Skip to main content
Vraag

Tariefverhoging voor nieuwe dienst zonder toestemming

• April 30, 2026
  • 8 reacties
  • 136 keer bekeken

Etmanch
Nieuwkomer

Met ingang van 14-2 jl hen ik een nieuw mobiel abonnement. Nu, 2 maanden later, krijg ik een mail waarin wordt medegedeeld dat het tarief 1 euro p/m omhoog gaat voor een nieuwe dienst , waarvoor ik NIET gevraagd heb. Dit is wel een erg brutale aktie door KPN …..ik wil hier dan ook geen genoegen nemen !

Ik ga dan ook bezwaar maken en een klacht indienen alvorens ik aan klop bij toezichthouder en consumentenorganisaties. 

8 reacties

• Wijsgeer
  • April 30, 2026

Hier zijn inmiddels meerdere berichten van en dat maakt mij ongerust. Ik hoop toch echt dat dit een fout is van KPN en dat je zelf een keuze kan maken om deze functionaliteit aan te zetten want ik zit ook niet te wachten op deze totaal oninteressante service terwijl je wel de extra kosten betaalt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 30, 2026

Helaas. Het is wat het is. Álle abonnementen krijgen een verhoging van € 1 per maand (incl. BTW). Hiervoor kan je de dienst Veilig Online (via 4G/5G) aanzetten. Het beschermt je onder meer tegen valse websites.

Die € 1 euro is net als met de verzekeringen. Iedereen draagt wat bij waardoor de kosten per persoon laag blijven.

https://www.kpn.com/superveilig/extra-veilig-mobiel

De algemene voorwaarden veranderen ook per 1 juni. Ze zijn taalkundig vereenvoudigd. In verband met déze verandering kun je kosteloos OPZEGGEN.

https://www.kpn.com/wijziging/algemenevoorwaarden

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • April 30, 2026

Het is helaas geen foutje lijkt het.. ​@Edu2020 Zie onderstaande interview van Tweakers met een woordvoerder van KPN. 

Mobiele KPN-klanten krijgen malwarefilter en prijsverhoging van 1 euro per maand - Tweakers

• Deelnemer
  • April 30, 2026

Helaas. Het is wat het is. Álle abonnementen krijgen een verhoging van € 1 per maand (incl. BTW). Hiervoor kan je de dienst Veilig Online (via 4G/5G) aanzetten. Het beschermt je onder meer tegen valse websites.

Die € 1 euro is net als met de verzekeringen. Iedereen draagt wat bij waardoor de kosten per persoon laag blijven.

De algemene voorwaarden veranderen ook per 1 juni. Ze zijn taalkundig vereenvoudigd. In verband met déze verandering kun je kosteloos OPZEGGEN.

Schijnveiligheid want mobiels Apple zijn vrij veilig en voordat hun een signaal krijgen van verkeerde site is kwaad geschied en die euro is geen verzekering want bij verzekering krijg je bij schade uitgekeerd hier niet bij. En via bedrijven licht onze info toch op straat. Want ze verplichten het maar je moet zelf activeren. Puur geld kloppen 

• Wijsgeer
  • April 30, 2026

@PeterG. Nee! Dit is niet helaas wat het is! Dit is gewoon weer een extra euro per mobiel abonnement binnenharken. Wat moet ik met een verzekering die totaal overbodig is en me ook nog geld kost terwijl ik het niet wens te gebruiken. KPN is bezig om op producten een extra eurootje te pakken zoals laatst nog met Netflix Standaard. Ik heb 3 maanden geleden al 1 mobiel abonnement opgezegd en nu gaan de 2 volgende ook weg. Daarbij al vaste telefonie en een 2e TV apparaat opgezegd. Sterker nog, TV ook weg en naar NL Ziet.  En ja, zelfs combivoordeel is inmiddels niet voordeliger meer omdat mobiele telefonie, TV etc. steeds duurder wordt.

Mijn hele leven lang ben ik “lid” van KPN naar volle tevredenheid maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat het KPN aanbod steeds wat verder verschraalt:

• de kosten van vaste telefonie zijn rap gestegen
  • het opnemen pakket is niet meer gratis voor nieuwe abonnees 
  • een 2e TV box kost extra geld
  • films en series verdwijnen uit het Pluspakket en bijv. Stingray is ook weg
  • de oude Experia V10 (13 jaar oud?) loopt inmiddels toch wel achter en biedt geen WiFi6
  • TV+ box loopt flink achter met Android TV versie 11.
  • SIM only zonder data met voordeel kost 13,50 euro (!!). Zelfs met MB’s delen icm een unlimited abonnement is het flink aan de prijs.
  • KPN Netflix Standaard prijsverhoging meer dan verhoging Netflix zelf 
  • Mobiele telefonie gaat met 1 euro omhoog vanwege KPN Extra Veilig zelfs als je dit niet wenst.

Bovendien heb ik het gevoel dat wij als trouwe abonnees de TV’s, PlayStations, Dysons etc betalen voor nieuwe leden.

Blijft alleen internet over waar ik wel bijzonder tevreden over ben!!

Kortom, ik ben nogal teleurgesteld….

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 30, 2026

Die 2e tv is al bijna 10 jaar niet gratis…

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • May 1, 2026

@Edu2020 Ik snap je punt, maar als je kijkt naar de speerpunten van KPN staat daar ook simpelweg niet tussen “budget provider”. KPN is geen prijsvechter, dat hoor je hier op het forum veel vaker. Als jij opzoek bent naar een goedkopere optie, dan rest je niks anders dan over te stappen ben ik bang. 

Als je wilt weten waarom KPN bepaalde keuzes maakt zou ik deze webpagina even doorlezen. Hier kun je exact zien waarom KPN bepaalde investeringen / keuzes maakt en zelf overwegen of deze provider bij je past, er zijn genoeg andere opties. 

Succes met het maken van je keuze!

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • May 1, 2026

Maar dit is een ongevraagde verhoging van een dienst die kpn wil doordrukken. Ik gebruik mijn eigen DNS filter. Straks gaat kpn op mijn thuisinternet ook nog dwingen om eset te nemen. Dit is voor mij de redenen dat kpn mobiel opgezegd gaat worden in september/oktober. Dat filter van kpn is ook nog eens schijnveilig, want men denkt nu volledig beschermd te zijn en dat is totaal niet zo.