Skip to main content
Antwoord

Telefonisch benaderd over verlenging abonnement, is dit echt KPN?

• September 24, 2025
  • 6 reacties
  • 603 keer bekeken

Ik ben vandaag gebeld door 030.3100965 waarbij er werd voorgedaan namens KPN te bellen omdat mijn abonnement verlengd moest worden. Ze wist persoonlijke gegevens over mij en mijn abonnement te vertellen. Wat ik vreemd vind omdat ik dacht dat mijn gegevens door KPN niet gedeeld wordt met derden. Daarom ben ik wel telefonisch akkoord gegaan met een verlenging van mijn abonnement. Omdat ik geen bevestiging via de mail heb gekregen bleek dat dit nummer van Beloptie/provideradviseurs te zijn. 

Wat kan ik verder ondernemen want ik wil helemaal niet naar een andere provider en de aangeboden verlenging blijkt ook veel duurder te zijn.

Beste antwoord door Pippa23

Het ging inderdaad om het bedrijf Beloptie, welke niet bestaat. Het bedrijf H&H netgroup, een callcenter blijkt hierachter te zitten. Ik had deze direct een annulering van de bestelling gemaild. Vandaag kreeg ik van Beloptie de bevestiging dat mijn overstap naar Vodafone?? is geannuleerd. Ik heb helemaal geen toestemming gegeven om mij te bellen en al helemaal niet om over te stappen naar Vodafone. 

Ik heb melding gedaan bij de autoriteit consument&markt wegens het schenden van de telecommunicatiewet en overweeg om aangifte te doen tegen Beloptie. Ik hoop dat anderen die lastig worden gevallen door Beloptie hiervan melding doen bij de AMC zodat zij beboet kunnen worden voor deze onrechtmatige praktijken. 

6 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

@Pippa23 , morgen even bellen met KPN: 0800 0402 en uitleggen wat er voorgevallen is. Je hebt in elk geval 14 dagen bedenktijd. Kijk ook nog even hier: https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn . Hier staat het nummer 030 3100 965 niet tussen. 

In deze community komt ook regelmatig een KPN moderator voorbij. Hij/Zij kan/zal hier ook reageren neem ik aan. 

Zie ook:

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Pippa23 

Het telefoonnummer wat je noemt is een SPAM-telefoonnummer van een onbekend bedrijf.
Dit bedrijf valt niet alleen KPN klanten, maar ook Odido klanten lastig met hun telefoontjes, tot grote ergernis en frustraties van de personen die worden gebeld.

Het bedrijf wat achter dit telefoonnummer (030-3100965) heeft géén samenwerking en overeenkomst met KPN of met Odido.

De bedrijven die jij benoemd zoals Beloptie en Provider adviseurs hebben beide een heel ander telefoonnummer, Beloptie heeft een 020-nummer en Provider adviseurs een 085-nummer.

Omdat je geen bevestiging hebt ontvangen, zal ik mij nog niet direct druk maken of in paniek raken.
Als jouw KPN profiel van je community account volledig wilt invullen, dan kan een moderator in het systeem kijken of er daadwerkelijk iets is binnengekomen op jouw naam. 

• Klik op je avatar rechts naast de blauwe button met “stel je vraag”.
  • Tik vervolgens op Mijn profiel
  • En vervolgens op Bewerk profiel
  • Vul zoveel mogelijk in, zoals je postcode en huisnummer.

Mocht er fraude in het spel zijn, dan kun je ook aangifte doen bij de politie en een melding ervan maken aan de Fraude Helpdesk.

Dus voortaan dit soort telefoontjes gelijk beëindigen, en gewoon zelf je contract verlengen of een overstap maken naar een andere provider.
Doe dit dan via de officiële website van de betreffende provider.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 25, 2025

Het ging inderdaad om het bedrijf Beloptie, welke niet bestaat. Het bedrijf H&H netgroup, een callcenter blijkt hierachter te zitten. Ik had deze direct een annulering van de bestelling gemaild. Vandaag kreeg ik van Beloptie de bevestiging dat mijn overstap naar Vodafone?? is geannuleerd. Ik heb helemaal geen toestemming gegeven om mij te bellen en al helemaal niet om over te stappen naar Vodafone. 

Ik heb melding gedaan bij de autoriteit consument&markt wegens het schenden van de telecommunicatiewet en overweeg om aangifte te doen tegen Beloptie. Ik hoop dat anderen die lastig worden gevallen door Beloptie hiervan melding doen bij de AMC zodat zij beboet kunnen worden voor deze onrechtmatige praktijken. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 25, 2025

En laat dit ook een les voor je zijn. Doe nooit iets telefonisch als er geld mee gemoeid is. Dus geen aankopen en geen verlengingen of wat dan ook. Vroeger kon dat, nu niet meer. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 25, 2025

Dit was zeker een les. Ik neem voortaan geen onbekende nummers meer aan. Als het belangrijk is spreken ze maar mijn voicemail in.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 25, 2025

Hoi ​@Pippa23. Welkom op de KPN Community! Je hebt helemaal gelijk dat wij geen persoonlijke informatie van klanten doorverkopen aan andere partijen. Wel worden soms bedrijven in de arm genomen die namens KPN bellen om een aanbieding te doen, maar dan wordt je bijvoorbeeld een abonnement aangeboden voor Mobiel als je al KPN Internet (en TV) hebt. Dit is wel een vreemde kwestie moet ik zeggen. Ben je misschien in het verleden klant geweest van Vodafone? Dan mogen ze je namelijk wel bellen om je proberen over te halen, maar ze moeten dan natuurlijk wel duidelijk zijn in het feit dat je dan vertrekt bij je huidige provider.

Je hebt in ieder geval goed gehandeld door te achterhalen wie je gebeld hebben en ze een mail te sturen. Mooi dat het gelukt is om de overstap naar Vodafone te annuleren. En ook goed dat je de ACM hiervan op de hoogte hebt gesteld. Zij kunnen bij meerdere meldingen actie ondernemen als de belpartij de regels overtreedt. Ik ga hier nog kijken of wij samenwerken met Beloptie en deze case doorzetten naar de verantwoordelijken. 

Onbekende nummers aannemen is niet zozeer een probleem, maar wees vooral op je hoede bij aanbiedingen en wat voor informatie je deelt met organisaties/bedrijven waar je geen contract hebt. Maar ik geloof wel dat je voortaan dit zult doen :)