Skip to main content

Suggestie voor verbetering voicemailinstellingen KPN Mobiel

• April 16, 2026
  • 2 reacties
  • 5 keer bekeken

serPieter
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Beste mensen bij KPN,

Ik ben net overgestapt van Youfone naar KPN Mobiel en heb een suggestie voor de voicemailinstellingen.

Bij het instellen van mijn voicemail is het nu niet mogelijk om een persoonlijke welkomstboodschap in te spreken zonder dat bellers de optie krijgen om een bericht achter te laten.
Ik zou graag een boodschap willen opnemen waarin ik aangeef dat berichten achterlaten niet mogelijk is, maar dat men beter een whatsapp-bericht of sms kan sturen – dan bel ik zo snel mogelijk terug.

Momenteel kan ik de persoonlijke voicemail-tekst alleen uitzetten, wat leidt tot een generieke KPN-boodschap in plaats van mijn eigen tekst.

Deze optie zou ik zeer waarderen en ik vermoed dat meer gebruikers er behoefte aan hebben.

Een sms met een nummer na een gemiste oproep is handig, maar vaak ontbreekt context over de beller, waardoor de info niet altijd nuttig is.

Ik hoop dat u deze suggesties overweegt voor een betere gebruikerservaring.
Pieter

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@serPieter 

Welkom op de community van KPN.

De optie waarna jij nu refereert binnen voicemail bestaat al een lange tijd, en is dus gewoon beschikbaar om in te stellen.
Je kunt dan een persoonlijke welkomstboodschap inspreken, en daarin vermelden dat een bericht achter laten op de voicemail niet mogelijk is, en je de beller vervolgens verzoekt om een Whatsapp bericht of sms te sturen.

Hoe kan ik 'Berichten ontvangen' in- of uitschakelen?

1. Bel 1233 op je smartphone
  2. Je komt in het hoofdmenu 
  3. Toets 2 voor 'Instellingen'
  4. Toets 3 voor 'Berichten ontvangen'
  5. Toets 1 voor 'Berichten ontvangen in- of uitschakelen'

Laat even weten, of alles je is gelukt!

serPieter
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2026

Volgens mij werkt dit niet.

Ik heb iemand anders gevraagd om mij te bellen, en die krijgt dan niet mijn boodschap te horen als ik berichten uitschakelen heb aangezet. Maar die hoort dan een generieke boodschap van KPN en niet van mezelf.

En daar gaat het nou net om: ook melden dat je geen bericht kunt achterlaten met je eigen stem, niet met die van KPN.
Of kan het toch? Als dat zo is, dan heb ik dat niet intuïtief ontdekt.