Skip to main content

Dag, 

Mijn telefoon is gestolen en helaas waren ze in staat om in mijn toestel te komen en gebruik te maken van mijn apps ook nadat ik mijn iphone op afstand heb geblokkeerd. Ik heb het mijn nummer al geblokkeerd, maar wil eigenlijk dat ik zeker weet dat deze telefoon niet meer gebruikt kan worden. Daarnaast heb ik een referentienummer nodig van mijn provider van het plaatsen van deze telefoon op de blacklist. Echter geeft KPN aan het toestel niet te kunnen deactiveren met het IMEI nummer. Maar tegelijkertijd geeft Apple aan dat het bij de provider opgevraagd moet worden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? 

Groet, 

Maartje

Wat wil je bereiken door het IMEI nummer te blokkeren als de telefoon verscheept wordt naar andere landen? 

- Doe aangifte van diefstal, met je IMEI nummer erbij.

- Blokkeer je SIM

- Blokkeer de toegang tot je Apple-account en je telefoon. 

 

 


Dank voor je reactie! Bovenstaande heb ik gedaan. Ik wil eigenlijk dat de telefoon helemaal niet meer te gebruiken is zodra er een nieuwe sim-kaart in zit. Helaas hebben ze toch toegang gekregen tot mijn apps, nadat ik het de telefoon op verloren modus heb gezet. Ik heb ook de telefoon verwijderd van mijn Apple account. Ik maak me ondanks dat zorgen dat ze nog in mijn apps kunnen op een of andere manier.


Kijk of je op afstand bij Apple je telefoon kan ontkoppelen, nadat je hem op de Verloren stand hebt gezet. Dan is hij los van je AppleID.


Hoi @MDRodenhuis 
Heb je nog een Apple toestel of computer / iPad?
Dan kun je via Zoek mijn iPhone alles blokkeren en je kunt zelfs dat zodra ze op het internet komen dat alles gewist wordt.
Heb je geen 2e Apple dan kun je hetzelfde via iCloud.com
Inloggen en je kunt alles doen.


Kijk of je op afstand bij Apple je telefoon kan ontkoppelen, nadat je hem op de Verloren stand hebt gezet. Dan is hij los van je AppleID.

Nee dat moet niet, want dan hebben ze een vrije bruikbare IPhone.
Alles wissen via www.iloud.com inloggen met appleID en instellen dat alles wordt gewist zodra ze online komen. Dan hebben ze een onbruikbare Phone, want je kunt niet zomaar een ander AppleID er in zetten.


Dit laatste heb ik (in ontwetendheid van de gevolgen) gedaan. Ze hebben daarom nu een bruikbare Iphone en de Iphone is niet meer zichtbaar in ‘ Find my Iphone’. Dat is dus de reden dat het IMEI nummer mijn laatste mogelijkheid is om deze telefoon nog onbruikbaar te maken. 


Heb je hier iets aan @MDRodenhuis 

https://www.iphone.nl/iphone-blokkeren-via-imei


Dit laatste heb ik (in ontwetendheid van de gevolgen) gedaan. Ze hebben daarom nu een bruikbare Iphone en de Iphone is niet meer zichtbaar in ‘ Find my Iphone’. Dat is dus de reden dat het IMEI nummer mijn laatste mogelijkheid is om deze telefoon nog onbruikbaar te maken. 

Zo een blokkade werkt alleen in Nederland. Grote kans dat je telefoon nu buiten Nederland is. 


Daar staat ook dat de provider het kan blokkeren aan de hand van IMEI. Zie laatste zin..

 

Hulp bij het blokkeren van de iPhone (IMEI)

Hopelijk kun je het IMEI-nummer van je toestel terugvinden. Dit heb je echt nodig om de iPhone te laten blokkeren. Ga als volgt te werk:

  • Neem bij verlies of diefstal contact op met je eigen provider
  • Laat weten dat je het toestel wilt blokkeren
  • Verstrek de gegevens waar de provider om vraagt (naam, geboortedatum en mobiel telefoonnummer)
  • Geef het juiste IMEI-nummer van de iPhone door
  • De provider blokkeert het toestel op afstand

Weten jullie te zeggen of je gegevens voor de dief nog zichtbaar zijn op het moment dat je je telefoon loskoppelt van je apple account? Of is deze enkel vrij te gebruiken, zonder alle gegevens die er in stonden?

Ik lees in dit artikel het volgende: “Wis je de complete iPhone uit je account, dan is het activeringsslot niet langer zichtbaar. Degene die de iPhone op dat moment in bezit heeft kan de iPhone gewoon gebruiken, uiteraard zonder dat jouw gegevens hierin staan.” 

Het gekke is wel dat ze nadat ik dit heb gedaan nog steeds bestellingen via mijn accounts hebben gedaan. Dus vandaar dat ik graag zeker wil weten waar ze wel of niet nog toegang tot hebben nadat ik het verwijderd heb uit mijn account.


Ik hoop dat je niet voor elke webwinkel of dienst hetzelfde wachtwoord gebruikt. En als het kan 2FA gebruikt.