Skip to main content

Toen ik het probleem van de SP blokkering meldde, kreeg ik het advies de simlock te laten verwijderen. Bij de KPN-winkel in Eindhoven kreeg ik echter te horen dat zoiets al jaren niet meer gebeurt en blijkbaar niet meer kan. Waarom of waardoor werd me niet duidelijk.

Nu zit ik dus met een nieuwe, geactiveerde simcard en een onbruikbare telefoon, juist in een periode dat ik vanwege (blijde) familieomstandigheden bereikbaar moet zijn. Waarom komt KPN met een nieuwe simcard bij me aan als dit het resultaat is? Hoe gaan we dit herstellen? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Henk van Roozendaal en welkom op ons forum!

Het klopt inderdaad dat wij al geruime tijd niet meer doen aan het verwijderen van simlocks. Dit omdat telefoons waar nog een simlock op zit dusdanig verouderd zijn dat dat niet meer rendabel genoeg is. Wel zijn er in de meeste steden van die kleine telefoonwinkeltjes te vinden die nog wel de mogelijkheid hebben om een simlock te verwijderen. De nieuwe simkaart is nodig omdat de oude simkaarten binnenkort niet meer mee kunnen met de moderne mobiele technieken. (overigens zal er ook een moment komen dat jouw telefoon een zelfde lot zal treffen) Als je jouw forumprofiel zou willen invullen met jouw mobiele nummer pak ik je gegevens er nog even bij.
Â