Skip to main content
Beantwoord

Telefoon geblokkeerd, hoe kan ik snel een PUK-code vinden om te ontgrendelen?

• May 28, 2025
  • 3 reacties
  • 109 keer bekeken

Beste,

Mijn telefoon is momenteel geblokkeerd, en ik kan geen PUK-code vinden. Het online aanvragen via het formulier lukt niet, omdat deze aangeeft dat de simkaartnummer ongeldig is, terwijl ik gewoon het nummer wat achterop de simkaart staat invul. 

Omdat mijn simkaart nu geblokkeerd word, kan ik ook niet in mijnKPN (2-stap verificatie) en heb ik mijn account moeten verwijderen en opnieuw aan moeten maken. Ik kan mijn telefoon nummer niet koppelen met het nieuwe account, omdat de SIM geblokkeerd is en ik geen SMSjes kan ontvangen.

Ik zit bij een combiplan van mijn ouders, maar op hun account op mijnKPN zijn alleen de 2 telefoonnummers van mijn ouders te vinden met de pukcode, maar die van mij dus niet.

Op de facturen bij mijn ouders is te zien dat mijn nummer bij het combiplan staat, maar voor de rest is hier ook geen simkaartnummer te vinden.

Ik kan nu dus geen gebruik maken van mijn mobiel, terwijl ik deze erg nodig heb.

Graag ontvang ik spoedig antwoord

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@JvS010 

Welkom op de community van KPN.

In jouw situatie is de aller-snelste weg, een bezoek brengen aan een KPN Winkel bij jouw in de buurt.
Daar kunnen ze zorgen voor een nieuwe, werkende simkaart met daarop je eigen 06-nummer.
Je gaat dus al bellend de winkel weer uit, en bent dan ook weer bereikbaar.

Het is wel belangrijk dat je een geldig legitimatiebewijs mee neemt, ben je nog minderjarig dan zou ook één van je ouders mee moeten naar de KPN Winkel, uiteraard ook met een legitimatiebewijs.

De KPN Winkel buiten de snelste weg, ook nog eens de snelste weg om weer bereikbaar te zijn.

Op Hemelvaartsdag (29 Mei 2025) zijn in de grote steden de meeste KPN Winkels vanaf 12:00 uur geopend (tijden als op zondag), anders zou je tot vrijdag moeten wachten want dan zijn alle KPN Winkels geopend.
Klik op de groene link in mijn eerste zin, en je ziet dan met je postcode wat de dichtstbijzijnde winkel is, en wanneer deze geopend is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• May 28, 2025

Hallo ​@JvS010 

Heb je misschien nog ergens een factuur van je mobiele abonnement, dan kan je het simkaartnummer daar ook op vinden volgens dat formulier:

Je simkaartnummer staat op de achterkant van de simkaart. Heb je een KPN Mobiel abonnement? Dan vind je het nummer ook op je factuur onder ‘Overzicht per aansluiting’.

Als je de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt nog hebt dan kan je het daarop ook vinden:

Als dat simkaartnummer hetzelfde is en je niet verder komt kan je beter langs een KPN winkel gaan om een nieuwe simkaart op te halen (neem dan wel je gegevens en een ID mee), wel even controleren of ze morgen open zijn, er zijn KPN winkels die morgen de hele dag gesloten zijn.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • May 28, 2025

**Verwijderd vanwege de dubbele reacties..

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@JvS010 

Welkom op de community van KPN.

In jouw situatie is de aller-snelste weg, een bezoek brengen aan een KPN Winkel bij jouw in de buurt.
Daar kunnen ze zorgen voor een nieuwe, werkende simkaart met daarop je eigen 06-nummer.
Je gaat dus al bellend de winkel weer uit, en bent dan ook weer bereikbaar.

Het is wel belangrijk dat je een geldig legitimatiebewijs mee neemt, ben je nog minderjarig dan zou ook één van je ouders mee moeten naar de KPN Winkel, uiteraard ook met een legitimatiebewijs.

De KPN Winkel buiten de snelste weg, ook nog eens de snelste weg om weer bereikbaar te zijn.

Op Hemelvaartsdag (29 Mei 2025) zijn in de grote steden de meeste KPN Winkels vanaf 12:00 uur geopend (tijden als op zondag), anders zou je tot vrijdag moeten wachten want dan zijn alle KPN Winkels geopend.
Klik op de groene link in mijn eerste zin, en je ziet dan met je postcode wat de dichtstbijzijnde winkel is, en wanneer deze geopend is.