Skip to main content

Waarom gaat ‘s nachts internet verbruik van de mobiele telefoon af en niet van de huis WiFi zoals overdag? 

Hallo @MiekeG ,omdat je de telefoon aan laat staan, ik zet de telefoon ook uit als ik ga slapen.

Nu even serieus: er zijn 2 mogelijkheden:

je wifi is 's nachts uit en dan moet je telefoon wel via de mobiele data werken of

in je telefoon staat de optie aan dat bij slechte wifi automatisch overgeschakeld wordt naar mobiele data.

 


Beste JanD, dank voor je antwoord. Echter, de WiFi is ‘s nachts niet uit en ook is het niet slecht.

Dus ik begrijp het nog steeds niet. 


Hallo @MiekeG , controleer dan eens bij je telefoon of de automatische omschakeling naar 4G wel uit staat.

 


Hoi @MiekeG, bijzonder dat jouw telefoon 's nachts mobiele data verbruikt. Dan staat er iets op de telefoon aan wat data verbruikt, vermoedelijk een app die steeds bijgewerkt wordt. Dus dat kan je nakijken. En waar het toestel dan ligt is er wel WiFi? Dus niet dat het toestel buiten bereik van de WiFi is? 

En wat JanD zegt lijkt mij ook een goede, heb je de instellingen nagelopen. Je kan WiFi-assistentie voor iPhone uitzetten, voor Android heeft dat slimme netwerkwissel. Dan gaat jouw toestel niet automatisch over op mobiele data als de WiFi niet meer sterk genoeg is. 

Andere opties, zijn of alle apps afsluiten, toestel uitzetten of op vliegtuigstand. Bij die laatste twee ben je echter ook niet meer bereikbaar mocht dat nodig zijn voor bijvoorbeeld noodgevallen. 


Of je schakelt wifi en mobiele gegevens uit. Kun je nog wel bellen en gebeld worden, maar word je niet gestoord van/door al die spamberichten die op je mailbox geplept worden….. ;- en je weet zeker dat er geen dataverbruik plaats vind !


Als je dan kiest om mobiele data uit te zetten en je wilt echt zeker weten dat je geen data verbruikt dien je het toestel ook nog eens opnieuw op te starten zodat je zeker weet dat alle processen gestopt zijn.