Skip to main content

Ik ervaar de laatste tijd een er slechte internetsnelheid op m'n mobiel thuis (Hekendorp) 40,2 mbps down en 2,76 op andere locaties haal ik wel 279 down en 70,0.

Is er wat veranderd de laatste tijd hier in de buurt ?

Met vriendelijke groet,

Alex van Druten

Hoi @AlexVanDruten82 

Het kan zijn dat er werkzaamheden zijn, aan de zendmasten van KPN bij jouw in de omgeving.
Maar ook een kleinschalige storing zou nog tot de mogelijkheden kunnen behoren.

Heb je dit al ge-checkt op actuele storingen bij KPN?

Er staan twee KPN zendmasten op redelijke afstand tot het dorp Hekendorp.

• Hoogspanningsmast Ruige Weide, Hekendorp
  • Bedrijventerrein Haastrecht

Hoe verder je van een zendmast vandaan woont, hoe langzamer de snelheid van het 4G en 5G netwerk, maar de volgende factoren spelen ook een rol:

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt

• De drukte op het internet of de internetpagina

• Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk

• De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast

• Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen

• Weersomstandigheden, zoals onweer

• Als je in een snel bewegend voertuig zit

Uiteraard had ik gekeken of er storingen waren, maar die zijn er niet, het is ook veel beter geweest. 

Hoi @AlexVanDruten82, welkom op onze community! Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen! Ik zie dat Michel al een hoop mogelijke oorzaken aandraagt. Als elders de verbinding wél goed is moet de oorzaak wel iets in jouw omgeving zijn. Als ik op de dekkingskaart kijk zou er genoeg dekking moeten zijn.

Nou kunnen dit soort dingen natuurlijk ook tijdelijk van aard zijn, maar mocht je hier toch langer last van hebben kun je altijd even met ons bellen op 0800-0402, een collega van mij kan dan even meedenken!

Reageer