Skip to main content

Toen ik mijn iPhone 15 Pro in gebruik nam en mijn bestaande Apple Watch met Multisim wilde koppelen kreeg ik, net als veel mensen hier, de melding Multisim is al in gebruik op een andere smartwatch. Na best wel veel gedoe (meer dan 5 gesprekken met de KS) uiteindelijk de juiste medewerker aan de telefoon gekregen en is het toen gelukt.

Nu ben ik binnenkort van plan om een weekend weg te gaan waarbij ik liever mijn iPhone 15 Pro niet bij me heb, maar een oudere iPhone. De bedoeling is de E-sim op de oude iPhone te zetten en de Apple Watch aan deze iPhone te koppelen. Beetje omslachtig allemaal maar toch.

Welke stappen zou ik moeten doorlopen om e.e.a. vlekkeloos te laten verlopen. Zelf denk ik aan het volgende, maar wil liever niet weer dagen zonder Multisim zitten en leg het stappenplan aan jullie voor.
 

  1. Multisim verwijderen via Watch-Mobiel netwerk-Mobiel Abonnement klik op i-verwijder KPN-NL-abonnement.
  2. Kijken of Multisim verwijderd is in mijn KPN
  3. Apple Watch naar fabrieksinstellingen
  4. Overzetten E-sim op oude iPhone, deze is al ingericht en hoeft niet vanuit een iCloud backup teruggehaald te worden.
  5. Apple Watch koppelen aan oude iPhone
  6. Multisim activeren op Apple Watch en hopen dat ik niet de vervloekte melding krijg.

Na het weekend bovenstaande stappen herhalen om Multisim op mijn Apple Watch geconfigureerd te krijgen aan mijn iPhone 15 Pro.

 

Dit zijn best wel veel stappen en kost ook tijd. Maar ik wil er zeker van zijn dat het goed gaat.

 

Of heeft iemand een betere oplossing? Ik hoor het graag.

 

Volgens mij is dit inderdaad de manier om voor elkaar te krijgen wat jij graag wilt, @Luigi66. Ik weet niet of stap 3 nodig is, want ik heb zelf geen Apple Watch en weet dus niet hoe dit gaat als je de Apple Watch aan een ander toestel wilt koppelen. Maar de andere stappen lijken overeen te komen met het koppelen van een nieuwe Apple Watch aan jouw telefoon. Deze stappen staan ook beschreven in het Multisim bij KPN artikel.

Kom je er zo uit?


Het stappenplan uit de reactie van Denise gevolgd voor het verwijderen van de multisim. Voor de rest mijn stappenplan en alles is in 1 keer goed gegaan. Er mag dus een slotje op. 


Reageer