Skip to main content

Ik ben al een aantal keren gebeld door KPN, althans, dat lijkt zo. Met dít nummer: 088-6607926. Ik neem nooit onbekende nummers op, helemaal niet wanneer niet één keer m'n voicemail is ingesproken. Ik heb op omgekeerd zoeken gekeken het is Getronics. Geen idee wat ik daarmee moet. Ik werd het ineens zat en besloot te bellen. Voicemail; 'met KPN. U bent gebeld door KPN. We proberen het later nog eens. Als u zelf contact wilt opnemen, kunt altijd het nummer 1200 (!) bellen. Een prettige dag'. Is iemand hier er ook bekend mee? De stem was wel dezelfde als bij KPN. Dat nummer wat eindigt op 1018 heeft mij sinds 20 mei 5 keer gebeld, als zijnde KPN 

Hallo @Ecaj ,

Het is een nummer van KPN waaruit een door KPN ingehuurd callcenter mensen opbelt. Ze proberen jou iets te verkopen.

Je kunt in het gesprek aangeven dat je niet meer gebeld wil worden door hun. Je moet dat wel  heel duidelijk benadrukken. Want anders is de kans groot dat ze binnen een paar dagen weer bellen.

Je hebt tot 1 juli 2021 het Bel-me-niet register en daarnaast het Recht van verzet. Als je na het telefoontje aan de lijn blijft, dan kan je je daar ‘registreren'. Dat zijn momenteel de twee opties die er zijn. Ook is het zo dat KPN een x-aantal keer jou mag bellen en het daarna sowieso moet stoppen. 

 


Dus toch weer zo'n callcenter. Ik heb ze in mijn bel me niet register gezet, (per 21 juli opgeheven), dank voor de tip.

Ik ben dus, als ze weer bellen, verplicht om op te nemen en de figuren vertellen hoe het zit,anders bellen ze weer. Je kunt ze dus níét zelf terugbellen om te laten laten weten dat je niet meer door ze lastiggevallen wilt worden. Ze hebben dus Wat een rare wereld. Overigens, dat 1018 nummer heeft nog één keer gebeld, om in m'n voicemail te gaan, zitten hijgen. Ik heb dat telefoontje opgenomen. Kan ik KPN laten horen als het moet. Zeker kwaad dat ik nooit opnam. Ik vind het nogal geniepig dat KPN zo mensen dingen wil aansmeren. Het staat ze een beetje sneu. Ik ga er iig alles aan doen te zorgen dat ze me níét meer bellen. Sit soort tenten mag vanaf 1 juli 2021 dus geen 'natuurlijke personen' meer bellen, tenzij ze een klantenrelatie met de natuurlijke persoon. En dus mogen ze mij bellen, vinden ze. Uiteraard ben ik als klant van KPN een relatie. Niet dus. Ik ben benieuwd 


Blokkeren dat nummer, doe ik ook, lijst is al heel erg lang aan het worden.


Ik heb ook deze inmiddels geblokkeerd 👍 en een Melding Overlast gedaan bij KPN. Ik schrok zelf van hoe vaak ze belden, soms om de 10 minuten! Voor je het weet heb je idd een hele lijst 😞