Skip to main content

Ik heb paar dagen gelden nieuwe abbo afgesloten op de iphone 11 maar ik ging van 10G data naar 5G maar heb nu midden in me maand maar 3G data gekregen terwijl ik 5G hoor te krijgen weet iemand waarom?

Alvast bedankt

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic naar juiste categorie verplaatst

Je bent vandaag met je abo begonnen? Je krijgt de eerste maand die 5G naar rato. De eerste 13 dagen van de maand zijn al achter de rug. De mobiele abo's lopen bij KPN voor de factuurperiode van de 1ste v.d. maand.
Dus voor de startmaand is het minder dan een hele maand en dus ook de bundel naar het resterende deel v.d. maand.

Op 1 febr. zul je gewoon 5G krijgen voor de maand februari en zo verder.


Ja, dat is logisch. De maand is al voor grofweg 1/3 om. Dus je krijgt ook 1/3 van je data niet de eerste maand. Stel de maand duurt nog 18 dagen, dan is het rekensommetje als volgt: 5000 mb / 30 × 18 = 3000 mb.


Hoi @Mrpolska77, welkom bij ons op het forum. Leuk dat je een nieuw abonnement hebt gekozen. Wat Peter en Nick hierboven zeggen klopt helemaal, de bundel die je hebt loopt van de eerste van de maand tot de laatste. Doordat je nu iets voor de helft van de maand actief bent geworden, heb je de bundel ook voor de resterende periode van de maand gekregen. Volgende maand zal je de bundel zien die je verwacht en helemaal kunnen gebruiken. Weet je daarmee voldoende?


En dan de pluskant: hetzelfde geldt voor de abonnementskosten, die zijn de eerste maand ook naar rato.