Skip to main content

Ik wil geen specificatie op mijn factuur!! Hoe stel ik dit in

Dat is niet mogelijk om dit zo in te stellen. 
 

Wel kun je de verzending van facturen laten stopzetten. Dat kun je bv via MijnKPN doen of door te bellen  naar 0800-0402

Je kunt de facturen dan nog steeds inzien via Mijn KPN, naar let op: Dat kan dan  alleen met de facturen van de laatste paar maanden. 


KPN en alle andere providers zijn verplicht een specificatie erbij te doen. Van de wet moet jij de juiste berekening van je factuur kunnen checken. Het is dus niet uit te schakelen.

Wil je niet dat ergens je gebelde nummers geregistreerd worden en je op papier/e-mail krijgt dan is de enige oplossing om prepaid te gaan gebruiken.


Hallo @Jebe1 , @PeterG  en @Noordzee , via www.mijnnummervermelding.nl kun je precies instellen waar jouw nummer zichtbaar mag zijn, je kun o.a. instellen dat jouw nummer niet zichtbaar op de factuur van derden komt waar jij naar toe gebeld hebt.

 


Dankjewel @Jan-D 

 

Maar de vraag gaat specifiek over de vermelding op zijn eigen factuur. 


Hey @Jebe1,leuke vraag! Welkom op het KPN forum. Hier helpt de KPN community je graag met uiteenlopende vragen. Wat PeterG aangeeft klopt, het is wettelijk verplicht dat jij als consument precies kunt zien, waarnaartoe je uitgaande gesrpekken zijn gegaan. In het kader van transparantie is het noodzakelijk dat je precies weet waarvoor wij kosten in rekening brengen. Wil je die niet zien? Dan sla je het tweede blad van je factuur over. Simpel ;)

Heb je nog vragen? Laat het ons weten. We staan voor je klaar


Het probleem is eerder dat facturen moeten worden gedeeld met de boekhouder / belastingdienst.
En dat men mogelijk uit privacy overwegingen liever deze gegevens niet met hen zou willen delen. De belastingdienst staat immers niet (meer) te boek als heel betrouwbaar waar het gaat om het omgaan met privé gegevens. Je zult maar extra gecontroleerd of anders beoordeeld worden omdat je veel naar het buitenland belt, bijvoorbeeld, of met 'verdachte’ nummers, bijvoorbeeld.

Het zou dus fijn zijn wanneer KPN naast de wettelijk verreiste factuur met specificaties een bekopte factuur kon aanleveren voor dit doeleinde. Is dit iets wat mogelijk is of gemaakt kan worden?
Ik denk dat velen er wat aan zouden hebben.

Groet, R


Hallo @RensL 

De facturen worden initieel verstrekt inclusief de specificaties, dat is KPN verplicht.

De facturen blijven staan in MijnKPN, maar de specificaties mogen door de privacyregels (AVG) niet langer dan 6 maanden bewaard worden. Als je de facturen dus een half jaar laat staan, kan je ze daarna alsnog zonder specificaties downloaden. Wacht echter niet te lang, want na 20 maanden kan het niet meer. Dan verdwijnen ze helemaal uit MijnKPN.


Hoi Ruud,

Bedankt voor de suggestie, dat is een mooie omweg om toch nog de factuur zonder specificaties te ontvangen. Echter, voor de kwartaalaangiftes moet ik de facturen natuurlijk voor die termijn indienen.
Zou alsnog mooi zijn als KPN er wat aan kon doen.

Groet, Rens

 


Tja @RensL , daar heb ik geen oplossing voor. Ik verwacht niet dat KPN wat gaat veranderen.


U zou een schermafdruk van de eerste pagina van de factuur kunnen maken en deze kunnen indienen bij de boekhouder. 

Er bestaan misschien ook wel programma's waarmee een pdf bestand in losse pagina's geknipt kan worden.


Nee je hebt ook gelijk Ruud. Maar ik roep wat in de woestijn.
Nick, je hebt helemaal gelijk (of met een PDF split-programma oid).
Iets omslachtiger maar zeker een mogelijkheid!

Fijne avond heren en bedankt


Printen naar pdf bestand en daarbij kiezen voor pagina 1.


De gouden tip waarschijnlijk, ik ga het proberen 👍🏻