Skip to main content

Hallo. 

Ik heb een Nederlandse simkaart, maar ik woon sinds een paar maanden in Tanzania. Omdat ik mijn Nederlandse nummer wilde behouden, heb ik mijn Nederlandse simkaart bewaard en is deze omgezet van een abonnement naar een pre-paid simkaart.  Op advies van KPN medewerkers, moest ik na 3 maanden (binnen 6 maanden) mijn Nederlandse simkaart gebruiken door een SMS je te sturen, maar als ik nu mijn Nederlandse simkaart in mijn telefoon doe (Iphone 11), krijg ik de melding: geen simkaart beschikbaar. 

Omdat een aantal dingen wel gekoppeld zijn aan mijn Nederlandse nummer, is het voor mij heel belangrijk dat deze simkaart werkt en dat ik mijn Nederlandse nummer kan gebruiken. Ik heb geprobeerd KPN te bellen, maar met mijn Tanzaniaanse simkaart lukt dit niet. 

Wat kan ik doen zodat mijn simkaart weer herkend wordt door mijn telefoon?

Welkom bij ons op het forum @NaomiTanzania, prepaid moet inderdaad eens per 6 maanden gebruikt worden, anders vervalt het nummer. Dat kan je door een sms'je te sturen voorkomen. Dat het toestel de simkaart niet herkent is lastig. Wij zien niet wat jij ziet, kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Zit de simkaart er wel goed in? Werkt de Tanzaniaanse simkaart in hetzelfde toestel wel goed? Werkt onze simkaart in een ander toestel wel? Als het met geen van deze dingen beter wordt kan je een vervangende prepaid simkaart aanvragen.


Waar is die iPhone 11 gekocht?

Apple heeft 4 regio's op de wereld. Een in jouw regio gekochte iPhone kan niet gebruikt worden met Europese simkaarten.

Tip: stuur het sms'je voor actief houden eens per 5 maanden. 6 maanden is namelijk het maximum en het zou 'stom' zijn als je daar net een dag overheen zou gaan. Met 5 maanden houd je een maand speling.