Skip to main content
Beantwoord

Superunlimited+ niet bruikbaar in Turkije?

• May 10, 2025
  • 7 reacties
  • 158 keer bekeken

Hallo,

Bij het afsluiten van een nieuwe abonnement staat er bij superunlimited+ (duurste abonnement) dat je ook beschikking hebt tot 25 gb vanuit je bundel om te gebruiken in Turkije (buiten EU).

Echter als ik dat doe ga ik aan massaal bedrag betalen.

dus lijkt mij niet echt eerlijk en juist marketing op basis van leugens.

Beste antwoord door PeterG

Nieuw abonnement gaat pas in op 23 mei….

Ai! Dan loopt nu nog je oude abonnement. Maar dat concludeerde je zelf al. Die contractperiode moet je eerst afmaken namelijk. Nieuwe abonnement staat nu nog in de wacht.

Voor nu kun je wel een Turkije data bundel nemen. Maar ja, minstens € 24,99…. Maar wel veel goedkoper dan buitenbundel kosten à € 2,50 per MB. Binnen deze bundel € 0,002499.

Data only bundel

10 GB voor 24,99 sms TURKIJE 10 AAN naar 1266.

20 GB voor 34,99 sms TURKIJE 20 AAN naar 1266.

• De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Bellen in en vanuit Turkije is bij kpn geen bundel voor

Ik ben in Turkije
Je bent in de Turkije en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

• Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

TIP. Bellen met Whatsapp via wifi. Maar ook veel goedkoper via Turkije bundel. Audio only bellen met Whatsapp is namelijk 1 MB voor 4 minuten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 10, 2025

Kan je daar iets meer over vertellen ​@Chamander ? Heb je die ervaring of wat is er gebeurd?

• May 10, 2025

Ben je nog in Turkije? Als je naar https://www.ip-adres.nl/ gaat, welk ip adres zie je dan staan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 10, 2025

Ik ben nog in Turkije maar zit nu op de wifi.

Ik krijg namelijk standaard sms van KPN dat ik buiten m’n bundel ben dus wil eigenlijk vermijden om op 4g een website te bezoeken en daarvoor 5 euro te betalen.

• May 10, 2025

Wanneer heb je het abonnement verlengt? Op welke datum was je oude abbonement afgelopen en is het nieuwe abonnement ingegaan? 

En dan bedoel ik ook echt verlengt. Niet wanneer je het abonnement aangepast hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 10, 2025

Wanneer heb je het abonnement verlengt? Op welke datum was je oude abbonement afgelopen en is het nieuwe abonnement ingegaan? 

En dan bedoel ik ook echt verlengt. Niet wanneer je het abonnement aangepast hebt.

Al ruim 2 weken geleden.

hier zit dus wel het probleem. Nieuw abonnement gaat pas in op 23 mei…. Slecht van mij (niet goed gekeken) maar ook zeker slecht van kpn want ik heb ook mails gehad dat ik abonnement gelijk ik gebruik kon nemen 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 10, 2025

Hallo ​@Chamander 

Was je dan al contractvrij of is de einddatum van het oude abonnement nog niet aangebroken? Wellicht pas op 22 mei? In dat geval begint het nieuwe abonnement pas aansluitend aan die datum en zal je tot die tijd een Extra Bundel moeten aanschaffen om hoge kosten te voorkomen.

bron: Roaming: internet, bellen en sms'en in het buitenland | KPN.com

Ik heb mijn mobiele abonnement vorig jaar verlengd ná de einddatum en het nieuwe abonnement ging direct de volgende dag in.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 10, 2025

Nieuw abonnement gaat pas in op 23 mei….

Ai! Dan loopt nu nog je oude abonnement. Maar dat concludeerde je zelf al. Die contractperiode moet je eerst afmaken namelijk. Nieuwe abonnement staat nu nog in de wacht.

Voor nu kun je wel een Turkije data bundel nemen. Maar ja, minstens € 24,99…. Maar wel veel goedkoper dan buitenbundel kosten à € 2,50 per MB. Binnen deze bundel € 0,002499.

Data only bundel

10 GB voor 24,99 sms TURKIJE 10 AAN naar 1266.

20 GB voor 34,99 sms TURKIJE 20 AAN naar 1266.

• De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Bellen in en vanuit Turkije is bij kpn geen bundel voor

Ik ben in Turkije
Je bent in de Turkije en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

• Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

TIP. Bellen met Whatsapp via wifi. Maar ook veel goedkoper via Turkije bundel. Audio only bellen met Whatsapp is namelijk 1 MB voor 4 minuten.