Sinds afgelopen zaterdag heb ik geen mobiele dataverbinding meer via 4G/5G. Er is een E te zien of helemaal niets. Wifi werkt wel. Dit betekent dat ik buitenshuis geen internet meer heb op mijn mobiel! Zwaar irritant. De informatievoorziening hierover is zeer slecht. Op de site kan ik niets vinden terwijl een medewerker aan de telefoon mij vertelde dat dit probleem in een groot gedeelte van het land al speelt sinds 03-06-2024 en dat men drukt bezig is om dit op te lossen. Wie kan mij hier iets meer over vertellen?! Ik heb een IPhone 12.
Storing mobiel internet (E ipv 4G/5G)
Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem
Hoi
Er zijn inderdaad problemen met Apple iPhones uit voornamelijk de series 11 en 12, waar meer mobiele klanten van KPN last van hebben.
Er zijn problemen met de mobiele verbindingen tussen het 4G en 5G netwerk van KPN en de iPhone van Apple, waardoor men vaak een E ziet staan (E staat voor Edge en is gewoon het 2G netwerk) in het display.
Het advies van de moderatoren is op dit moment, om daar telefonisch een melding/ticket van te laten maken voor de technische dienst, door even te bellen met de telefonische klantenservice van KPN via het gratis telefoonnummer 0800-0402.
De technische dienst houdt je dan op de hoogte, en er zal bij een oplossing ook een melding komen op het forum.
Er wordt nu onderzoek gedaan, waar het probleem zich bevind en wat daar aangedaan kan worden.
Je kunt buiten de openingstijden ook even bellen met de storingsdienst (technisch dienst) van KPN, die kunnen hiervoor ook een ticket aanmaken.
De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via bovenstaand telefoonnummer.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.