Skip to main content

[Storing] Geen mobiel bereik en internet

• 24 mei 2025
  • 79 reacties
  • 2547 keer bekeken
Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Er is op dit moment een storing gaande waardoor je geen bereik hebt via ons mobiele netwerk. Bellen, internetten en SMS’en werkt hierdoor niet (goed). Hier wordt aan gewerkt. 

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Update 1: 21:13: We krijgen signalen dat het weer begint te werken. Mocht het bij jou nog niet werken, herstart dan je toestel of zet hem 2 minuten in vliegtuigmodus. Als het ook daarna nog niet werkt, wacht dan verdere updates af. We zijn er nog mee bezig!

Update 2: 10:30: Het leek erop dat het probleem was verholpen, maar we merken dat meerdere klanten opnieuw verbindingsproblemen ervaren, net als gisteren. We hebben dit inmiddels doorgegeven voor verder onderzoek. We houden je hier op de hoogte van updates. Excuses voor het ongemak!

Update 3: 21:30: Het netwerk lijkt inmiddels weer stabiel. Mocht je nog problemen ervaren, herstart dan je toestel of zet hem 2 minuten in vliegtuigmodus. Mocht je daarna nog problemen ervaren, wacht het dan nog af. We zijn nog met het onderzoek bezig. Bel via Whatsapp of wifi (VoWiFi) als het bij jou nog niet werkt.

Update 4. 26-05 20:00 uur: Het netwerk is intussen stabiel, de werkzaamheden zijn klaar en de storing is helemaal verholpen. Het netwerk wordt voor alle zekerheid nog een poosje extra in de gaten gehouden en waar nodig worden extra verbeteringen aangebracht om zulke storingen voor zover mogelijk te voorkomen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

79 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 mei 2025

Ik heb geen bereik meer. Ik kan niet bellen en heb ook geen internet meer.

• Topper
  • 10 reacties
  • 24 mei 2025

Ik heb geen netwerkverbinding meer. Wifi doet het wel. Telefoon al 2x uit- en weer aangezet maar geen oplossing. Klantenservice kun je alleen terugbelverzoek indienen, maar aangezien ik niet gebeld kan worden is dat lastig..

@klantenservice ​@KPN 

Wij kunnen niet bellen en hebben geen internet nu alleen via wifi.. 

via de chatbox kan ik alleen bellen.. 

wij staan zakelijk en zijn nu niet bereikbaar. 
zaterdag tot 17u daarna kan ik weer pas maandag een medewerker spreken schandalig gewoon. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 566 reacties
  • 24 mei 2025

Dit had ik ook zo'n 10 minuten geleden, nu net werkt alles ineens weer. Had KPN een kleine storing?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 mei 2025

Waarschijnlijk een storing Hier in postcode 9721 ook geen bereik op alle kpn mobieltjes.

Herstarten heeft bij mij niet geholpen 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1067 reacties
  • 24 mei 2025

Had ik ook. Gelukkig was het al na 10 minuten weer terug. Ik denk kleine landelijke storing, want een vriend aan andere kant van het land had het ook.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Moderator
  • 8140 reacties
  • 24 mei 2025

Hi allen! Ik heb jullie reacties in dit topic geplaatst. Er is momenteel helaas een storing (zoals jullie al gemerkt hadden). Hier verzamelen we alle updates en meldingen.

Sanne Koertshuis
Nieuwkomer

Ik kan niet bellen dan wel gebeld worden.

Heb alle stappen al geprobeerd niets helpt.

Kan alleen maar bellen met KPN maar dat is nu net jeg probleem 

Telefoon is in orde dus daar ligt het niet aan

Als ik uit bel geeft hij aan kan niet verbinden en als iemand mij probeert te bellen geeft hij aan niet verbonden met het netwerk.

Help mij dit oplossen...

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 mei 2025

mijn man ik kunnen ineens niet meer bellen of gebeld worden 

wat is hier aan de hand

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

@Sanne van KPN ik heb nergens last van, ik heb net de huisarts gebeld. (Dan krijg ik het bandje, want ze zijn toch dicht) Dus bij mij werkt het wel. En dit bericht heb ik ook met 5G geplaatst. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 24 mei 2025

Wellicht je klanten via sms op de hoogte stellen in het vervolg? Zonder mobiel internet kan je lastig op community komen….

• 601 reacties
  • 24 mei 2025
Atenzaz schreef:

Wellicht je klanten via sms op de hoogte stellen in het vervolg? Zonder mobiel internet kan je lastig op community komen….

Dan zouden mensen die geen storing hebben de SMS ontvangen maar mensen die wel storing hebben niet. Daarom stuurt een provider ook geen SMS'jes…. die komen n.l. vaak pas aan wanneer de storing verholpen is - tenzij het natuurlijk alleen een storing met mobiel internet is.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4537 reacties
  • 24 mei 2025
GerritS76 schreef:

Dan zouden mensen die geen storing hebben de SMS ontvangen maar mensen die wel storing hebben niet. Daarom stuurt een provider ook geen SMS'jes….

Voor dit geval bestaat 'cell broadcast’ (de techniek gebruikt ook NL-Alert). KPN hoeft alleen maar een verzoek naar Vodafone en Odido te sturen, van uit hun masten in de buurt van de storing een bericht te verzenden. Maar dit eist weer samenwerking tussen providers.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Moderator
  • 8140 reacties
  • 24 mei 2025

Hey leuk om je hier weer te zien ​@GerritS76! 💚

Normaliter sturen we SMS berichten als je via onze storingspagina aan hebt gegeven dat je op de hoogte wilt blijven. 
Dus bij storingen kun je daar altijd kijken, daar wordt deze storing nu ook aangegeven. 

