Skip to main content

ik heb eind vorig jaar een nieuwe IPhone 14 gekocht. Met mijn telefoon ben ik al jaren klant bij Simyo en heb inmiddels ook een internet abonnement bij Simyo.

Voor internet, telefonie en TV, thuis, ben ik klant bij KPN. Zowel beneden als op mijn werkkamer op de eerste verdieping, heb ik WiFi versterkers van KPN.

ik heb de volgende vraag:

zowel als mijn telefoon via WiFi loopt of via 4G , staan er steeds maar twee van de vier verticale streepjes, terwijl het Wifi signaal teken wel volledig wordt aangegeven.

Dit is ook het geval als ik niet thuis op mijn WiFi zit, maar buiten ben.

Dus het signaalsterkte is maar voor de helft.

ik heb inmiddels de diverse WiFi verbeter procedures, op de KPN site uitgevoerd. De WiFi is goed met een download van 120 Mbt/s wat bij mijn abonnement past.

Op mijn IPhone heb ik de laatste update staan, namelijk IOS 17.7.

Hoe kan de signaal sterkte verbeteren?

wie kan mij hiermee helpen om dit te verbeteren?

mvg

René Bonewald

Hoi @René Bonewald, welkom op onze community! De streepjes opzichzelf zeggen niet zoveel. Hoe zijn je snelheden? Ervaar je problemen?

Hallo Thomas, bedankt voor uw reactie 

Net weer KPN Speedtest gedaan. Down 120 en up 169, dus prima 

Simyo denkt nu dat een en ander ligt aan mijn tien jaar oude simkaart. Zij sturen een nieuwe op 

ben benieuwd of dit helpt

mvg René 

Hallo Thomas, inmiddels heb ik de nieuwe simkaart van Simyo ontvangen, deze geïnstalleerd en geactiveerd.

Maar ik blijf maar twee van de vier streepjes, die de signaalsterkte aangeven, op mijn IPhone houden. In uw vorige bericht schrijft u dat de streepjes op zichzelf niet zoveel zeggen, Maar waarom worden deze dan weergegeven op de telefoon en wat geven ze dan wel aan?

Per 1 november krijg ik van Simyo 5G. zou dit dan wel helpen?

MVG 

René

Hallo @René Bonewald als je via wifi gewoon je abosnelheid haalt op je telefoon is er niets aan de hand en hoef je je van die streepjes niets aan te trekken.

Als je de speedtest via mobiele data doet,  haal je de abo-snelheid die je via 4G+ mag verwachten???

Als je volgende week 5G krijgt wordt de theoretische maximsnelheid ongeveer 300Mbit/s, zoals je binnen het Simyo-forum kunt lezen. Dit is geen issue voor het KPN-forum.

ik heb eind vorig jaar een nieuwe IPhone 14 gekocht. Met mijn telefoon ben ik al jaren klant bij Simyo en heb inmiddels ook een internet abonnement bij Simyo.

???

Bij Simyo heb je toch altijd al standaard mobiel internet, of begrijp ik iets verkeerd???

Voor Simyo-gerelateerde vragen kun je beter terecht op het Simyo-forum.

Je hebt het over de verticale streepjes, dat is je 4g bereik en heeft dus niks met wifi te maken. 

Dus al die verbeter procedures en speedtests kun je vergeten.

4g (en straks dus 5g) komt van buiten uit de zendmasten, niet uit je thuis abonnement.

Het kan zijn dat de dichtstbijzijnde mast ver weg is. Heb je die 2 streepjes ook op andere locaties?

Heb je een ander toestel, die ook op een KPN mobiel netwerk zit, waar je mee kunt vergelijken?

Je kunt trouwens, als dat lukt, bellen via wifi aanzetten op je mobiel. Dan kiest je telefoon je wifiverbinding boven 4g als deze te zwak is.

Goede morgen alle, dank voor jullie reactie en suggesties.

Ik sluit mijn topic af.

mvg, René

Reageer