Skip to main content

LS

Ik heb een KPN abonnement SIM Only, Data.
Deze SIM zit in een router.
Als ik de router bijvoorbeeld van afstand wil resetten of status opvragen, kan ik via SMS communiceren.

Nu kan ik wel vanaf de Router, handmatig, een test SMS verzenden ik die komt ook aan.

MAAR ik kan niet naar de Router SMSen.

Hoe zit dit? En waarom werkt dit niet?
Harold

@holdenbeuving1969 Hi Harold, gek dat het smsen maar één kant op lukt, ik help je graag op weg.

Waar loop je op vast als je naar de router wilt smsen? Allereerst is het belangrijk om de sim te testen in een mobiele telefoon. Op die manier sluiten we verschillende oorzaken uit, zoals instellingen bijvoorbeeld. Als je de sim tijdelijk in een toestel doet, en het smsen dan test, gaat het dan goed?

We hebben verschillende behulpzame forumbezoekers met veel kennis. Het kan daarom handig zijn om ook te delen welke apparatuur (router) je precies gebruikt, en wat je wel of niet ingesteld hebt. Dat maakt het voor een ander, als er nog iemand langs komt in jouw topic, makkelijker om je te helpen :)

Misschien overbodig dat ik het zeg, maar voor alle zekerheid: bij een data-only abonnement zit geen sms inbegrepen en daarom betaal je apart per sms die je verstuurt. Je kunt de tarieven op onze website vinden.


Helaas nog geen antwoord!
Voor de duidelijkheid, vanaf de router kan ik wel SMS versturen.
Maar Sms naar de router komen niet aan!
Harold


@holdenbeuving1969 Kan zomaar kloppen, @Alexandra heeft ook nog geen antwoord gehad op haar vragen van 20 dagen geleden, als je die nu beantwoord kan men verder gaan zoeken naar een oplossing


`T is een netwerk / provider issue!