Skip to main content

Goedenavond!

Ik heb een probleem met de Pixel watch 3 45mm LTE variant. Telkens als ik de esim wil installeren via de watch up. (Helemaal up-to-date) Krijg ik een melding dat de Smart wacht niet ondersteund wordt. 

Heel vervelend! Ik heb momenteel al telefonisch en via de winkel in Utrecht gevraagd of ze me hierbij konden helpen. Helaas was dit bij hun ook onbekend. Ze hebben zowel telefonisch als in de winkel al hun best gedaan maar konden helaas niks betekenen. Vandaar mij vraag hier. 

Ik maak gebruik van een eSim en heb sinds 2 a 4 dagen mijn multisim voor de Apple Watch opgezegd. 

Ik ben ten einde raad, iemand suggesties?

Een hele terechte vraag, ​@Jaimykooijman!

Wat voor toestel heb je? De Google Pixel Watch 3 kan je koppelen aan elke geschikte Android telefoon met Android versie 10.0 en hoger. Als je een iPhone hebt, gaat het dus niet werken.

Daarnaast is op dit moment alleen de Google Pixel Watch 3 geschikt voor Multisim. Ondersteuning geldt vanaf Build-nummer AW2A.240903.001.A3 en nieuwer.

ik heb het momenteel gekoppeld aan een pixel 8 Pro met eSim van KPN. Dit gaat ook om de Pixel Watch 3 45mm met LTE. De allernieuwste buildnummer staat erop. Ik heb al een opnieuw de software geïnstalleerd via Google. Zonder succes. 

Ook in contact bij Google hebben ze geen idee waarom dit niet zo werken. Daar moest ik een reset uitvoeren. 

Momenteel heeft Google een RMA aanvraag gedaan voor mn horloge. Ik heb in de tussentijd een factory reset van via de bootloader en via Android Flash Tool opnieuw firmware geïnstalleerd. Morgen komt de fysieke simkaart binnen. Misschien werkt dat.

Is het inmiddels gelukt?

Zo niet, dan lijkt het mij het beste als er even iemand een kijkje achter de schermen neemt. Ik wil je daarvoor vragen een belafspraak in te plannen. Eén van mijn collega's zal jou dan bellen op een moment dat het jou uitkomt. 

Nee het is helaas niet gelukt. Ik heb een nieuw toestel van Google ontvangen. Hier krijg ik ook de melding zoals hierboven. Ik wacht nu nog op een fysieke simkaart van KPN.

I

Ik heb zo'n vermoeden dat een nieuwe simkaart ook geen verschil gaat maken. Ik denk dat er toch echt even iemand mee moet kijken achter de schermen. Ik wil je daarvoor vragen een belafspraak in te plannen. Eén van mijn collega's zal jou dan bellen op een moment dat het jou uitkomt. 

Ik heb een belafspraak gemaakt. Eindelijk iemand die het serieus nam. We hebben ongeveer 1 uur aan de telefoon gezeten en alles uitgesloten -> uitgesproken/besproken. Zoals:

Telefoon Pixel Watch + versie IMEI telefoon + horloge Na een tijdje in de wacht te hebben gezeten, kreeg ik het verhaal te horen dat er problemen zijn met multi-sim, voornamelijk dan voor de Pixel Watch. Ik kreeg te horen dat ze ermee aan de slag gaan, maar nog geen idee hebben hoe lang het gaat duren. De persoon die ik aan de telefoon had, heeft me verder goed geholpen binnen zijn kunnen en ik was daar ook zeer tevreden over.

Nu is het afwachten tot wanneer het wel gaat werken. Het zou wel langer dan een maand kunnen duren en vervolg -> terwijl het product ook nog op jullie website wordt aangeboden. Ik blijf het om de paar dagen proberen, maar het zou wel zonde zijn als dit niet werkt.

Laten we hopen dat het geen maand hoeft te duren, ​@Jaimykooijman. Maar wel goed om rekening mee te houden dat het zo lang kan duren. Uiteindelijk komt er een oplossing, want multisim zou ook op de Pixel Watch 3 moeten werken. Het is alleen even een kwestie van geduld dus.

Zo juist nog geprobeerd maar werkt helaas nog steeds niet. 

In dat geval zou ik aanraden om toch nog eens een belafspraak te maken. Ik denk namelijk dat er toch echt even iemand mee moet kijken achter de schermen. Mijn collega aan de telefoon kan een ticket aanmaken voor de Back Office.

Alweer een bel afspraak gehad en enig zins goed geholpen binnen hun kunnen. Hoop wel dat ze achter de schermen bij KPN er achteraan gaan en wat gaan doen. Pixel watch staat nog steeds op de site maar het werkt niet.

Het is niet heel gek dat de Pixel Watch aangeboden wordt, ​@Jaimykooijman. KPN Multisim werkt namelijk ook op de Pixel Watch. Maar soms is het nodig dat onze technische dienst een instelling aanpast. Vandaar ook het advies te bellen.

Reageer