Skip to main content
Beantwoord

Telefoon gaat niet over en oproepen gaan direct naar voicemail

• July 23, 2025
  • 12 reacties
  • 215 keer bekeken

Laatste weken meerdere telefoontjes gemist omdat deze direct naar voicemail gaan. 
telefoon gaat niet over, geen ringtoon. Verschillende contacten: soms kunnen ze me wel, soms niet bereiken. geen onderscheid bekende en onbekende nummers.

ze komen niet in mijn recente gebeld lijst, waar normaliter ook gemiste gesprekken in komen waar de telefoon wel over ging,

’niet storen’ staat niet aan, ook niet vliegtuigstand of de stille modus.

Wat kan dit zijn?

Beste antwoord door Alex van KPN

Bij ons is het sinds afgelopen vrijdag opgelost. Gelukkig. Wij wonen in Brabant net onder Eindhoven ​@Alex van KPN  verder weet ik niet of kan ik nergens vinden wat de oorzaak is geweest.  Heeft wel bijna 2 weken geduurd. 

Dit is in ieder geval goed nieuws. 

@Alex van KPN het betreft voor mij Noordwijk zh. Drie streepjes bijna vol bereik. Het is ook al gebeurd op locatie Katwijk. 

@Sdekkie, bij jou werkt het dus nog niet? Is het gelukt om een ticket aan te maken voor onze technische dienst? Dit kan in dit geval het snelste via 0800 0402.

Update: Hier was een storing mee en dit is op 25 juli opgelost. Mocht dit nog steeds spelen, maak dan makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons of bel 0800 0402. 

12 reacties

• Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Dit is precies het probleem dat hier ook ervaren wordt op drie mobiele abonnementen. Twee iPhone 16e en een iPhone 16. Echt al van alles geprobeerd inclusief het opnieuw installeren van een telefoon. Ook het vervangen van de fysieke sim in een e-sim heeft geen oplossing geboden. Inmiddels redelijk ten einde raad.

• Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Hier hetzelfde. Is al ruim een week zo. Al een paar x gebeld met kpn , maar nog niet echt een oplossing. Zelfs m’n telefoon al een x helemaal leeg gemaakt , maar daar zit het probleem niet!!!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 24, 2025

Onderstaand gemeld in een ander topic, maar lijkt mij ook hier van toepassing te zijn:

Hier (Zuid-Holland, Krimpenerwaard) ook al dagen problemen met gebeld worden, maakt niet uit welk telefoontoestel gebruikt wordt.

Heb een toestel geforceerd op 2G (GSM) staan, deze blijft wel 24/7 bereikbaar, en gaat ook gewoon over, alleen is de gesprekskwaliteit erbarmelijk slecht. (Wel HD voice, maar stukken van t gesprek vallen weg)

via 4G, 5G, en VoWiFi na een langere periode op 1 locatie (thuis) niet meer bereikbaar, lijkt dus iets mis te gaan met VoLTE. (IMS?)

Nu tijdelijk opgelost, door thuis een doorschakeling te activeren naar mijn vaste lijn, en onderweg een doorschakeling naar de 2e sim (Vodafone). Uitgaand geen problemen (met KPN)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 27, 2025

Dag iedereen, wat ontzettend irritant dat de gesprekken rechtstreeks naar voicemail gaan zonder melding. Ik lees hier Zuid-Holland, Krimpenerwaard. ​@jkeulers , ​@Sdekkie en ​@Huub777 wonen jullie toevallig ook in die buurt? Dan kan ik het beter plaatsen wat de oorzaak hiervan is. 

Hebben jullie op dat moment wel vol bereik en een vol aantal strepen? En gebeurt dit op alle locaties of specifiek op 1 plek? Ik adviseer in ieder geval om ook een melding te maken zodat er een ticket kan worden geopend voor de technische dienst. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons of bel 0800 0402. 

Ik hoor graag van jullie. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 27, 2025

@Alex van KPN het betreft voor mij Noordwijk zh. Drie streepjes bijna vol bereik. Het is ook al gebeurd op locatie Katwijk. 

• Nieuwkomer
  • July 27, 2025

Bij ons is het sinds afgelopen vrijdag opgelost. Gelukkig. Wij wonen in Brabant net onder Eindhoven ​@Alex van KPN  verder weet ik niet of kan ik nergens vinden wat de oorzaak is geweest.  Heeft wel bijna 2 weken geduurd. 

• Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Hier, regio Heusden treed het fenomeen ook niet meer op. Vandaag nog meermaals gevalideerd en tot dusver zijn de mobiele telefoons weer goed bereikbaar.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 28, 2025

Dit is in ieder geval goed nieuws. 

@Sdekkie, bij jou werkt het dus nog niet? Is het gelukt om een ticket aan te maken voor onze technische dienst? Dit kan in dit geval het snelste via 0800 0402.

Update: Hier was een storing mee en dit is op 25 juli opgelost. Mocht dit nog steeds spelen, maak dan makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons of bel 0800 0402. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2025

Helaas toch een ticket laten aanmaken.  Nog steeds het zelfde probleem. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 8, 2025

Helaas toch een ticket laten aanmaken.  Nog steeds het zelfde probleem. 

Hi ​@Sdekkie, we zijn een paar dagen verder. Is het nu opgelost? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 8, 2025

@Alex van KPN tot op heden niet veel telefoon verkeer gehad ivm vakantie 😊. Ik zou nog terug gebeld worden door de td van kpn. Dit is ook nog niet gebeurd. De lijnen die ik binnen gehad heb op vakantie adres zijn goed doorgekomen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 11, 2025

Mijn excuses, ik zag dit bij meerdere klanten speelde en is het dus in 1 keer voor iedereen opgelost. Ik hoor graan nog van je als het toch niet blijkt te werken.