Skip to main content

Ik kreeg de volgende sms. 

Beste klant, om uw overstapverzoek te verwerken hebben wij uw akkoord nodig. Wij hebben nog geen sms ontvangen. SMS JA naar 6688. Groet, KPN

 

Ik wil idd overstappen, maar om zo maar "ja" te sms en.…

 

De vraag is dus, komt dit idd van KPN? 

De tekst Groet KPN vind ik een beetje  😬

Dat sms nummer is om de aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen.

Het is een essentiële stap in de procedure om dat via 6688 te bevestigen.


Ja, dat snap ik ook wel. Staat ook zo in de sms. Maar wie zegt dat het een sms van kpn is? En geen spoofing ofzo.

Voor hetzelfde geld geef ik opdracht om malware of iets anders te instaleren, met mijn "Ja". 


Zoals ik al zei, JA naar 6688 is om jouw aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen.


Dat is nou juist de crux, iemand die wil dat ik iets activeer of wat dan ook, met mijn JA, zal idd zo antwoorden.

Ik zou graag iemand aan de telefoon krijgen, waarvan ik weet dat het een bekend nummer is wat ik bel. 

jwb zegt mij niks... 


Dus je gelooft me niet dat 6688 is om jouw aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. :disappointed:

Heb je al een keer gegoogled op "sms ja naar 6688 kpn", misschien geloof je me dan en anders is het even wachten op een moderator van KPN. Dat kan overigens wel een tijdje duren.


Het gaat er ook niet om ik je geloof, wat ik best wel doe.

Maar je moet met me eens zijn dat er meerdere kapers op de kust zijn valse sms/telefoon nummers, die iets van je willen stelen of zoiets.

En dan maar klakkeloos op "ja" te drukken..... 

Het is ook wel heel erg dat je nergens een telefoon nummer kunt vinden van een o.a. telefoon provider van deze omvang... 


Je hoeft je nergens druk om te maken, malware zal je nooit kunnen krijgen door die JA en aangezien jij een verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan zal die toch echt bevestigd moeten worden via 6688.

Maar goed, anders bel je klantenservice toch even op 0800-0402.


Goed dat je voorzichtig bent met dit soort zaken @harrytoorman! Maar in dit geval mag je jouw zorgen helemaal loslaten en gewoon de sms sturen. Deze sms komt inderdaad van ons en is echt nodig om je nummer te behouden. Dus mocht je dit nog niet gedaan hebben, dan mag je dit alsnog doen. 


Gedaan. 


Reageer