Skip to main content

Off-topic

Sms van KPN:

"Beste klant, we geven u graag een Kadootje van KPN. Daarom krijgt u deze maand 5 GB extra data.

Mijn zoon zou blij zijn met 5GB extra op zijn data-only sim maar de vraag is of hij op dat 0970 nummer wel smsjes kan ontvangen.

 

Admin: afgesplitst vanuit tv menu topic want off topic

wjb, ik heb zelf ook 2 data-only sim's voor in de auto. Je zou de sim-kaart in een telefoon kunnen stoppen en hopen dat je de sms nog kunt lezen, (probleem wat ik had, in de wlan stick's in de auto's moet een grote sim kaart (eentje is niet deelbaar en de andere wel, maar dat krijg je niet goed meer in elkaar gezet) en ik heb alleen telefoons met nano-sim en sms'jes worden in de auto met deze toepassing niet zichtbaar).

Kortom zoals ook al boven gememoreerd, een flut presentje.. Gelukkig ben ik nog steeds niet overgestapt naar dat gehussel, zodat ik nog met data van mobiel naar die data-only sim's kan “husselen”.


Off-topic

Je zou de sim-kaart in een telefoon kunnen stoppen en hopen dat je de sms nog kunt lezen, ...

Die data-only sim zit ook als 2e sim in de telefoon van mijn zoon.

Hij heeft een prepaid T-Mobile voor bellen en in het 2e sim slot zo'n data-only sim omdat ik door het aanschaffen van zo'n data-only kaartje in totaal €4,99 minder aan KPN kwijt was.


Off-topic:

Mobiele data in het buitenland is een lachertje en oplichterij.

Wat is daar dan oplichterij aan?


Off-topic:

Mobiele data in het buitenland is een lachertje en oplichterij.

Wat is daar dan oplichterij aan?

In het buitenland krijg je geen 4g maar wordt de snelheid flink geknepen.

Volgens Europese roaming afspraken, hoort de provider jouw in het buitenland dezelfde snelheid aan te bieden.

Dat doen ze niet, waardoor ze je dwingen een extra bundel te pakken. 

 

Bv. Mijn buitenlandse  vriendin heeft een buitenlandse sim.

Als we bij familie op bezoek zijn, heeft zij 4G en ik slechts E of wat dan ook de langzaamste is.

Als zij in Nederland is, heeft zij met haar sim gewoon 4G, net zoals ik hier heb.

Dus haar provider volgt de afspraak, en KPN knijpt de snelheid om bundels te verkopen.


Hallo @Lottumeb , wat heeft de mobiele internetsnelheid met bundels te maken?

Omdat het langzamer gaat zou je dan meer MB’s verbruiken, dat is totaal nieuw voor mij.:thinking:

 


Lol, als je een bundel pakt, krijg je wel 4G.

Dat is de clou.B

 

Trouwens, bij langzamer verbruik je niet meer mb's, waarom denk je dat?

Het duurt gewoon langer, maar verbruik gaat niet omhoog.

 


Off-topic:

In het buitenland krijg je geen 4g maar wordt de snelheid flink geknepen.

Volgens Europese roaming afspraken, hoort de provider jouw in het buitenland dezelfde snelheid aan te bieden.

Heb jij een link naar Europese regelgeving waarin dat vermeld staat. Mij staat alleen regelgeving bij dat er binnen Europa geen extra kosten in rekening gebracht mogen worden. Ik kan me niet voor de geest halen dat er iets beschreven staat dat er minimaal dezelfde snelheid geleverd moet worden. Dat kan ook haast niet want je bent als provider natuurlijk afhankelijk van de snelheden die je partner in dat land levert. Overigens ben je bij een Internationale speler als T-Mobile of Vodafone waarschijnlijk beter af.