Skip to main content
Antwoord

SMS versturen en ontvangen op een Apple Watch UWA3 werkt niet

• November 17, 2025
  • 4 reacties
  • 33 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik blijk geen SMSje's te kunnen versturen vanaf de Apple Watch een Apple Watch Ultra 3. Ik ontving eerst ook haast geen SMSje's, de laatste waren van Oktober en maar een paar stuk of 5. Vandaag wel een ontvangen, maar verzenden lukt dus nog niet.

Is het trouwens ook zo als je iPhone bijvoorbeeld geen batterij meer heeft of je hebt je iPhone helemaal niet bij je dat je wel gewoon kan bellen en gebeld worden ?

Ik had ook gelezen dat je de apple watch opnieuw zou kunnen koppelen maar moet ik dan de hele esim verwijderen en weer opnieuw toevoegen. Zeg je daarmee ook niet meteen de hele esim op ?
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=apple-watch-ultra-3-(2025)/p3_d28742

Eerst stond de apple watch op match iphone wat dat ook precies doet geen idee, maar sms verzenden lukt dus nog steeds niet vanaf de AWU3.

Beste antwoord door EugeneSN

Nee niet dat ik weet ik zou anders chatgpt nog eens vragen. KPN heeft mij in het verleden of ik denk dat ik zelf gebeld heb omdat mijn internet geblokkeerd was omdat er teveel smsjes verstuurd waren, nog steeds geen idee hoe dit kwam. Misschien dat ik smsjes door liet zenden en dat hier toen iets fout bij is gegaan. Maar ik weet ook niet of dit nog van invloed kan zijn.

Er kom zo'n groen voortgangsbalkje, maar dat lijkt oneindig lang te duren bij mij. Dus lijkt erop dat er iets niet goed gaat bij mij. Misschien dat ik het ook nog aan Apple zou kunnen vragen, misschien dat hun ergens een foutmelding kunnen zien.

Ah wacht even ik zie hier nu een instelling in instellingen iMessage: Daar kan ik kiezen tussen telefoonnumer en email die staat nu op email, ik ga het even proberen om hem op telefoonnummer te zetten!

Nu staat er bij beide vinkjes voor en er staat nog een optie onder, start nieuwe gesprekken vanaf en dat staat alleen een vinkje voor het telefoonnummer.

Heeft nog weinig effect maar er staan wel heel veel instellingen in iMessage.

Ohw wacht nu blijk ik het smsje toch ontvangen te hebben!

Apple Watch AWU3

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Ik heb de koppeling opnieuw gedaan na even gegoogled te hebben, maar versturen lijkt  nog niet te werken ontvangen nu wel lijkt het.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@EugeneSN, welkom op onze community! Ik heb dit issue nog niet eerder voorbij zien komen maar het herinstalleren van de multisim lijkt me inderdaad een goede stap. Is er nog iets van instellingen wat je aan kunt passen op het horloge? M herstarten wil misschien ook nog helpen trouwens.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Nee niet dat ik weet ik zou anders chatgpt nog eens vragen. KPN heeft mij in het verleden of ik denk dat ik zelf gebeld heb omdat mijn internet geblokkeerd was omdat er teveel smsjes verstuurd waren, nog steeds geen idee hoe dit kwam. Misschien dat ik smsjes door liet zenden en dat hier toen iets fout bij is gegaan. Maar ik weet ook niet of dit nog van invloed kan zijn.

Er kom zo'n groen voortgangsbalkje, maar dat lijkt oneindig lang te duren bij mij. Dus lijkt erop dat er iets niet goed gaat bij mij. Misschien dat ik het ook nog aan Apple zou kunnen vragen, misschien dat hun ergens een foutmelding kunnen zien.

Ah wacht even ik zie hier nu een instelling in instellingen iMessage: Daar kan ik kiezen tussen telefoonnumer en email die staat nu op email, ik ga het even proberen om hem op telefoonnummer te zetten!

Nu staat er bij beide vinkjes voor en er staat nog een optie onder, start nieuwe gesprekken vanaf en dat staat alleen een vinkje voor het telefoonnummer.

Heeft nog weinig effect maar er staan wel heel veel instellingen in iMessage.

Ohw wacht nu blijk ik het smsje toch ontvangen te hebben!

Apple Watch AWU3

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top! Die had ik zo niet gevonden, bedankt voor je terugkoppeling ​@EugeneSN!