Skip to main content
Ik heb een onedrive via KPN. Hoe kan ik de fotomapjes die op mijn mobiel (Samsung) staat synchroniseren op de one drive? Ik verplaatst alle foto's van de camera naar speciaal gemaakte mapjes. Nu doet one drive dat alleen voor de foto's die met de camera zijn gemaakt.
Hallo @Els Siep

Ga daarvoor naar de app Onedrive en daarbinnen naar Instellingen



Vervolgens klik je op Camera-upload en dan Extra mappen

Daar kan je de (extra) mappen aan/uit zetten die worden gesynchroniseerd.



Standaard stond bij mij alleen Camera en Screenshots aan.



Handige tool, ik gebruik het ook heel veel !!
Hallo Ruud,

Dank voor je reactie! Ik heb het gevonden en het is gelukt. Kan ik het nu ook voor elkaar krijgen dat deze mapjes naar 1 specifieke map op de drive?



Groeten Els
Hoi Els, welkom op ons forum.



Wat fijn dat het gelukt is met het advies van Ruud. 🙂



Je weet ons te vinden mocht het nog nodig zijn.
Hallo Els, goed dat het gelukt is. Zoals gezegd ook voor mij een prima methode om de foto's van mijn telefoon veilig en makkelijk naar mijn PC te krijgen. Jouw laatste vraag is me niet helemaal duidelijk.



Bij het synchroniseren komen bij mij de foto's uit de aparte mapjes allemaal in één map "Camera-album" terecht op de OneDrive en dus niet inclusief de mapjes van de telefoon.

Hoe dat eventueel wel kan, ben ik nog niet uit.
Hallo Els, goed dat het gelukt is. Zoals gezegd ook voor mij een prima methode om de foto's van mijn telefoon veilig en makkelijk naar mijn PC te krijgen. Jouw laatste vraag is me niet helemaal duidelijk.



Bij het synchroniseren komen bij mij de foto's uit de aparte mapjes allemaal in één map "Camera-album" terecht op de OneDrive en dus niet inclusief de mapjes van de telefoon.

Hoe dat eventueel wel kan, ben ik nog niet uit.



Hallo Els, goed dat het gelukt is. Zoals gezegd ook voor mij een prima methode om de foto's van mijn telefoon veilig en makkelijk naar mijn PC te krijgen. Jouw laatste vraag is me niet helemaal duidelijk.



Bij het synchroniseren komen bij mij de foto's uit de aparte mapjes allemaal in één map "Camera-album" terecht op de OneDrive en dus niet inclusief de mapjes van de telefoon.

Hoe dat eventueel wel kan, ben ik nog niet uit.


Dank je wel Ruud. Het is inderdaad één grote brei van alle foto's die op mijn mobiel staan.



Groeten Els
Hoi Els, welkom op ons forum.



Wat fijn dat het gelukt is met het advies van Ruud. :)



Je weet ons te vinden mocht het nog nodig zijn.


Beste Alex,



Ik zou nog heel erg geholpen zijn als alle foto's die al in specifieke mapjes staan op mijn mobiel ook in mapjes op de Drive komen. Nu is het één brei aan foto's door elkaar heen.



Groeten Els
Dank je wel Ruud. Het is inderdaad één grote brei van alle foto's die op mijn mobiel staan.

Groeten Els


Hallo Els. Zoals gezegd, is dat bij mij ook het geval. Ik synchroniseer daarom altijd gecontroleerd,

mapje voor mapje, en dan kan ik de foto's op de PC in één keer verplaatsen naar de gewenste plek.



Hoe ik de OneDrive app op mijn telefoon zover krijg om de mapjes mét inhoud te doen, weet ik helaas (nog) niet. Misschien heeft @Alex_P nog een idee🤞



Groeten
Ik heb dit helaas ook niet kunnen vinden, even geprobeerd hier. Ik werk zelf met Google Foto's op een Android toestel en dat werkt voor mij een stuk prettiger omdat de mapjes/albums 1 op 1 worden overgenomen. De integratie van die diensten is, zoals te verwachten, een stuk beter.
Bedankt Alex voor de aanbeveling van Google Foto's.

Ik ga daar binnenkort ook eens mee experimenteren. 👍