Skip to main content

[Storing] Geen mobiel bereik en internet

• May 24, 2025
  • 79 reacties
  • 2734 keer bekeken
[Storing] Geen mobiel bereik en internet
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

79 reacties

• Nieuwkomer
  • May 25, 2025

Wij kunnen niet bellen en hebben geen internet nu alleen via wifi.. 

via de chatbox kan ik alleen bellen.. 

wij staan zakelijk en zijn nu niet bereikbaar. 
zaterdag tot 17u daarna kan ik weer pas maandag een medewerker spreken schandalig gewoon. 

Als je zakelijk geholpen wilt worden moet je ook zakelijk betalen.
Zeker als je er zo afhankelijk van bent..

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 25, 2025

zaterdag tot 17u daarna kan ik weer pas maandag een medewerker spreken schandalig gewoon. 

Beste ​@Stukadoorsbedrijf Van Noord , zie onderstaande tijdelijke oplossing:

Waarschuwing

Op dit moment kan je een storing ervaren met mobiel bellen en sms'en via 4G/5G. Wij werken aan een oplossing. Tip: bellen via wifi of een app als WhatsApp kan wel.

Als je een thuisabo hebt, moet je gewoon kunnen internetten, dat staat los van de mobiele storing.

Als je thuis geen internet hebt via je thuisabo, dan even bellen met 0800 0403, zakelijke helpdesk.

NHendriks
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Als je zakelijk geholpen wilt worden moet je ook zakelijk betalen.
Zeker als je er zo afhankelijk van bent..

Naja, ook een consumentenklant kan 24/7 bellen voor storingen. Zakelijke klanten hebben (afhankelijk vna het abonnement) echter een SLA waarin er oplostijden contractueel zijn vastgelegd. Die worden ook 24/7 geholpen, in de zin dat er bij een storing om 01:00 in de nacht er een uur later een monteur op de stoep kan staan bijvoorbeeld. Met CM en KleinZakelijk heb je die dienstverlening niet, bellen naar de klantenservice kan echter altijd, ook met een telefoonnummer van een andere provider.

• Deelnemer
  • May 25, 2025

Helaas doet mijn 4G / mobiel netwerk het ook niet sinds gisteren avond het blijft op zoek stand, alleen maar beperkt wifi van de vliegvelden. Meer mensen last hiervan in het buitenland?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Hier werkt het sinds 13:30 (zondag) weer. De melding staat wel nog steeds bovenaan de pagina http://kpn.com/storing . Of zijn er nog plekken waar het niet goed werkt? Of nog stukjes "bellen via wifi” ???

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Hier werkt het sinds 13:30 (zondag) weer. De melding staat wel nog steeds bovenaan de pagina http://kpn.com/storing . Of zijn er nog plekken waar het niet goed werkt? Of nog stukjes "bellen via wifi” ???

Ik denk dat het niet helemaal over is, maar ik krijg steeds meer het idee dat het sabotage is, zit Rusland hier niet achter? 😜 Of een DDos aanval…

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Auteur
  • Moderator
  • May 25, 2025

We krijgen her en der nog signalen dat het bij sommige mensen nog niet goed werkt, dus we zijn het nog aan het onderzoeken. Het netwerk oogt nu wel stabiel, dus het ergste lijkt hopelijk voorbij. 🤞🏻

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Bij mij inderdaad weer weggevallen

edit, drie minuten later:

En het is weer terug 😀

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Auteur
  • Moderator
  • May 25, 2025

Nu hopen dat het zo blijft ​@ikheetjeff. 🤞🏻

Forum|alt.badge.img+16
  • May 25, 2025

Hier verlies ik met regelmaat nog netwerk. Echt heel stabiel is het dus nog niet.

• Deelnemer
  • May 25, 2025

Hier helaas ook nog geen mobiele netwerk / 4 G. 

• Nieuwkomer
  • May 26, 2025

Al 15minuten weer enorme vertragingen hier, telefoon al opnieuw gestart of vliegtuig modus,

Edit :Weer vliegtuig modus aan en uit, werkt het weer goed

3196KH postcode

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Chrizziey en ​@Chien kunnen jullie ook je toestel eens herstarten of even vliegtuigstand aan/uit proberen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Bovenaan de storingspagina staat de storing ook nog steeds vermeld, Thomas. Ik denk dus dat het inderdaad nog niet helemaal weg is.

https://www.kpn.com/service/storingen 

• Deelnemer
  • May 26, 2025

Ik ervaar sinds een paar uur problemen waarbij ik helemaal geen internet meer heb op mijn NL simkaart. Ik ben momenteel in het buitenland en gebruik mijn Nederlandse sim om in te loggen op bepaalde portals voor werk. Dit is nu dus onmogelijk.

