Skip to main content

Ik wil graag een nieuwe simkaart aanvragen in het buitenland, de digitale assistent geeft mij alleen de mogelijkheid om gebeld te worden, maar dat kan dus niet omdat ik geen simkaart heb.

Is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

Hallo @Lou23 ,

Je kunt de stappen volgen zoals ze staan op deze pagina over wat te doen als je telefoon gestolen is

Je kunt de nieuwe simkaart ook bestellen in een KPN winkel na terugkomst in Nederland.

Overigens wordt een nieuwe simkaart na telefonisch contact (+31 6 1200 1200) sowieso naar jouw adres in Nederland gestuurd. En niet naar een adres in het buitenland.


Hallo @Lou23 ,

Je kunt de stappen volgen zoals ze staan op deze pagina over wat te doen als je telefoon gestolen is

Je kunt de nieuwe simkaart ook bestellen in een KPN winkel na terugkomst in Nederland. Overigens wordt een nieuwe simkaart na telefonisch contact sowieso naar jouw adres in Nederland gestuurd. En niet naar een adres in het buitenland. 

 

Maar ik heb geen simkaart, dus kan ook niet bellen?


Vrij irritant dat er geen makkelijke manier is om contact op te nemen als je je simkaart verloren hebt.

Kan ik iemand voor mij laten bellen in Nederland?


Zijn er op je bestemming geen behulpzame mensen die jou de mogelijkheid geven om te bellen? Volgens mij kan je gewoon +31 6 12001200 bellen, als ik mij niet vergis.


Vrij irritant dat er geen makkelijke manier is om contact op te nemen als je je simkaart verloren hebt.

Kan ik iemand voor mij laten bellen in Nederland?

Dat kan wel, maar dan moet die persoon ook toegang tot je brievenbus hebben om die simkaart naar je op te sturen.
Ben bang dat de procedure zo lang wordt dat je dan al lang weer thuis bent😎


Vrij irritant dat er geen makkelijke manier is om contact op te nemen als je je simkaart verloren hebt.

Kan ik iemand voor mij laten bellen in Nederland?

Dat kan wel, maar dan moet die persoon ook toegang tot je brievenbus hebben om die simkaart naar je op te sturen.
Ben bang dat de procedure zo lang wordt dat je dan al lang weer thuis bent😎

Ik ben voor 6 maanden in Papoea Nieuw Guinea.

 

Welk telefoonnummer kunnen zij bellen, enig idee?


Vanuit Nederland is dat het gratis nummer 0800 0402 
Vanuit het buitenland (niet gratis) +31 6 1200 1200

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


Waarom kan jij niet bellen? 


Omdat hij geen simkaart heeft @AriënC ?


Zijn er op je bestemming geen behulpzame mensen die jou de mogelijkheid geven om te bellen? Volgens mij kan je gewoon +31 6 12001200 bellen, als ik mij niet vergis.

@huistijger

Topicstarter @Lou23 heeft immers een contract met KPN, dus waarom zou hij niet kunnen regelen dat er thuis weer een SIM-kaart op de mat valt? Zijn huisgenoten/huisoppassers kunnen er wel voor zorgen dat deze wordt opgestuurd naar het buitenlandse adres van hem.


Dankjewel allemaal, het is gelukt!

Er wordt een nieuwe simkaart naar mijn adres in Nederland verstuurd nadat een vriend van mij gebeld heeft.


Mooi dat het gelukt is @Lou23! Iedereen bedankt voor het meedenken 😊

Â