Skip to main content
Vraag

SMS'jes naar het buitenland verstuurd door mijn 13 jarige

• May 1, 2026
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Ik wil graag een probleem bespreken dat ik onlangs via mijn KPN-account heb opgemerkt. Het blijkt dat mijn 13-jarige zoon sms-berichten naar het buitenland heeft verzonden. Hoewel ik vermoed dat het mogelijk door een bot komt, weet ik dit niet zeker. Mijn vraag is of het mogelijk is om het toestel van mijn zoon te blokkeren, zodat hij geen sms-berichten meer naar het buitenland kan verzenden.

Daarnaast ben ik benieuwd of er een mogelijkheid is om eventuele kosten die hierdoor zijn ontstaan terug te krijgen. Ik begrijp dat dit uiteindelijk een verantwoordelijkheid is van ouder en kind, maar ik zou graag willen weten wat de opties zijn om dit te voorkomen en eventuele schade te beperken.

Ik hoor graag van u wat de mogelijkheden zijn, alvast bedankt voor uw hulp.

Je Premium-proefperiode is voorbij

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 1, 2026

992 Tadzjikistan en nog andere landen!! Hmm, lijkt me een soort van phishing / oplichting o.i.d.

380 Oekraïne

370 Litouwen

20 Egypte

Een conversatie die over zoveel landen loopt is natuurlijk niet te vertrouwen.

Ga met je zoon zitten en leg uit dat dit soort zaken niet goed zijn.

Kosten van (deze) sms'jes ga je niet vergoed krijgen. Die zijn door jou gemaakt en niet door kpn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 1, 2026

Hallo ​@Miltie ,

KPN gaat dit niet vergoeden. Wel kun je er zelf voor zorgen dat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren. 

Lees de uitleg in dit topic:

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dfactuur%2D142/payinfo%2Dbetaalde%2Dsms%2Den%2Dmobiel%2Dinternet%2Ddiensten%2D562466

Verder kun je ook KPN uitzetten als dat aanstaat: