Skip to main content

Op 23-01 bestelde ik de Samsung Galaxy S24 Ultra Titanium Black 1 TB. 
Deze werd op 16-02 bezorgd bij het Post NL punt.  26-02, na onze vakantie, heb ik het pakketje bekeken en geopend, de omdoos was beschadigd en ook het doosje van de telefoon zelf. Ik heb het doosje van de telefoon niet geopend. Hierop heb ik gebeld met de klantenservice ivm het risico op valschade. Advies was terugsturen, na ontvangst zou dan na binnen enkele dagen een nieuwe telefoon binnen zijn. Formulier ingevuld en bijgevoegd en telefoon verzonden. Telefoon is 02-03 om 03:00 uur ontvangen door KPN (informatie track and trace) Ik niets van KPN gehoord en geen nieuwe telefoon ontvangen. Ook geen bevestigingsmail dat de telefoon binnen is of iets dergelijks. Ik heb een koopovereenkomst, heb betaald, heb netjes voldaan aan alles en wil kunnen deelnemen aan de acties  waaronder ik de telefoon heb gekocht. Namelijk de cashback voor de opslag en het horloge. De cashback actie is registreerbaar tot en met 01-04 dus er is haast bij.  

Laatste advies was een klachtenformulier invullen, dus dat heb ik gedaan en nu is het weer afwachten, maar ook via deze weg wil ik het proberen. 

Hieronder het overzicht van data en acties:
23-01 besteld (samsung galaxy S24 Ultra Titanium black 1 TB)
16-02 ontvangen PostNL punt (op vakantie)
26 februari gebeld met klantenservice, verpakking en doosje telefoon beschadigd, terugsturen in overleg, binnen enkele dagen een nieuwe telefoon
29-02 teruggestuurd
02-03 03:00 ontvangen door KPN (track and trace PostNL)
06-03 gebeld ivm geen communicatie vanuit KPN
09-03 gebeld (4x want werd opgehangen of niet teruggebeld)
11 maart gebeld (want weer niet teruggebeld) Deze medewerker diende een formulier in en raadde aan de 18e weer te bellen bij geen reactie
 Referentienummer formulier door medewerker ingestuurd op 11 maart is bij mij bekend.
18-03 gebeld, nog steeds niets gehoord van KPN. 3 keer moeten bellen, want 2x doorverbonden door medewerker naar afdeling die niets hiermee te maken had. Laatste medewerker zei contact op te nemen via klachtenformulier. 

Nou... vergeet die cashback actie maar. Dat gaat niet meer lukken…

Volgens mij moet nu de koop ongedaan gemaakt worden. U krijgt uw geld terug. En u moet gewoon opnieuw bestellen. 


Nou... vergeet die cashback actie maar. Dat gaat niet meer lukken…

Volgens mij moet nu de koop ongedaan gemaakt worden. U krijgt uw geld terug. En u moet gewoon opnieuw bestellen. 

Ben ik het niet mee eens. De overeenkomst volgens het formulier is dat na terugsturen een nieuwe telefoon wordt opgestuurd. Die valt onder dezelfde koopovereenkomst en dus zou deelname mogelijk moeten zijn als zij op tijd een nieuwe telefoon leveren zoals afgesproken. Ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat gebeuren na hoe alles nu verloopt helaas. 

Overigens lees ik op dit forum dat gedoe na het terugsturen absoluut niet nieuw is. Helaas heb ik dat niet gelezen vóór ik het toestel terugstuurde. 

 


Probleem is dat de aankoop datum/lever datum nu ook verschuift.

Omdat zoals  Nick zegt de oude order geannuleerd gaat worden en een nieuwe besteld moet worden.


Hoi @Paloe, welkom op onze community! Ik vrees dat Roos en Nick gelijk hebben. De order wordt geannuleerd en je kunt dan een nieuwe plaatsen. Het kan dan inderdaad zijn dat je een cashback misloopt, maar misschien is er tegen die tijd wel weer een nieuwe actie. Helaas hebben wij daar verder geen invloed op.