PeterG
Superuser
  • 64411 reacties
  • 24 mei 2025
Atenzaz schreef:

Dan veroorzaak je paniek bij klanten die geen storing ervaren. Of gewoon rustig tv kijken en dus geen last van de storing hebben.

Bovendien werkte bij déze storing sms juist niet. Dus om dán smsjes te sturen? Wat denk je? ​@Atenzaz 

Ik denk dat bellen via 2G (je kunt je smartphone tijdelijk zo instellen) WEL had gewerkt. KPN heeft 2G gelukkig nog. Tot 1 december 2027. (Sanne van KPN?)

En mogelijk werkte VoWifi (bellen via wifi) ook nog.

Verder is er Whatsapp bellen gelukkig ook nog.

En heb je al de 112 NL app geïnstalleerd? (pas op er is ook een 112 BE app, die moet je niet hebben)

BELANGRIJK: 112 werkt via álle netwerken. Als dus kpn een storing heeft waarbij bellen niet werkt, nemen Vodafone en Odido dat van KPN over. Alleen voor 112 dus. En v.v.

J.SCHEFFER
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 24 mei 2025

Ik hebt  een vraag  is soms bij kpn storing  want  ik kan bellen op mijn mobiel  en thuis geen internet  verbinding

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Leen59
Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 24 mei 2025

@J.SCHEFFER Storing is al lang opgelost 

• 6359 reacties
  • 24 mei 2025

Ooit had xs4all een pagina op de landelijke teletekst om storingen te melden, dat best slim, handig.

PeterG schreef:
Atenzaz schreef:

Dan veroorzaak je paniek bij klanten die geen storing ervaren. Of gewoon rustig tv kijken en dus geen last van de storing hebben.

Nou ja, om te weten dat het niet werkt kan ook nuttig zijn, oproepdienst, mantelzorg, vul maar in.

PeterG schreef:

En mogelijk werkte VoWifi (bellen via wifi) ook nog.

Dat heb jij er toch wel bij, voor de test en ook handig als er een storing is :-/

Zo heb ik een er een ‘vaste” lijn bij, voor heel weinig centen en dan ook nog goede kwaliteit, maar helaas heeft de andere kant dan vaak zo’n mobiel ding. Nou ja . .

PeterG
Superuser
  • 64411 reacties
  • 24 mei 2025

Hoi ​@KeesYagi 

Ik heb er een tweede mobiel (prepaid, 10-tje per 6 maanden ongeveer) bij als back-up. Lebara via 2G kpn netwerk. Wat een ander netwerk is dan het 4G VoLTE netwerk voor bellen/sms/internet. VoWifi, bellen via Wifi met je 06 nummer mits je ook VoLTE aan hebt staan, werkt net ietsje anders en zou ook kunnen werken als VoLTE problemen heeft. 5G ondersteund mijn telefoon niet en is bij mijn weten alleen internet. Bellen/sms verloopt dan via 4G.

Net als vroeger met 3G. Dat was ook alleen internet en bellen/sms via 2G. Maar vrijwel niemand belt nog via 2G. Zolang het nog kan hou ik het er wel naast met Lebara prepaid.

Een vast nummer is hier nog wel, maar permanent doorgeschakeld naar de mobiel. Al zo'n 12 jaar. Een vast toestel is hier niet in gebruik.

PeterG
Superuser
  • 64411 reacties
  • 24 mei 2025

Volgens mij is er nu juist storing met “Bellen via wifi” (VoWifi). Want m'n telefoon pakt het niet op. Het tekentje komt niet.

Reactie geplaatst 24 mei om 23:54

Leen59
Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 24 mei 2025

Peter, is het niet zo dat bellen via WiFi pas aangaat als je slecht of geen bereik hebt? Bij mij lijkt dat zo te gaan. Het is lastig te testen omdat je het netwerk niet kunt uitschakelen, via vliegtuigmodus lukt dat ook niet.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2764 reacties
  • 24 mei 2025

Ook wij hadden er last van, naja het was prima te doen (we waren toch onderweg met de auto).
Wat wel grappig was om te zien, is dat mijn satellietfunctie werd geactiveerd voor noodgevallen op mijn iPhone 16 Pro. Nog nooit meegemaakt, omdat ik normaal altijd bereik heb.

Leen59
Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 24 mei 2025

Zo’n luxe toestel heb ik (nog) niet, maar mooi om te zien dat die functie werkt.

PeterG
Superuser
  • 64411 reacties
  • 24 mei 2025
Leen59 schreef:

Peter, is het niet zo dat bellen via WiFi pas aangaat als je slecht of geen bereik hebt? Bij mij lijkt dat zo te gaan. Het is lastig te testen omdat je het netwerk niet kunt uitschakelen, via vliegtuigmodus lukt dat ook niet.

Hoi ​@Leen59 

Als ik thuis ben heb ik (normaal gesproken) continu het Bellen via wifi tekentje bovenin de phone naast het wifi tekentje. Nu staat er alleen het wifi-tekentje.

Het “bellen via wifi” tekentje is het hoorntje waar een 1 bij staat met wifi tekentje erboven. Dat blijft nu dus weg. Ik heb dit screenshot derhalve op internet gezocht.

Leen59
Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 24 mei 2025

Ik heb een iPhone en daar zie ik de tekst WiFi Call verschijnen als ik geen goede mobiele verbinding heb maar wel WiFi. Blijkbaar een verschil per merk.