Skip to main content

Hoi,

 

Al jaren ben ik vaste klant bij KPN mobiel inclusief Spotify premium. Eind 2017 besloot KPN eenzijdig  de voorwaarden te veranderen en de gratis 1500 mb die bij een spotify abonnement zaten te laten vervallen. Vandaag kreeg ik een mail dat de €1 korting die ik krijg op spotify ook komt te vervallen. Tevens stond er een grote fout in de mail omdat er in stond dat ik de gratis 1500 mb's wel zou behouden. Gelijk gechat met KPN en er waren veel klachten over deze mail omdat mensen inclusief ikzelf meenden dus toch recht te hebben op die 1500 mb gratis per maand. Waarom zou je iets in een mail zetten als het al lang niet meer zo is. Dan let er echt iemand niet op. Een uur na die mail ontving ik een correctiemail.

 

Na lang chatten blijk ik alleen een klacht te kunnen indienen middels een standaardformulier waar ik mijn daadwerkelijk klacht niet in kan vermelden.

 

Mijn klacht is dus als volgt: Waarom kan KPN 2x de voorwaarden veranderen in het nadeel van mij als vaste klant en wat gaat KPN doen om dit recht te zetten, want dit zijn voor mij redenen om over te stappen. Het enige nadeel is dat de concurrent niet zo'n beste bereik heeft in Oost Groningen, en dat ik mijn contract al heb verlengt zonder dat deze al is ingegaan.

 

Wat vinden jullie? En komt er een oplossing om beide wijzigingen te compenseren? Of toch overstappen op Apple music?

Hoi Mandy, welkom op het forum.  Het klopt dat Spotify duurder wordt. Per 1 april gaat de prijs van Premium en Family met een euro omhoog zodat deze gelijk is aan de prijs die Spotify zelf hanteert. Meer informatie over de wijzigingen kun je lezen op www.kpn.com/spotifyverandert.

 

In de eerste batch met mails die verzonden is werd per abuis gesproken over de 1500 MB. Dat is ook gelijk ontdekt en gerectificeerd, excuses dat je eerst een verkeerde mail hebt ontvangen.

 

Wat betreft voorwaarden. Wij zijn gerechtigd om de inhoud van een abonnement te wijzigen. Bij een verandering met financiële gevolgen moeten we je dan de mogelijkheid geven om op te zeggen. Dat is bij Spotify sowieso al het geval. Spotify is een extra optie die we aanbieden die geen vast onderdeel van je contract is. Je kunt deze naar eigen keuze maandelijks opzeggen of weer aanzetten. Dus als je het niet eens bent met de verhoging kun je Spotify stopzetten. Dit kan via de MijnKPN of de klantenservice. Het heeft geen invloed op het mobiele contract an sich.


Hoi Erik,

 

als ik eind 2017 had geweten dat de 1500

mb ging wegvallen als extraatje en ik toen het contract kon ontbinden dan had ik het misschien wel gedaan. Echter hoef ik niet perse over te stappen. Wel vind ik het raar dat je voor KPN vaste klanten steeds minder voordeel biedt. Ik zou juist kijken naar extraatjes voor vaste klanten. Ipv alleen maar minderen.


Fijn dat je, los hier van, verder wel tevreden bent over het bereik enzo. Wat betreft voordelen, heb je ook vaste diensten van ons? In oude stijl abonnementen hebben we KPN Compleet, dat doet niet direct iets met Spotify. Maar in de Hussel abonnementen krijg je €5 entertainmentvoordeel als je zowel internet als mobiel hebt. Afhankelijk van wat je dan verder in je pakket hebt zitten kan je dan alsnog korting op Spotify hebben.


Hoi,

 

Ja mijn wederhelft is een jaar of 4 geleden ook overgestapt van mobiel naar KPN. Dit vanwege de korting en het mb delen. Daar maken we veel gebruik van sinds die 1500 mb van spotify is weggehaald. Thuis hebben we ook KPN compleet dus dat is prima verder. Toch twijfel ik nog weleens om voor tv en de extra opties bij Ziggo en leuke winacties over te stappen naar Ziggo. Echter neemt dan de totale korting weer af ivm het mislopen van KPN compleet. Al met al, zou ik het wel waarderen als KPN wat terug zou doen richting vaste mobiel klanten die al jaren klant zijn. Essent geeft bijv cadeautjes aan vaste klanten zoals ebooks ofzo. Vind het gewoon erg slap dat er 2x vanwege spotify iets wegvalt en KPN zich dan verschuilt achter spotify. Terwijl ik een contract heb met KPN. En mijn frustratie zit hem in het feit dat mensen die een nieuw contract hadden afgesloten na 2017 nog wel de extra 1500 mb krijgen bij spotify maar verlengende klanten niet. Terwijl je juist je bestaande klanten moet houden en moeite voor moet doen. Vanmorgen ben ik nog gebeld door de klachtenafhandeling en ook zij maakt er intern weer een melding van. Hoop dat KPN er iets mee gaat doen voor alle klanten die het betreft. Want ook een mail met info die je als bedrijf al 3 jaar niet meer biedt, is erg slecht. Neem aan dat er meerdere mensen zijn die kijken naar een communicatie uiting voor klanten.


Mooi dat jullie dan in ieder geval wel die voordelen hebben. Ik begrijp je gevoel, maar ik kan er ook niets anders van maken. Wijzigingen in het aanbod zullen altijd gebeuren. We proberen die op zo'n manier te doen dat het voor zowel klanten als KPN positief uitpakt. Maar het kan voorkomen dat er een wijziging is die voor een deel van de klanten niet of minder positief is. Vinden we vervelend, maar kunnen we niet altijd wat aan doen. Dat is nu ook het geval. Naar de het communicatiefoutje wordt natuurlijk wel gekeken. Dat had niet moeten gebeuren. Gelukkig zijn we er wel gelijk na het verzenden van die groep met mails achtergekomen en hebben we het kunnen herstellen voor de rest van de mails. 

 

Nog even wat betreft de 1500 MB, in oktober 2017 hebben we dit gewijzigd. Spotify was op dat moment €10 per maand, met 1500 MB. We hebben toen de prijs van Spotify aangepast naar €8,99 en de 1500 MB verwijderd. Die nieuwe prijs zonder MB's geldt vanaf dat moment voor mensen die Spotify nieuw afnemen. En nieuw is dan zowel wijzigen (Spotify uitzetten en later weer aanzetten) als het hele abonnement verlengen of een nieuw abonnement afsluiten. 


Nou sorry hoor, maar ik zou helemaal geen e-books en allerlei andere troep willen krijgen. KPN is een internetprovider, verder niet. Als je zo graag allerlei gratis rotzooi wilt ontvangen, dan ga je maar meedoen aan de postcodeloterij of vriendeloterij ofzo. 

Ik heb het liefst dat KPN zorgt voor vaste stabiele normale prijzen zonder kortingen en investeerd in glasvezel.