Hoi @Paloe, welkom op onze community! Ik vrees dat Roos en Nick gelijk hebben. De order wordt geannuleerd en je kunt dan een nieuwe plaatsen. Het kan dan inderdaad zijn dat je een cashback misloopt, maar misschien is er tegen die tijd wel weer een nieuwe actie. Helaas hebben wij daar verder geen invloed op.

rare gang van zaken, als ik een broek koop die niet goed is kan ik m ook gewoon ruilen. Plus dat dit niet is vermeld bij het overleg met de klantenservice. En nee een dergelijke actie is er tegen die tijd niet meer, dus ik voel me goed bedonderd. 


Hoi @Paloe, welkom op onze community! Ik vrees dat Roos en Nick gelijk hebben. De order wordt geannuleerd en je kunt dan een nieuwe plaatsen. Het kan dan inderdaad zijn dat je een cashback misloopt, maar misschien is er tegen die tijd wel weer een nieuwe actie. Helaas hebben wij daar verder geen invloed op.

rare gang van zaken, als ik een broek koop die niet goed is kan ik m ook gewoon ruilen. Plus dat dit niet is vermeld bij het overleg met de klantenservice. En nee een dergelijke actie is er tegen die tijd niet meer, dus ik voel me goed bedonderd. 

Dat komt omdat KPN alleen maar orders kan annuleren helaas, aanpassen of simpelweg omruilen kunnen ze niet. Hierdoor heb je dus een 'nieuwe’ bestelling waardoor je datum niet meer klopt.
Het is zelfs zo als je pakketje kwijt raakt bij de post of retour gaat omdat je niet thuis was, het order geannuleerd wordt en je zelf weer een compleet nieuw order moet plaatsen. Niemand kan daar iets aan doen bij KPN helaas, dit is beleid of het systeem dat eenmaal zo werkt.


Hoi @Paloe, welkom op onze community! Ik vrees dat Roos en Nick gelijk hebben. De order wordt geannuleerd en je kunt dan een nieuwe plaatsen. Het kan dan inderdaad zijn dat je een cashback misloopt, maar misschien is er tegen die tijd wel weer een nieuwe actie. Helaas hebben wij daar verder geen invloed op.

rare gang van zaken, als ik een broek koop die niet goed is kan ik m ook gewoon ruilen. Plus dat dit niet is vermeld bij het overleg met de klantenservice. En nee een dergelijke actie is er tegen die tijd niet meer, dus ik voel me goed bedonderd. 

Als je zoveel waard op de cash back actie legt, waarom heb je niet gewoon de dosjes geopend om te zien of de inhouden beschadigd zijn en alsnog terug sturen indien idd beschadigt zijn.

Voor cash back actie heb je alleen een aankoopbewijs en sticker nodig, voor het gebruiken van een telefoon heb je geen goed uitziende cartoon dosje nodig. Ik vind het sowieso een overreactie en schadelijk voor milieu als wegen beschadigde verpakking een product terug gestuurd wordt en dan toch erover jammeren.


Hoi @Paloe, welkom op onze community! Ik vrees dat Roos en Nick gelijk hebben. De order wordt geannuleerd en je kunt dan een nieuwe plaatsen. Het kan dan inderdaad zijn dat je een cashback misloopt, maar misschien is er tegen die tijd wel weer een nieuwe actie. Helaas hebben wij daar verder geen invloed op.

rare gang van zaken, als ik een broek koop die niet goed is kan ik m ook gewoon ruilen. Plus dat dit niet is vermeld bij het overleg met de klantenservice. En nee een dergelijke actie is er tegen die tijd niet meer, dus ik voel me goed bedonderd. 

Als je zoveel waard op de cash back actie legt, waarom heb je niet gewoon de dosjes geopend om te zien of de inhouden beschadigd zijn en alsnog terug sturen indien idd beschadigt zijn.

Voor cash back actie heb je alleen een aankoopbewijs en sticker nodig, voor het gebruiken van een telefoon heb je geen goed uitziende cartoon dosje nodig. Ik vind het sowieso een overreactie en schadelijk voor milieu als wegen beschadigde verpakking een product terug gestuurd wordt en dan toch erover jammeren.

Ik zal ook een mogelijk gevallen telefoon retour sturen, prima dat we aan het milieu denken maar je gaat toch geen telefoon accepteren die mogelijk inwendig beschadigd is door een val ?


Ik zal ook een mogelijk gevallen telefoon retour sturen, prima dat we aan het milieu denken maar je gaat toch geen telefoon accepteren die mogelijk inwendig beschadigd is door een val ?

Je kan toch het product controleren of optisch en functioneel alles in orde is. Als het niet in orde is, moet de verkoper (hier KPN) kostenlos omruilen (letop nier repareren), maar de TS zal de cashback actie niet  mislopen. 


Ik zal ook een mogelijk gevallen telefoon retour sturen, prima dat we aan het milieu denken maar je gaat toch geen telefoon accepteren die mogelijk inwendig beschadigd is door een val ?

Je kan toch het product controleren of optisch en functioneel alles in orde is. Als het niet in orde is, moet de verkoper (hier KPN) kostenlos omruilen (letop nier repareren), maar de TS zal de cashback actie niet  mislopen. 

Als ik een paar honderd euro uitgeef ga ik helemaal niks laten repareren, ook kan je optisch inwendig niks inspecteren. 
 

Het is heel simpel, een nieuw toestel moet nieuw zijn en onbeschadigd. Anders gewoon lekker retour.


Je kan toch het product controleren of optisch en functioneel alles in orde is. Als het niet in orde is, moet de verkoper (hier KPN) kostenlos omruilen (letop nier repareren), maar de TS zal de cashback actie niet  mislopen. 

Als ik een paar honderd euro uitgeef ga ik helemaal niks laten repareren, ook kan je optisch inwendig niks inspecteren. 
 

Daarom schreef ik ook omruilen en niet repareren. Hier heb je met "koop op afstand” regel te doen, binnen 14 dagen moet de verkoper het product omruilen of het geld terug betalen.

Binnen hoef je niet optisch te controleren, als het alles werk en van de buitenkant alles in orde is, was kan dan nog kapot zijn? De telefoons zijn verpakt in schokabsorberend materiaal en kan een val van paar meter probleemlos uitstaan. 


Je kan toch het product controleren of optisch en functioneel alles in orde is. Als het niet in orde is, moet de verkoper (hier KPN) kostenlos omruilen (letop nier repareren), maar de TS zal de cashback actie niet  mislopen. 

Als ik een paar honderd euro uitgeef ga ik helemaal niks laten repareren, ook kan je optisch inwendig niks inspecteren. 
 

Daarom schreef ik ook omruilen en niet repareren. Hier heb je met "koop op afstand” regel te doen, binnen 14 dagen moet de verkoper het product omruilen of het geld terug betalen.

Binnen hoef je niet optisch te controleren, als het alles werk en van de buitenkant alles in orde is, was kan dan nog kapot zijn? De telefoons zijn verpakt in schokabsorberend materiaal en kan een val van paar meter probleemlos uitstaan. 

Camera’s enzv zijn heel gevoelig voor valschade, ik zou dat risico nooit nemen. Maar ieder zo zijn keuze natuurlijk! Gelukkig leven we in een land met deze keuzes.


Camera’s enzv zijn heel gevoelig voor valschade, ik zou dat risico nooit nemen. Maar ieder zo zijn keuze natuurlijk! Gelukkig leven we in een land met deze keuzes.

Heb je wel gezien hoe arbeiders op distributiecentrum en haven en airports de producten op banden en karren gooien? De producten zijn berekend op deze situatie en verpakt in schuimstoffen. 

Zeker ieder heb zijn vrije keuze maar moet ook leven met de consequentie van zijn keuzen (hier mislopen van cashback)


Camera’s enzv zijn heel gevoelig voor valschade, ik zou dat risico nooit nemen. Maar ieder zo zijn keuze natuurlijk! Gelukkig leven we in een land met deze keuzes.

Heb je wel gezien hoe arbeiders op distributiecentrum en haven en airports de producten op banden en karren gooien? De producten zijn berekend op deze situatie en verpakt in schuimstoffen. 

Zeker ieder heb zijn vrije keuze maar moet ook leven met de consequentie van zijn keuzen (hier mislopen van cashback)

Als het telefoondoosje helemaal in elkaar ligt zal er wel iets mee gebeurd zijn dan “op een band gegooid” zijn 😉 Verder ga ik deze discussie beëindigen, wens je nog een prettige dag!


Hoi @Paloe, welkom op onze community! Ik vrees dat Roos en Nick gelijk hebben. De order wordt geannuleerd en je kunt dan een nieuwe plaatsen. Het kan dan inderdaad zijn dat je een cashback misloopt, maar misschien is er tegen die tijd wel weer een nieuwe actie. Helaas hebben wij daar verder geen invloed op.

rare gang van zaken, als ik een broek koop die niet goed is kan ik m ook gewoon ruilen. Plus dat dit niet is vermeld bij het overleg met de klantenservice. En nee een dergelijke actie is er tegen die tijd niet meer, dus ik voel me goed bedonderd. 

Als je zoveel waard op de cash back actie legt, waarom heb je niet gewoon de dosjes geopend om te zien of de inhouden beschadigd zijn en alsnog terug sturen indien idd beschadigt zijn.

Voor cash back actie heb je alleen een aankoopbewijs en sticker nodig, voor het gebruiken van een telefoon heb je geen goed uitziende cartoon dosje nodig. Ik vind het sowieso een overreactie en schadelijk voor milieu als wegen beschadigde verpakking een product terug gestuurd wordt en dan toch erover jammeren.

 

Het telefoondoosje zat zonder bescherming in de verpakking, zowel de verpakking als het telefoondoosje waren beschadigd. Ik accepteer zo'n duur product niet met het risico op valschade (en dat was er, want dat was zichtbaar) . Zo'n telefoon kan er na een aantal maanden gewoon mee stoppen, als je m dan opstuurt ter reparatie krijg je te horen dat er geen garantie is omdat het valschade is. Ik vind het ook zonde van het milieu, maar een telefoon opsturen zonder bescherming in de verpakking is best een beetje bizar.

 

Verder heb je het over omruilen, dat  was hier het hele idee...


@Paloe Omruillen kan dus niet de order wordt in zijn geheel geannuleerd en je moet opnieuw bestellen.

 


Vergeet ook niet dat het doosje voor 10 dagen bij een postnl punt heeft gelegen je weet ook niet wat dáár is gebeurt…. Misschien handiger om buiten je vakantieperiode te bestellen….. Eind januari besteld, februari is wintersportmaand. Dan heb je nog eens levertijd van het toestel. Zonder vakantie kun je 1 het toestel eerder ontvangen, 2 10 dagen minder kans op een beschadigde doos en 3 kun je sneller actie ondernemen op annuleren en opnieuw bestellen. 

Volgende keer een pak luiers laten droppen bij een postnl punt, minder kans op schade. en dure spullen aankopen waar je dan weer sneller bij kunt acteren 🤡

 

Gebeurt helaas, is weinig aan te doen.


Vergeet ook niet dat het doosje voor 10 dagen bij een postnl punt heeft gelegen je weet ook niet wat dáár is gebeurt…. Misschien handiger om buiten je vakantieperiode te bestellen….. Eind januari besteld, februari is wintersportmaand. Dan heb je nog eens levertijd van het toestel. Zonder vakantie kun je 1 het toestel eerder ontvangen, 2 10 dagen minder kans op een beschadigde doos en 3 kun je sneller actie ondernemen op annuleren en opnieuw bestellen. 

Volgende keer een pak luiers laten droppen bij een postnl punt, minder kans op schade. en dure spullen aankopen waar je dan weer sneller bij kunt acteren 🤡

 

Gebeurt helaas, is weinig aan te doen.

Grapjas, alsof ik weet wanneer de telefoon geleverd wordt. Daarbij, er staat helemaal niet dat ik het na de vakantie pas heb opgehaald. Pakketje is wel opgehaald, maar thuis direct verstopt om vervolgens op vakantie te gaan. Plus dat je weinig keus hebt in bestelperiode als je gebruik wil maken van de acties. 

Kortom, geen helpende reactie.