Skip to main content
Beantwoord

Super traag en instabiel internet met SuperUnlimited 600

• May 29, 2025
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

Goedenavond, 

Wellicht helpt een bericht op dit forum ….

Exact een week geleden contact gehad met KPN (via een bel-me-terug afspraak nadat ik de hele online helpdesk had uitgespit zonder resultaat) om aan te geven dat ik al langere tijd super traag en instabiel internet heb met superunlimited 600. Meestentijds maar om en nabij 30 mbits en in de avond helemaal instabiel. Kan geen minuut tv kijken zonder hapering en met videobellen/ teams idem. Woon aan de rand van het centrum in de 6e stad van Nederland en vind het werkelijk ongelooflijk dat dit mogelijk is. Uiteindelijk 31 (!) minuten aan de lijn gehangen en het antwoord was dat hier een expert naar moet kijken en dat diegene mij binnen 5 dagen zou terugbellen. Onder het mom van don't call us, we call you, niet dus! 

Elke dag groeit mijn irritatie, voel me compleet niet serieus genomen, Betekent dat ik weer zelf moet bellen, waarschijnlijk de hele situatie weer moet uitleggen en dan vervolgens weer moet wachten, om ziek van te worden. 

Ondertussen allemaal tests gedaan met verschillende telefoons en simkaarten van andere providers (met dank aan familie) om te kijken of het aan mijn Iphone 13 ligt, maar dat dus zeker niet. Wat dan wel? Zeg het maar. Daarnaast op diverse plekken in de stad getest en hooguit 260, maar nooit 600. Dit is ongehoord, een product aanbieden en het nooit waar kunnen maken.   

Kortom, KPN kom met een verklaring, los het op en compenseer als een oplossing niet mogelijk is!

Groet, 

C_vd_B

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@C_vd_B . Welkom hier.

Om eerlijk te zijn klinkt het alsof het gesprek gegaan is zoals dat zou moeten. Je komt binnen bij de zogenaamde eerste lijn en die doen hun best om het zogenaamde klantdomein uit te sluiten. (ergo: testen in een ander toestel en goed uitvragen).

Als dan blijkt dat we het probleem niet kunnen lokaliseren gaat het naar de zogenaamde NSSD. Dat zijn mobiele experts en die bellen binnen een aantal werkdagen terug om het verder met jou te analyseren. Als zij ontdekken dat er ergens iets niet deugt met een mast of bereik kunnen ze daar acties op uitzetten.

Kortom: alles lijkt te gaan zoals het hoort en ik verwacht dat je op korte termijn teruggebeld wordt voor verder onderzoek. 

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 2, 2025

Hoi ​@C_vd_B . Welkom hier.

Om eerlijk te zijn klinkt het alsof het gesprek gegaan is zoals dat zou moeten. Je komt binnen bij de zogenaamde eerste lijn en die doen hun best om het zogenaamde klantdomein uit te sluiten. (ergo: testen in een ander toestel en goed uitvragen).

Als dan blijkt dat we het probleem niet kunnen lokaliseren gaat het naar de zogenaamde NSSD. Dat zijn mobiele experts en die bellen binnen een aantal werkdagen terug om het verder met jou te analyseren. Als zij ontdekken dat er ergens iets niet deugt met een mast of bereik kunnen ze daar acties op uitzetten.

Kortom: alles lijkt te gaan zoals het hoort en ik verwacht dat je op korte termijn teruggebeld wordt voor verder onderzoek. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2025

22 mei bovenstaand gesprek gehad met KPN, het is nu 17 juni en nog steeds niet terug gebeld…. 
Geen KPN voor mij meer, echt waardeloos dit. 

Erwin van KPN
Moderator

Dat is heel spijtig om te lezen.  Misschien wil je het nog één kans geven?

Mijn advies is een terugbelafspraak in te plannen.  Een collega belt je dan terug op een tijdstip dat jou past. Hij/zij kan dan met jou kijken wat er nou precies is misgegaan en desnoods een nieuw ticket voor de NSSD aanmaken. 

Het is omslachtig maar ik ga er van uit dat het dan wel goed komt