Skip to main content

KPN rekent € 0,30 voor een sms naar het buitenland op 26 juni 2020. Het betreft nummer 00240222206823 Equatoriaal Guinee in West Afrika. kan ik onmogelijk gedaan hebben, maar wordt toch belast. Gelukkig maar € 0,30 maar blijf het vreemd vinden hoe zoiets kan.

Hallo @Janamsterdam 

Houd er rekening mee, dat het ook een “twijfelachtige” app op de smartphone geweest kan zijn. Veel app's vragen bij installeren/gebruik om machtigingen (sms versturen is daar één van) en het kan nooit kwaad om te controleren of die machtigingen echt wel nodig zijn.


@Janamsterdam Welkom op het forum. Het is inderdaad vreemd dat er kosten gerekend worden voor een sms die je niet verstuurd zou hebben. Het zou dan inderdaad wellicht kunnen dat er een sms is verstuurd door een derde partij. Ik wil graag voor je kijken of ik hier meer informatie over kan achterhalen. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan ga ik op onderzoek uit. 


@Janamsterdam Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!