Ik heb mijn telefoon meerdere keren opnieuw opgestart, vliegtuigstand een paar minuten aangezet maar ervaar nog steeds hetzelfde probleem. Is de storing nog gaande of heb ik te maken met een persoonlijk issue met mijn simkaart / toestel? 

• Deelnemer
  • May 26, 2025

@RobertS86 dit probleem heb ik ook. ​@Thomas van KPN ik heb van alles geprobeerd, sinds dat ik thuis bent van vakantie doet er niks nog. Het begon zaterdag toen ik nog in het buitenland was. De simkaart is in orde, dit ter controle geprobeerd in een oude telefoon en toen kreeg ik wel netwerk. Ik blijft de streepjes houden en er de mobiele data / netwerk is leeg. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 26, 2025

Hoi ​@RobertS86 en ​@Chien , helaas is de storing nog niet geheel verholpen, onze Technische Dienst is er hard mee bezig en aan het einde van de middag hopen we met een update te komen. Uiteraard excuses voor het ervaren ongemak en laten we hopen dat het niet heel lang meer gaat duren 🙏🏻

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 26, 2025

Bovenaan de storingspagina staat de storing ook nog steeds vermeld, Thomas. Ik denk dus dat het inderdaad nog niet helemaal weg is.

https://www.kpn.com/service/storingen 

Correct ​@PeterG!

• Deelnemer
  • May 26, 2025

@Jan van KPN ik wacht het af. de pagina van het netwerk is ook leeg. Bedankt.

• Deelnemer
  • May 26, 2025

@Jan van KPN ik wacht het af. de pagina van het netwerk is ook leeg. Bedankt.

Bij mij zie ik gewoon 5G staan, echter komt er geen verbinding met internet. 

Sinds gister doet Mobiel internet het niet of nauwelijks, wanneer is dit naar verwachting afgelopen? Ik kan niet bellen want KPN Teletolk doet het ook niet. Ik heb geen X meer for obvious reasons dus KPN is nu volledig onbereikbaar voor me, dus probeer ik het hier maar. 

Admin: verplaatst naar dit algemene topic over de storing

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Dieuwertje Deutekom, ik heb je topic verplaatst naar dit algemene topic over de storing. Vervelend dat je hier ook last van hebt! Het grootste deel van de verstoring moet opgelost zijn, aan het laatste stukje wordt nog gewerkt. Je kunt intussen je toestel opnieuw opstarten of de vliegtuigstand aan en weer uitzetten, dat helpt in veel gevallen goed.

• Deelnemer
  • May 26, 2025

Hi ​@Dieuwertje Deutekom, ik heb je topic verplaatst naar dit algemene topic over de storing. Vervelend dat je hier ook last van hebt! Het grootste deel van de verstoring moet opgelost zijn, aan het laatste stukje wordt nog gewerkt. Je kunt intussen je toestel opnieuw opstarten of de vliegtuigstand aan en weer uitzetten, dat helpt in veel gevallen goed.

Hi Alexandra, hiervan is helaas bij mij geen sprake. Ik ervaar al de hele dag hinder met internet, ondanks dat er wel gewoon een 5G netwerk gepakt wordt. Van een daadwerkelijke verbinding komt het echter niet zoals hieronder. Is er daarom iets anders aan de hand in mijn geval? Ik heb nog genoeg data over (zichtbaar binnen de app).

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hmm, het lijkt er wel sterk op dat er iets anders aan de hand is bij jou inderdaad, ​@RobertS86. Als je kans ziet om te bellen, met je eigen toestel of misschien een andere (vaste) aansluiting: de snelste weg voor hulp is door een belafspraak te maken. Je kunt anders ook een eigen topic aanmaken, dan helpen we je daar zo snel mogelijk verder, maar dat kan iets langer duren.

• Deelnemer
  • May 26, 2025

Hmm, het lijkt er wel sterk op dat er iets anders aan de hand is bij jou inderdaad, ​@RobertS86. Als je kans ziet om te bellen, met je eigen toestel of misschien een andere (vaste) aansluiting: de snelste weg voor hulp is door een belafspraak te maken. Je kunt anders ook een eigen topic aanmaken, dan helpen we je daar zo snel mogelijk verder, maar dat kan iets langer duren.

Probleem is inmiddels duidelijk. Jullie bieden ineens compleet andere (stuk voordeligere) bundels aan. Wel heel blij mee overigens 🤣