Skip to main content
Vraag

Storing mobiele telefoon na overstap op KPN

  • 15 August 2024
  • 9 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik ben onlangs overgestapt naar KPN. Tv, internet en vaste telefoon werken, maar ik heb sinds de startdag nog geen seconde kunnen bellen met m'n mobiele telefoon. Internet via mobiel werkt wel, maar niet optimaal. Ik zag gisteren een artikel dat KPN zou hebben gemeld dat ze niet previes weten wat ze met deze storing aan moeten. Helaas heb ik dat artikel weggedrukt zonder er en favoriete pagina van te maken. Ik snap ook niet helemaal dat KPN met geen woord rept op hun storingspagina's, waardoor honderden mensen nu niet snappen waar ze aan toe zijn. Ik heb zeker 25 jaar bij “een concurrent” gezeten, ben overgestapt omdat KPN glasvezelinternet levert. Ik zit nu 2 jaar aan ze vast, maar als dit zo blijft ga ik over 2 jaar weer terug naa de concurrent. Die hebben (nog) geen glasvezelinternet, maar ook geen storingen als deze!!

Wat ontzettend vervelend dat je dit met de overstap ervaart.

Euh…. de vaste verbinding, glasvezel, staat geheel los van de mobiele. Dus je kunt voor vast kpn nemen, dan heb je glasvezel, en mobiel Hollands Nieuwe (Vodafone netwerk) ofzo.

Verder: heb je nu een iPhone 11, 12 of SE? Of een Samsung S23 of S24? Sinds 23 mei loopt er een storing op het mobiele kpn netwerk waar deze toestellen mee getroffen zijn. De iPhones zeker.

Zie ook

Er zijn nog veel meer topics i.v.m. deze storing.

Als je je meld via de klantenservice ben je geregistreerd dat je dit ervaart. 

Er zijn al klanten die het contract voortijdig konden opzeggen zonder extra kosten. En naar een provider op het Vodafone of Odido netwerk zijn gegaan.

 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Hoi Peter,

Dank voor de info. Wat het melden via de klantenservice betreft, dat heb ik verleden week (vrijdag of zaterdag, dat weet ik niet precies meer) al gedaan. Is dat genoeg of moet ik het nóg een keer doorgeven?

Als ik je goed begrijp is het door de recente omstandigheden mogelijk om m'n mobiele abonnement zonder extra kosten op te zeggen? 

Laatste vraag: weet jij of het mogelijk is om, als ik wat m'n mobiele betreft “verhuis”, m'n huidige nummer mee te nemen? 

Ik hoor graag van je.

 

Gr, Loek


Eerst regelen dat je voortijdig kunt overstappen natuurlijk. Bel het 0800 nummer, de afdeling weet ik helaas niet. Maar als de telefonist zijn scherm goed raadpleegt zou ie er achter moeten kunnen komen.

Laatste vraag: weet jij of het mogelijk is om, als ik wat m'n mobiele betreft “verhuis”, m'n huidige nummer mee te nemen? 

Daarna kun je bij een nieuwe provider* een nieuw abonnement ‘met nummerbehoud’ regelen. De nieuwe provider regelt dan de overname van het nummer en uiteindelijke opzegging bij kpn. De opzegtermijn schijnt wel 1 maand te zijn als je eerder kunt overstappen.

*Let op: ook geen andere provider op het kpn netwerk nemen. Die hebben ook last van de storing.


Begrijp ik. Welke provider raad jij aan? 

 


Geen idee. Dat is eigen keuze.

Elke provider op het Vodafone netwerk of Odido netwerk is mogelijk.

Even gekopieerd van mijn eigen site (mogelijk niet helemaal actueel)

Vodafone netwerk: HollandsNieuwe (dochter Vodafone; klanten van HollandsNieuwe komen ook in aanmerking voor “Combineer met Ziggo”), Ziggo mobiel (bestaat niet meer op enkele oude klanten na), Deka mobiel, Sizz, TeleSur, Dirk, 50+mobiel .

Odido netwerk: Simpel (dochter Odido), Ben (dochter Odido), MTV, Yellow.

Bron: https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/mobiele-telefonieinternet-netwerken-in-nederland/ 


Geweldig bedankt, Peter. Ik ga de boel checken. Succes verder.

 

Gr, Loek


Hoi Peter,

Dank voor de info. Wat het melden via de klantenservice betreft, dat heb ik verleden week (vrijdag of zaterdag, dat weet ik niet precies meer) al gedaan. Is dat genoeg of moet ik het nóg een keer doorgeven?

Nog een keer melden, more like, bel iedere dag, mijn ticket is blijkbaar nooit aangemaakt, dus heb de eerste weken voor saus gewacht, niet dat ze nu wel terugbellen of met een oplossing komen 


Ik kreeg een mannetje aan de lijn die zei dat het allemaal wel mee viel, en dat de ellende hoofdzakelijk iPhones had getroffen. De wachttijd bij die helpdesk was tussen de 8 en 12 minuten…. da's voor mij een teken dat er stront aan de knikker is. Het was nogal een bijdehand, en hij zei dat ik over een paar dagen gebeld zou worden door de afdeling die hierover ging. Omdat ik zei “hoezo “het valt wel mee? het hele internet staat er vol mee” zou-die me een nieuwe simkaart toesturen, want “misschien dat dat het euvel oplost".  
Ik ben jammer genoeg niet zo ad rem, dus ik dacht ok, stuur maar op. Ik geloof niet in sprookjes en ik denk dat die jongen en z'n collega's van de baas op hun donder hebben gehad, want ze zagen natuurlijk een lading inkomsten verdwijnen.

Ik denk dat die simkaart nog deze week in de bus ligt (tenzij de mail dat ze 'm verstuurd hadden óók een k*tsmoesje was), en laten we die maar even afwachten. Ik geloof er niet in, maar je weet nooit. Ik hou je op de hoogte.  

Gr, Loek


Goeiemorgen,

Het wonder is geschied. De nieuwe simkaart heeft gezorgd dat ik weer mobiel kan bellen. Maar nu is er iets nieuws (je houdt 't niet voor mogelijk). Ik heb nu dus vaste telefoon èn mobiel, beiden van KPN. Maar: toen ik alles gisteren uitprobeerde, bleek dat ik met m’n vaste lijn mezelf niet kon bellen op m'n mobiel. Andersom wel.  M'n mobiel was in gesprek  Klantenservice gebeld, en die kon me wél bellen op m'n mobiel. Nou kan ik me  hier iets bij voostellen, want 1. niemand belt zichzelf, en  2. beiden zijn op dezelfde modem aangesloten. Maar er is toch  een ticket van gemaakt. Weer afwachten dus, maar ik ben bereikbaar. Fijn weekend;

 


Reageer