Skip to main content

Hallo,

Zijn er onlangs of eerder (sinds oktober) grote of kleine wijzigingen in de stralingssterkte van de zendmasten die KPN gebruikt?  Ook zou ik graag op de hoogte gehouden worden hiervan. Op welke wijze zou dit kunnen? Ik verneem graag van u. Alvast dank voor een zorgvuldig en informatief onderlegd antwoord.

Met vriendelijke groet,

Licher


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste board
 

Hoi @mw S. 

Waarschijnlijk ken je deze site al, voor het geval van niet.
Hier dus.


Goedemorgen @mw S., welkom op het forum!

De stralingssterkte van de zendmasten is altijd hetzelfde en verandert dus niet. Het gebeurt soms wel dat de antennes worden bijgedraaid om een groter gebied te beslaan. Dat gebeurt echter niet zomaar en ook niet vaak. 

Op onze site vindt je veel informatie over ons mobiele netwerk: Mobiele telefonie & gezondheid.


Goedemorgen Jose,

Dank voor je antwoord.

Het is toch wel zo dat de stralingssterkte dicht bij de mast groter is dan 2 km verderop? Ik begrijp wel dat je aangeeft dat de intensiteit niet gewijzigd wordt door bv KPN.

Vriendelijke groet,

  1. Licher

@mw S.  Geen dank! Dat is natuurlijk logisch. Als je dichtbij een zendmast staat is de straling sterker dan wanneer je een aantal kilometer verderop staat. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de zon. Jouw vraag was of de stralingssterkte van de zendmasten (sinds oktober) is veranderd en dat is dus niet het geval. :relaxed: