Skip to main content
Vraag

Technische blokkade op Kids-sim? Geen ontvangst internationale SMS (Frankrijk)

• January 19, 2026
  • 9 reacties
  • 46 keer bekeken

Via deze weg wil ik een hardnekkig technisch probleem melden met mijn Kids-sim.

Ik ben reeds meerdere malen in de KPN-winkel geweest, maar zij konden het probleem niet verhelpen. De situatie is als volgt:

• Wat werkt wel: Ik kan bellen naar Franse nummers (+33), ik kan gebeld worden door Franse nummers, en ik kan SMS-berichten naar Frankrijk versturen.

• Wat werkt niet: Ik ontvang geen enkele SMS die vanuit een Frans nummer wordt verstuurd.

• Cruciaal bewijs: Wanneer ik een SMS stuur vanaf mijn Franse nummer naar een ander Nederlands nummer (via de provider Truphone), wordt dit bericht zonder problemen ontvangen. Het probleem ligt dus specifiek bij de ontvangst op mijn KPN-nummer.

• Context: Het betreft een Kids-sim. Ik vermoed dat er een technische blokkade op het profiel zit (zoals een filter op 'Premium SMS' of 'Short Codes' uit het buitenland) die de ontvangst tegenhoudt, ondanks dat internationale diensten in MijnKPN op 'aan' staan.

Ik zie uw reactie en een spoedige oplossing tegemoet.

Met vriendelijke groet

9 reacties

JanD
Superuser
  • January 19, 2026

Beste ​@AntoineZ dit forum is geen helpdesk van KPN, het beste kun je gratis bellen naar 0800 0402 tijdens kantooruren, via Facebook, X of Instagram via een privébericht je vraag stellen.

Succes.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 19, 2026

Je moet inderdaad bellen met de klantenservice, ik verwacht dat er een ticket moet worden aangemaakt. Het kan zijn dat er inderdaad een blok op zit, de technische dienst kan dit precies zien. Maar als dat zo is, dan kan dat niet worden aangepast, vrees ik. Nadeel van de beperkingen op een kids sim. Uiteraard is dit allemaal ter beoordeling van de telefonische medewerker, maar dit is wat ik denk.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@AntoineZ 

Op Kids-sim abonnement zitten diverse blokkades, die er niet afgehaald kunnen worden.
Ook niet door medewerkers van de klantenservice van KPN!

Zo is Premium SMS geblokkeerd, en kun je dus niet gebruiken op Kids-sim.

Daarnaast zijn er de volgende (vaste) blokkades:

Wat kan je kind niet met een Kids Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen.

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is ook niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

• Het Kids Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

• Je kind kan zorgeloos het abonnement gebruiken zonder je zorgen te maken om onverwachte kosten. SMS- en infodiensten, servicenummers en aankopen via de mobiele factuur zijn geblokkeerd.

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

Het heeft dus geen enkele zin om contact op te nemen met de klantenservice van KPN.

Via het reguliere mobiele abonnement van KPN (voor volwassenen) is wel alles mogelijk, en wordt er niets geblokkeerd zoals bij het Kids-sim abonnement.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Je moet inderdaad bellen met de klantenservice, ik verwacht dat er een ticket moet worden aangemaakt. Het kan zijn dat er inderdaad een blok op zit, de technische dienst kan dit precies zien. Maar als dat zo is, dan kan dat niet worden aangepast, vrees ik. Nadeel van de beperkingen op een kids sim. Uiteraard is dit allemaal ter beoordeling van de telefonische medewerker, maar dit is wat ik denk.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Hoi ​@bnh 

De vaste blokkades op het kids-sim abonnement kunnen niet verwijderd worden.
Zowel de medewerkers van de klantenservice als technische dienst kunnen deze niet opheffen, omdat het een extra bescherming is voor gebruik door kinderen.

Dus een ticket laten aanmaken, heeft in dit geval dus geen enkele zin.
Premium SMS is standaard geblokkeerd op de kids-sim abonnement.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 19, 2026

Een gewoon sms'je van een frans nummer moet je kunnen ontvangen ​@Michel.uit.Arnhem, dit is geen Premium SMS, dus mijn advies blijft staan.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Een gewoon sms'je van een frans nummer moet je kunnen ontvangen ​@Michel.uit.Arnhem, dit is geen Premium SMS, dus mijn advies blijft staan.

Hoi ​@bnh 

Normaal SMS’en (160 tekens) van mobiel naar mobiel zou inderdaad wel moeten werken, daar ben ik zeker met je eens en is ook een feit.
Dus ook een normaal verstuurd sms bericht vanaf een Frans mobiel telefoonnummer, zou gewoon binnen moeten komen op een Kids-sim abonnement.

Maar TS ​@AntoineZ schrijft ook het volgende in zijn bericht:

• Context: Het betreft een Kids-sim. Ik vermoed dat er een technische blokkade op het profiel zit (zoals een filter op 'Premium SMS' of 'Short Codes' uit het buitenland) die de ontvangst tegenhoudt, ondanks dat internationale diensten in MijnKPN op 'aan' staan.

En dan heb je het wel of een blokkade over Premium SMS.

Premium SMS is inderdaad heel wat anders (ben het daarin met je eens), dan standaard sms'en van mobiel naar mobiel, wat gewoon dient te werken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2026

Bedankt, ik waardeer je antwoorden enorm. Het lijkt erop dat dit een eindeloos probleem wordt, en mijn beste optie is om het KPN-abonnement op te zeggen en mijn geluk bij Vodafone te beproeven!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 19, 2026

Ik zou dan even een moderator afwachten, misschien hebben hun goed advies of kunnen ze eens een kijkje nemen voor je. Vul alvast even je profielgegevens in.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@AntoineZ. Welkom op de community. Ik kan me goed voorstellen dat dit een erg vervelende situatie voor je is. Helaas kunnen we hier op de community geen directe wijzigingen aan je mobiele abonnement doorvoeren of eventuele blokkades opheffen.

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er een klacht is aangemaakt om dit probleem verder te laten onderzoeken. Heb je hier ondertussen al een reactie op ontvangen?

Â