Skip to main content
Hallo,



Ik heb problemen met het ontvangen van sms berichten. Deze komen soms 1-2 dagen te laat aan. Ik krijg dan ineens een hele reeks aan sms'jes die ik al eerder had moeten ontvangen.



Ik heb sinds een paar weken een 'nieuwe' telefoon, een Apple Iphone SE. Deze is tweedehands. Ik heb hem wel helemaal opnieuw ingesteld en een nieuwe simkaart erin gedaan. Maar sinds ik deze gebruik heb ik last van dit probleem. Ik twijfel alleen of het aan de telefoon ligt. Want bij mijn vorige telefoon (HTC One x) had ik op een gegeven moment ook problemen met het ontvangen van sms berichten. Deze kwamen wel op tijd binnen, maar werden gemixt met oudere berichten. Dan kreeg ik bijvoorbeeld een bericht waarbij het laatste deel van een eerder, ouder bericht was wat ik al eens had ontvangen.



Degene van wie ik deze sms'jes te laat ontvang heeft een abonnement bij Ben. Hij heeft ook een Apple Iphone SE. Sinds dat hij deze telefoon heeft (hij had hiervoor geen smartphone), is dit eigenlijk begonnen.



Ik zag op het forum en op de website al iets staan over het instellen van de sms-centrale. Toen ik dit probeerde werkte het alleen niet en kreeg ik een foutmelding.



Zou iemand mij misschien hiermee kunnen helpen?



Groetjes Sofia
Hoi @Fietje123 . Welkom op het forum!

Dat is een merkwaardig probleem! SMS'sjes horen, indien er verbinding is, redelijk direct aan te komen. Heb jij wel permanent internet verbinding?

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je een SMS'je naar jezelf stuurt?

Ik herken dit probleem niet en moet wel direct aan verbindingsproblemen denken. Of het feit dat je telefoon iets blokkeert. Heb je ook de mogelijkheid om het SIM kaartje tijdelijk in een andere telefoon te proberen? Op die manier kunnen we met zekerheid vaststellen of er iets met je KPN instellingen is.
Dag Erwin, bedankt voor je reactie.



Ik heb de wifi of het mobiele (internet)netwerk niet altijd aan staan. Maar als ik het aan heb staan heb ik geen problemen. De 'zendmastverbinding' is volgens mij ook gewoon goed.



Als ik een smsje naar mezelf stuur heb ik geen problemen. Die komt gewoon aan. Het gebeurt ook heel af en toe. Vorige week is het een keer gebeurd en de week daarvoor ook een keer. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de simkaart even in een andere telefoon te uit te proberen.



Wel heb ik contact gehad met de klantenservice van KPN en ik krijg een nieuwe simkaart opgestuurd. Als dit niet helpt dan werd gezegd dat ik even opnieuw contact moest opnemen. Dan zouden ze er verder naar kijken.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie heb en dat het nu goed werkt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden!
Ik wou nog even een update geven:

Ondertussen heb ik de nieuwe simkaart. Ik heb hem nu een tijdje in gebruik en het probleem lijkt te zijn verholpen. Ik heb tot nu toe geen sms'jes meer te laat ontvangen. 🙂
Top! Fijn dat je dit nog laat weten! Als er ooit andere problemen zijn, weet je ons te vinden!