Skip to main content

Klein foutje gemaakt. Te laat naar een nieuwe abonnement overgestapt waardoor ik wellicht (afhankelijk van levering iPhone 15 pro max) tijdig zonder 06-nummer zal zitten. 

 

Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar is het mogelijk de sim van mijn nieuwe abonnement alvast te ontvangen? of hangt dit allemaal samen met de levering van het toestel?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Stap je over van een andere provider? En met nummerbehoud?


Stap je over van een andere provider? En met nummerbehoud?

Vanaf een andere provider ja, zonder nummerbehoud. Begin dus bij KPN helemaal opnieuw. 


Oh, gewoon kaal een abonnement genomen dus. Dat zou vrijwel per direct moeten werken.

Als een sim only 3 maanden loopt kun je het omzetten in een met toestel.

Om tegen die tijd de iPhone 15 te kopen bijvoorbeeld. Die is van af 9 oktober te koop. Maar wegens de grote belangstelling zal je 'm ook dan niet binnen 2 / 3 dagen in huis hebben.


Oh, gewoon kaal een abonnement genomen dus. Dat zou vrijwel per direct moeten werken.

Daar ligt het probleem, ik heb nog niks binnen. Afwachtende wanneer m’n telefoon op voorraad is en bezorgd word. 
 

vandaar de vraag of ik wellicht de SIM kaart al eerder kan ontvangen haha


Maar wanneer heb je 't besteld?

Wat is je opgegeven gewenste startdatum?

Afwachtende wanneer m’n telefoon op voorraad is en bezorgd word. 

Met de iPhone 15 kan dat nog best lang duren.

 

Als een sim only 3 maanden loopt kun je het omzetten in een met toestel.

Om tegen die tijd de iPhone 15 te kopen bijvoorbeeld. Die is van af 9 oktober te koop/leverbaar. Maar wegens de grote belangstelling zal je 'm ook dan niet binnen 2 / 3 dagen in huis hebben.


@Robin.wm Met nummerbehoud heb je twee verschillende soorten. De gebruikelijke is nummerbehoud inclusief één maand opzegtermijn. Dat moet, omdat je overal een maand opzegtermijn hebt en hierdoor niet in de problemen komt. Deze kan niet vervroegd worden en is dus minimaal één maand. KPN krijgt van je vorige provider een minimale datum en neemt deze over, of plakt er soms nog wat dagen bij. Dat kan je soms nog iets laten vervroegen, maar die maand blijft.

Je hebt daarnaast ook “Early termination” optie. Dat is jargon voor dat je per direct het nummer overneemt zonder die maand opzegtermijn. Dan heb je vaak binnen 3 werkdagen je nummer al bij KPN actief staan. Let bij deze optie wel op twee dingen:

  • Kies je deze optie terwijl je een lopend contract hebt, wordt deze opengebroken en kan je te maken krijgen met een afkoopsom.
  • Je moet (mogelijk) nog wel de maand betalen bij je vorige provider.

Daarnaast ook handig om te weten: KPN plakt ondanks die early termination soms toch nog 5 dagen extra vast aan de overstapdatum. Als je belt en vraagt of ze het kunnen vervroegen, kunnen ze dat vaak dan toch naar dus minimaal 3 werkdagen. (Wel even soms beetje (respectvol uiteraard) doorzeuren, want ik heb zelf ook wel een paar aan de lijn gehad die dan stellig overtuigd waren dat het niet eens kon, maar daarna toch verbaast waren dat het wel kon)

--

Dat is het eerste stukje, nu heb ik alleen geen ervaring met toestel er bij; ik gok dat je dan dus een normale nummerbehoud hebt en dat er dus nog dagen aangeplakt worden tot je je telefoon (bijna) krijgt. Als je het liefst zsm je nummer wilt gebruiken kan je je nummerbehoud laten annuleren. Als het nummer nog niet over is, blijft ‘ie bij de oude provider. Als alleen je abonnement al is opgezegd bij je oude provider zou ik daar nog wel even achter aan bellen, dat je niet straks het nummer kwijt bent.

Mocht annuleren kunnen, zou je bijvoorbeeld Early termination aan kunnen vragen. Wellicht krijg je dan al eerder je SIM voor je telefoon er is, maar dat zou je denk ik even aan de klantenservice zelf moeten vragen; dat weet ik zelf ook niet helemaal. Misschien kan je ook wel je SIM gewoon vervroegen en hoeft er niks gedaan te worden, dan kan je alles hierboven vergeten haha.

 

Hoop dat je er toch iets aan hebt!


Ha @Robin.wm, welkom! Je hebt een nieuw abonnement bij KPN aangevraagd. Is het dan niet een idee om het abonnement bij je huidige provider nog even door te laten lopen? De nieuwe simkaart ontvang je inderdaad pas tegelijk met je toestel en dat kan, afhankelijk van het type dat je besteld hebt, nog wel even duren voordat deze geleverd wordt.