moet wel melden dat ik een toestel heb met 2 simkaart slots. Heb bij een telefoonaanbieder een maansimkaart gekocht voor ongeveer 10 euro. Kon 20gb internetten en een paar honderd minuten bellen. Heb de data op kaart 2 gezet en bij bellen laten vragen welke sim. Heb om te testen met de Russische sim ook naar Nederland gebeld ongeveer 10 minuten. Heb geen melding gehad of extra kosten. Wel altijd op njet drukken als er een bericht van de provider komt. Die doen je allerlij aanbiedingen die extra kosten kunnen brengen wat dan weer van die 20 gig of minuten afgaat.

@Susan_ 

Hoi, nee data roaming hielp me niet. Zo langzamerhand ben ik alweer terug en heb ik geen oplossing meer nodig. Ik vind het wel nog steeds raar dat ik spontaan zonder enig vorm van communicatie kan zitten terwijl ik wel smsjes kan ontvangen.


@SgtMcFuzzyboots jammer om te lezen dat het niet gelukt is om het aan de praat te krijgen. Ik begrijp dat het niet fijn is dat je niet bereikbaar bent als je op reis bent. Ik kan nog even controleren vanuit ons of er een blokkade actief was (dan heb ik alsnog je gegevens nodig). Is dat namelijk wél zo, dan is dat de oorzaak geweest. Zit er geen blokkade op, dan kunnen we het nu helaas niet meer achterhalen waar het fout is gegaan, maar kan dat in de toekomst dus nog een keer voorkomen (en moeten we op dát moment even contact hebben om het op te lossen).


Reageer